SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Manijock »

Sett Brynäs en hel del sen årskiftet. Det är ett förbannat bra lag som haft mycket otur. Ett lag som är hästlängder framför vårat. Bättre på alla positioner. Logiskt att de blåser om oss.

Nu ligger vi där vi ligger, men något säger mig att Hudacek kommer att stå mot oss. Nu börjar den där hemska perioden. Skellefteå kan mycket väl komma att "vila" lite spelare imorgon också, om det passar sig. Ingen överraskning att många lag tycker det är roligare att skicka ut "storlag". Speciellt dryga 08-or.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Manijock skrev:Sett Brynäs en hel del sen årskiftet. Det är ett förbannat bra lag som haft mycket otur. Ett lag som är hästlängder framför vårat. Bättre på alla positioner. Logiskt att de blåser om oss.

Nu ligger vi där vi ligger, men något säger mig att Hudacek kommer att stå mot oss. Nu börjar den där hemska perioden. Skellefteå kan mycket väl komma att "vila" lite spelare imorgon också, om det passar sig. Ingen överraskning att många lag tycker det är roligare att skicka ut "storlag". Speciellt dryga 08-or.
Tidningarna, och experterna rasade ju när vi vilade spelare i CHL(!). Jag tror det skulle börja uppmärksammas om lagen började vila spelare med 5 matcher kvar.

Hudacek förstår jag dock, han står ju nästan hela tiden.
Manijock

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:
Manijock skrev:Sett Brynäs en hel del sen årskiftet. Det är ett förbannat bra lag som haft mycket otur. Ett lag som är hästlängder framför vårat. Bättre på alla positioner. Logiskt att de blåser om oss.

Tidningarna, och experterna rasade ju när vi vilade spelare i CHL(!). Jag tror det skulle börja uppmärksammas om lagen började vila spelare med 5 matcher kvar.

Det händer ju varje år? Vem minns inte Lückners misstänkta skador där något år. Det brukar överlag poppa upp lite väl många "småskavanker" på stjärnorna de sista omgångarna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det är väl klart att man vilar sina bättre spelare när en slutspelsplats är klar?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
ciirree skrev:

Det händer ju varje år? Vem minns inte Lückners misstänkta skador där något år. Det brukar överlag poppa upp lite väl många "småskavanker" på stjärnorna de sista omgångarna.
Har också för mig att det händer varje år. Oftast så har ju spelarna skavanker på riktigt men det är först då man har möjlighet att vara kräsen och vila dom.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
ciirree skrev:

Har också för mig att det händer varje år. Oftast så har ju spelarna skavanker på riktigt men det är först då man har möjlighet att vara kräsen och vila dom.
Det händer varje år men du har bara Lückner som exempel alltså?

Ja. Men då är det ju bara konstigt i så fall hur det kan uppmärksammas så mycket i CHL men inte i SHL.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skriver inte att det är fel. Skriver att det är en otäck period. Vi har satt oss i läget själva så vi har oss själva att skylla. Men det luktar väldigt illa när/om man ser exempelvis Frölunda ställa upp ett lag utan Johansson, Olimb, Janmark osv helt plötsligt, när det är ett par omgångar kvar. Lite svårt att se att alla spelare är skadade. Snarare att man är rädd att få dem skadade!

ciiree: Har du bott under en sten? Lückners är bara extra tydligt och blivit lite grundexemplet då det drabbade oss extra hårt. Var det Mora eller Modo han tränade då? Det minns inte jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Fast vi spelade väl i ett slutspel eller gruppspel eller vad fan det var, minns inte riktigt, men vi hade väl teoretisk chans om att gå vidare men valde att vila spelare? Skillnad om man är klar för slutspel i slutet på säsongen.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jag tyckte själv att det var väldigt tråkigt att alla våra spelare plockades bort i CHL. Mest för att jag hoppas att den ligan kan bli lika(nåja?) stor som fotbollens dito, inom en överskådlig framtid. Lite dubbelmoral när man marknadsför ligan som det bästa som hänt, och att försöka få folk att köpa biljetter, när man sedan ställer B-laget på plan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Manijock skrev:
ciiree: Har du bott under en sten? Lückners är bara extra tydligt och blivit lite grundexemplet då det drabbade oss extra hårt. Var det Mora eller Modo han tränade då? Det minns inte jag.
Förra året vet jag att Skellefteå spelade med fullt lag i slutet på säsongen även om man var överlägsna. Man vilade Svensson någon gång men alla stjärnor spelade. Det visste jag för att jag kollade nyss. Har faktiskt inte koll på det, så när jag frågade om exempel så var det inte på ett kaxigt sätt jag menade.
Senast redigerad av ciirree den 2015-02-24 19:58:43, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Manijock skrev:Jag tyckte själv att det var väldigt tråkigt att alla våra spelare plockades bort i CHL. Mest för att jag hoppas att den ligan kan bli lika(nåja?) stor som fotbollens dito, inom en överskådlig framtid. Lite dubbelmoral när man marknadsför ligan som det bästa som hänt, och att försöka få folk att köpa biljetter, när man sedan ställer B-laget på plan.
Ja jag tyckte inte heller det var så ärligt gjort. Riktigt tråkigt. Men det är det enda jag vet, som jag kommer ihåg, att tidningar och experter rasade över.
Mangemus

Inlägg av Mangemus »

Smäll dit den nu då örebro
Manijock

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:
Manijock skrev:
Jag har faktiskt inte haft koll på vilka man vilat eller inte. Men du har ju trots allt bara Lückners exempel även om det "händer varje år", och även om han är grundexemplet så måste du ju minnas nå mer om du vet detta eller hur?

Förra året vet jag att Skellefteå spelade med fullt lag i slutet på säsongen även om man var överlägsna. Man vilade Svensson någon gång men alla stjärnor spelade. Det visste jag för att jag kollade nyss. Har faktiskt inte koll på det, så när jag frågade om exempel så var det inte på ett kaxigt sätt jag menade.
Har verkligen inte lagt alla exempel på minnet om jag ska vara ärlig. Det har passerat ganska smärtfritt för oss. Men har häpnat och tyckt synd om dem det drabbat. Har inte orken att bläddra i arkiv då det inte intresserar mig såpass. Vet att det förekommit flertalet gånger genom alla åren jag följt hockey. Den gången drabbade det oss vilket gör att man minns det extra tydligt.

Det har inte tagits upp förrut då det aldrig nämts som okänd frånvaro. Alla har kunnat hänvisa till en skada. Men som jag sa, det blir lite snuskigt när det bara är stjärnorna, och när det är snudd på samtidigt.
Mangemus

Inlägg av Mangemus »

Fan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sån där flykt i spelet (4-1 målet) har inte DIF ens i mina bästa drömmar.
Inget snack, BIF är för bra för att ens vara aktuella för Kval Playoff, nu verkar dessutom prestationskrampen släppt.

Neej, Leksand blir laget att hålla under strecket
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst