Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- Jim Morrison
Få Nybladhs signatur på pränt nu och låt honom börja arbeta! Sluta krångla till det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Känns ännu mer som troligaste alternativet nu efter vad som hänt i Rögle. Det hänger kanske på Nybladhs inställning till det hela?Jim Morrison skrev: ↑2023-12-12 09:36:23 Få Nybladhs signatur på pränt nu och låt honom börja arbeta! Sluta krångla till det.
- Jim Morrison
Om Hampus Sjöström är borta ur ekvationen och det enbart återstår Nybladh eller Fröberg så är valet för mig självklart. Men jag förstår om KG får superbånge av 56-åriga Fröberg från värmland…dr111DIF skrev: ↑2023-12-12 10:15:05Känns ännu mer som troligaste alternativet nu efter vad som hänt i Rögle. Det hänger kanske på Nybladhs inställning till det hela?Jim Morrison skrev: ↑2023-12-12 09:36:23 Få Nybladhs signatur på pränt nu och låt honom börja arbeta! Sluta krångla till det.
Hur nu det ens är möjligt att en person med KGs track-record får vara med och bestämma fortfarande?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fast det är väl ganska ogrundat att KG skulle vara sugen på Fröberg?Jim Morrison skrev: ↑2023-12-12 10:40:20Om Hampus Sjöström är borta ur ekvationen och det enbart återstår Nybladh eller Fröberg så är valet för mig självklart. Men jag förstår om KG får superbånge av 56-åriga Fröberg från värmland…dr111DIF skrev: ↑2023-12-12 10:15:05Känns ännu mer som troligaste alternativet nu efter vad som hänt i Rögle. Det hänger kanske på Nybladhs inställning till det hela?Jim Morrison skrev: ↑2023-12-12 09:36:23 Få Nybladhs signatur på pränt nu och låt honom börja arbeta! Sluta krångla till det.
Hur nu det ens är möjligt att en person med KGs track-record får vara med och bestämma fortfarande?
Nybladh är den enda det ryktas man har träffat konkret. Sen har han DIF-anknytning och KG känner honom efter att ha dragit ihop advisory board, är väl snarast sånna saker KG verkar ha "gått igång" på om man ska uttrycka sig så? Sen är nog styrelse och VD beslutande organ även om KG hjälper till i processen.
- Jim Morrison
Helt ogrundat är det inte. Fröberg finns i allra högsta grad med i ekvationen vad jag kunnat tillskansa mig. Även madhawk nämnde ju det i sin podd så det är inget namn taget ur luften.dr111DIF skrev: ↑2023-12-12 10:47:00
Fast det är väl ganska ogrundat att KG skulle vara sugen på Fröberg?
Nybladh är den enda det ryktas man har träffat konkret. Sen har han DIF-anknytning och KG känner honom efter att ha dragit ihop advisory board, är väl snarast sånna saker KG verkar ha "gått igång" på om man ska uttrycka sig så? Sen är nog styrelse och VD beslutande organ även om KG hjälper till i processen.
Om Nybladh själv vill så hoppas jag bara man gör rätt val.
Jag menade mer kring det att KG skulle föredra Fröberg framför Nybladh. Det pekar väl mot att Nybladh är huvudkandidat och det är jag väldigt nöjd med. Sen kan det falla på en del saker, har vi råd tex? Vad tjänar han som pro scout för sabres och vill han gå ner i lön vilket möjligen krävs?Jim Morrison skrev: ↑2023-12-12 10:52:16Helt ogrundat är det inte. Fröberg finns i allra högsta grad med i ekvationen vad jag kunnat tillskansa mig. Även madhawk nämnde ju det i sin podd så det är inget namn taget ur luften.dr111DIF skrev: ↑2023-12-12 10:47:00
Fast det är väl ganska ogrundat att KG skulle vara sugen på Fröberg?
Om Nybladh själv vill så hoppas jag bara man gör rätt val.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Daniel syftar på att folk fortfarande går och tror att vi har pengar oavsett hur tydliga rapporterna är att vi inte har det.
Expert.
Absolut. Förstår det ekonomiska läget. Däremot är det inte heller omöjligt att en extern finansiär kliver in innan fönstret stänger. Det är så pass få månader kvar på säsongen så det krävs inte jättemycket tillskott för att göra det möjligt för en förstärkning.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-12 14:32:45Daniel syftar på att folk fortfarande går och tror att vi har pengar oavsett hur tydliga rapporterna är att vi inte har det.
Jag tror och hoppas vi inte värvar mer med vår egna tomma plånbok den här säsongen. Sen finns det alltid sponsorer som kan komma för att bidra. Så ser inte det helt uteslutet, men inte heller troligt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Djurgårdshjärtat har väl ändå dragit in en del nu? Kanske dessa pengar kan gå till någon spelare i vår.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-12 14:32:45Daniel syftar på att folk fortfarande går och tror att vi har pengar oavsett hur tydliga rapporterna är att vi inte har det.
- Jim Morrison
Borde inte eventuella pengar som kommer in gå till att betala lånen vi redan har tagit?
-
Man tycker ju det. Samt SHL pengar och lön för Arne. NHL pengar för 4st junisar. DIF podden gjorde en uträkning för ett tag sen. Var ändån ngr miljoner.Tobbis skrev: ↑2023-12-12 14:44:30Djurgårdshjärtat har väl ändå dragit in en del nu? Kanske dessa pengar kan gå till någon spelare i vår.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-12 14:32:45Daniel syftar på att folk fortfarande går och tror att vi har pengar oavsett hur tydliga rapporterna är att vi inte har det.
Har man budgeterat med allt det ovan( innan säsong)?
Visst utköpen av 3 tränare, 1 VD och 2 spelare (samt Hedda mindre summa). Vad kan den summan vara kvar att betala , 2-2,5 miljoner (ink alla avgifter/skatt)?
Man sa att man budgeterat med 2 slutspelsmatcher. Samt hade 4 miljoner i eget kapital.
Det var ett likviditetslån sett till att HA-lag i stort sett inte har några inkomster juni-augusti pga den låga tv-pengen. Skulle väl betalas tillbaka när inkomster började rulla under hösten vilket jag antar att man gjort eftersom inget annat rapporterats?Jim Morrison skrev: ↑2023-12-12 14:58:40 Borde inte eventuella pengar som kommer in gå till att betala lånen vi redan har tagit?
Eget kapital 11 mil efter senaste räkenskapsåret, 4 miljoner räcker inte för elitlicens väl? NHL-ersättningar garanterat redan inräknade i förra årets och årets budget. Jag tror inte vi ska förvänta oss så mycket värvningar om man inte ser att resultatet vad gäller publikintäkter osv går mycket bättre än väntat. Att så många som möjligt stödjer hjärtat är såklart bra.Osten östlund skrev: ↑2023-12-12 15:00:22Man tycker ju det. Samt SHL pengar och lön för Arne. NHL pengar för 4st junisar. DIF podden gjorde en uträkning för ett tag sen. Var ändån ngr miljoner.Tobbis skrev: ↑2023-12-12 14:44:30Djurgårdshjärtat har väl ändå dragit in en del nu? Kanske dessa pengar kan gå till någon spelare i vår.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-12 14:32:45Daniel syftar på att folk fortfarande går och tror att vi har pengar oavsett hur tydliga rapporterna är att vi inte har det.
Visst utköpen av 3 tränare, 1 VD och 2 spelare (samt Hedda mindre summa). Vad kan den summan vara kvar att betala , 2-2,5 miljoner (ink alla avgifter/skatt)?
Man sa att man budgeterat med 2 slutspelsmatcher. Samt hade 4 miljoner i eget kapital.
-
Gällande eget kapital, så har du säkert rätt. Minns ej exakt.dr111DIF skrev: ↑2023-12-12 15:34:24Eget kapital 11 mil efter senaste räkenskapsåret, 4 miljoner räcker inte för elitlicens väl? NHL-ersättningar garanterat redan inräknade i förra årets och årets budget. Jag tror inte vi ska förvänta oss så mycket värvningar om man inte ser att resultatet vad gäller publikintäkter osv går mycket bättre än väntat. Att så många som möjligt stödjer hjärtat är såklart bra.Osten östlund skrev: ↑2023-12-12 15:00:22Man tycker ju det. Samt SHL pengar och lön för Arne. NHL pengar för 4st junisar. DIF podden gjorde en uträkning för ett tag sen. Var ändån ngr miljoner.Tobbis skrev: ↑2023-12-12 14:44:30Djurgårdshjärtat har väl ändå dragit in en del nu? Kanske dessa pengar kan gå till någon spelare i vår.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-12 14:32:45Daniel syftar på att folk fortfarande går och tror att vi har pengar oavsett hur tydliga rapporterna är att vi inte har det.
-
Vi kanske kan få familjen Abbot billigt. Då har vi sportchef och tränare i paket....