Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av DIF_Soldier »

Killen är extremt överskattad och seg på grillorna. Trots det är han ett klart upplyft från Konttinen och Andersson och tillför offensvt. Vill han spela här ska han ha en lägre lön än tidigare, annars nej tack till Andreas.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

DIF_Soldier skrev:Vill han spela här ska han ha en lägre lön än tidigare, annars nej tack till Andreas.
Vad jag vet så ska Frölunda betala hela/en del av den lönen han hade när han spelade för dom tills hans kontrakt går ut. Likt Frölunda gör till hans bror.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Var det bara ett rykte att det skulle hållas presskonferens efter matchen? Nånn som vet? Om så är fallet luktar det ju Holmqvist lång väg...
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag ser stora möjligheter till att Honken Jr dyker upp i Djurgårdströjan snart.

1. Han är stockholmare och Djurgårdare(?)
2. Brodern Michael spelar här redan.
3. Lönen borde inte vara något problem som sagt, om vi och frölunda betalar 50/50.
4. En duktig hockeyspelare som har ett bra skott och är väl inte allt för värdelös i defensiven.

Visst han floppade i frölunda, men säg nån som inte har gjort det dom senaste två säsongerna...
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Busmicke skrev:Var det bara ett rykte att det skulle hållas presskonferens efter matchen? Nånn som vet? Om så är fallet luktar det ju Holmqvist lång väg...
Hålls en presskonferens efter varje match vad jag vet....
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

_Skogis skrev:
Busmicke skrev:Var det bara ett rykte att det skulle hållas presskonferens efter matchen? Nånn som vet? Om så är fallet luktar det ju Holmqvist lång väg...
Hålls en presskonferens efter varje match vad jag vet....
Jan Järlefelt hade nått att berätta.... men som sagt har inga belägg för detta, bara ett rykte på match chatten..
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Sidney Crosby skrev:Jag ser stora möjligheter till att Honken Jr dyker upp i Djurgårdströjan snart.

3. Lönen borde inte vara något problem som sagt, om vi och frölunda betalar 50/50.
4. En duktig hockeyspelare som har ett bra skott och är väl inte allt för värdelös i defensiven.
Fel tyvärr. Han är totalt inkompetent i defensiven.
En av elitseriens absolut värsta säkerhetsrisker. Om inget radikalt händer med hans spelstil, så riskerar han att kosta oss fler baklängesmål än jag orkar tänka på.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Patrik_N skrev:
Sidney Crosby skrev:Jag ser stora möjligheter till att Honken Jr dyker upp i Djurgårdströjan snart.

Fel tyvärr. Han är totalt inkompetent i defensiven.
En av elitseriens absolut värsta säkerhetsrisker. Om inget radikalt händer med hans spelstil, så riskerar han att kosta oss fler baklängesmål än jag orkar tänka på.
Okej, då har jag missat det.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Så dålig i defensiven är han inte. Hade han haft 0 kunskaper i defensiven så hade han inte spelat i ett svensk VM-lag, trots alla återbud från NHL.
Bild
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Therocket1 skrev:Så dålig i defensiven är han inte. Hade han haft 0 kunskaper i defensiven så hade han inte spelat i ett svensk VM-lag, trots alla återbud från NHL.
Kunskaper om försvarsspel har han möjligen (det får man väl nästan förutsätta). Men inget av det han visat på senare tid tyder på att han kan omsätta det i praktiken... Ständigt detta dribblande som sista man, vansinniga uppspel mitt i banan osv.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Holmqvist ska väl knappast vara sista man? Där har vi problemet, Frölunda låter honom spela som sista back, låt han ha en defensiv back bakom sig, för när han väl för igenom de långa passningarna så lär vi få se en hel del frilägen framåt.
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jag har inte sett någon match som Frölunda spelat i år...
Men verkar som att han har spelat dåligt, annars skulle han nog inte fått sparken.
Men det jag tror är att när väl Andreas kommer in i ett lag och lär känna medspelarna bra, så har det lag som nu värvar honom en av de bästa defensiva spelarna i Elitserien.

Så Andreas Holmqvist ska vi ha, vi behöver honom! :D

PS! Kolla drömkedjan! :D :D :D

----M. Holmqvist--------Ölvestad--------Bremberg

---------------Ragnarsson--------A. Holmqvist
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ölvestad som center? Hur tänkte du nu?
Bild
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Jag gillade Holmkvist starkt när han spelade i Linköping.
I Frölunda har han inte alls fått lika mycket förtroende som han fick av Melin t.ex.
Killen är en grym PP-back när han funkar som han ska. Bra passningsspel. Defensiven kan vi diskutera, men det finns backar i dagens lag som är betydligt sämre bakåt än Andreas. Allt är såklart en kostnadsfråga, men kan vi få honom till rabatterat pris, dvs Frölunda pröjsar xx% av lönen, då är det bara att hugga direkt.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Therocket1 skrev:Ölvestad som center? Hur tänkte du nu?
Vette fan, har ingen koll på vem som är center eller inte (har bara koll på vilka som är offensiva spelare och defensiva :) )... Men det jag ville komma fram till är att dom 5 spelarna skulle kunna göra mycket tillsammans! :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Låst