Jag tycker Jonte är för gammal. 28år tror jag är en bra ålder för en hockeyspelare.Rix skrev:Tänkte langa lite konkreta tips på forwards som jag anser att DIF bör försöka få till laget nästa år, en del av dem här har redan varit på tapeten tidigare så det får ni leva med:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Martin Strandfeldt - Martin har fullkomligt öst in poäng i Norge och varit en ledande spelare där, har även tidigare erfarenhet från HA, där han ändå har producerat runt 30 poäng per säsong. Borde klara av att spela i en andra kedja i DIF och göra 25-40 poäng och kanske en hel del mål. Vet inte exakt hur mycket lön en sån spelare kan kosta, men borde inte vara allt för dyr.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20051
Måns Krüger - Har ryktats hit ända sen silly började i princip, borde få en ny chans i DIF. Har precis som sin bror ett bra spelsinne och bör kunna producera i HA också, kanske en center för tredje kedjan, kan eventuellt vara redo att styra i PP uppställning 2.
En grej man måste tänka på när det gäller både Måns och Martin är att dem kommer från divisioner som är sämre än HA och man ska tänka sig för ordentligt innan man plockar över dem, ingen garanti att någon av dem håller i HA, även om dem borde göra det.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13471
Mark Hurtubise - Duktig spelare som håller hög AS klass, lär inte få följa med Leksand upp i ES och kan vara en bra förstärkning, kan lira både forward och center. Är högerskytt och har bra känsla för att hitta målet. Borde jobbas hårt på att få honom till DIF om han nu ens är lite intresserad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11568
Jordan Smotherman - En stor tuff, jobbig, snabb och tacklande amerikan som dessutom gjort mycket poäng. Gjorde några riktigt bra matcher mot DIF förra säsongen. Borde inte kosta allt för mycket att signa en sån här spelare. Hittade dock inget om han ryktas bort från TAIF till andra klubbar, men han lär antagligen inte följa med dem ner i DIV 1 i alla fall.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074
Alexander Bergström - En duktig lagspelare som ändå har hållt en bra och jämn nivå under flera säsonger i AS, får inte förlängt av Malmö men borde väl vara intressant att kolla om det finns något intresse. Passar antagligen in i en roll som 3-4 center.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183
Jonathan Hedström - Även om Jonathan kanske inte är lika bra som han var hos oss sist så är han ändå en jävligt jobbig spelare att möta, typiskt sån där jobbig jäkel att möta.
Ett problem jag ansåg att DIF hade förra året var att vi smällde på för lite i närkamperna, det blev bättre när Ölvestad och Kalus körde på. Med Jonathan H får vi in en spelare som kan gå i bräschen för sina kamrater. Vet dock inte hur mycket lön han vill ha, kan inte få hur mycket som helst om han ska lira i en 3-4 kedja.
Dem forwards vi har som vi bör förlänga med är: Ölvestad, Honken, Fimpen (om han håller en hel säsong). Kan väl lägga till Kalus, men där beror det på hur mycket lön han vill ha.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
@Rix Smotherman sägs vara helt klar för ssk, så där har du ett rykte om honom.
2014-04-07, vad hände?
Okej, tråkigt. Hade gärna sett han hos oss i år.Jepe skrev:@Rix Smotherman sägs vara helt klar för ssk, så där har du ett rykte om honom.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jordan Smotherman hade varit klockren i DIF. Han är nog dessvärre nästan klar för SSK.Rix skrev:Tänkte langa lite konkreta tips på forwards som jag anser att DIF bör försöka få till laget nästa år, en del av dem här har redan varit på tapeten tidigare så det får ni leva med:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Martin Strandfeldt - Martin har fullkomligt öst in poäng i Norge och varit en ledande spelare där, har även tidigare erfarenhet från HA, där han ändå har producerat runt 30 poäng per säsong. Borde klara av att spela i en andra kedja i DIF och göra 25-40 poäng och kanske en hel del mål. Vet inte exakt hur mycket lön en sån spelare kan kosta, men borde inte vara allt för dyr.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20051
Måns Krüger - Har ryktats hit ända sen silly började i princip, borde få en ny chans i DIF. Har precis som sin bror ett bra spelsinne och bör kunna producera i HA också, kanske en center för tredje kedjan, kan eventuellt vara redo att styra i PP uppställning 2.
En grej man måste tänka på när det gäller både Måns och Martin är att dem kommer från divisioner som är sämre än HA och man ska tänka sig för ordentligt innan man plockar över dem, ingen garanti att någon av dem håller i HA, även om dem borde göra det.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13471
Mark Hurtubise - Duktig spelare som håller hög AS klass, lär inte få följa med Leksand upp i ES och kan vara en bra förstärkning, kan lira både forward och center. Är högerskytt och har bra känsla för att hitta målet. Borde jobbas hårt på att få honom till DIF om han nu ens är lite intresserad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11568
Jordan Smotherman - En stor tuff, jobbig, snabb och tacklande amerikan som dessutom gjort mycket poäng. Gjorde några riktigt bra matcher mot DIF förra säsongen. Borde inte kosta allt för mycket att signa en sån här spelare. Hittade dock inget om han ryktas bort från TAIF till andra klubbar, men han lär antagligen inte följa med dem ner i DIV 1 i alla fall.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074
Alexander Bergström - En duktig lagspelare som ändå har hållt en bra och jämn nivå under flera säsonger i AS, får inte förlängt av Malmö men borde väl vara intressant att kolla om det finns något intresse. Passar antagligen in i en roll som 3-4 center.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183
Jonathan Hedström - Även om Jonathan kanske inte är lika bra som han var hos oss sist så är han ändå en jävligt jobbig spelare att möta, typiskt sån där jobbig jäkel att möta.
Ett problem jag ansåg att DIF hade förra året var att vi smällde på för lite i närkamperna, det blev bättre när Ölvestad och Kalus körde på. Med Jonathan H får vi in en spelare som kan gå i bräschen för sina kamrater. Vet dock inte hur mycket lön han vill ha, kan inte få hur mycket som helst om han ska lira i en 3-4 kedja.
Dem forwards vi har som vi bör förlänga med är: Ölvestad, Honken, Fimpen (om han håller en hel säsong). Kan väl lägga till Kalus, men där beror det på hur mycket lön han vill ha.
Hedström hatar Stockholm och vantrivdes någont grymt när han var här. Kommer aldrig att bli aktuell.
Av dina förlängningar är min känsla att Fimpen dessvärre inte håller för en säsong till. Ölvestad funderar och känner efter om han är motiverad. Honken vill lira i DIF, där är det nog bara en omförhandling som vill till (han spelade nästan gratis för DIF enl uppgift).
Fimpen 15%
Ölvestad 50%
Honken 75%
Själv tycker jag att Honken var en av våra bästa sett över säsogen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Molinder från Timrå?
- -daniel-
Ok gott folk, vår budget är ca 13 MSEK med Sociala avgifter, således ca 10 MSEK exkl Sociala avgifter. Dvs runt 33.000 SEK / månad per spelare utan sociala avgifter.
Här är min uppskattning av pengar / månad exkl sociala avgifter för de spelare vi hittills har under kontrakt (hojta gärna till om ni tror jag har helt fel):
Dustin Johner 85k / månad
Marcus Sörensen 50k
Mattias Guter / 40k
Markus Ljungh 35k
Timmy Pettersson 80k
David Lidström 45k
Sam Lofquist 50k
Nils Andersson 45k
Philip Holm 40k
Linus Arnesson 25k
Alexander Falk 10k
Adam Reideborn 25k
Totalt ger det oss över hälften av vår tala budget fördelat på ca 11 av 25 spelare. Hoppas vi kan fylla på med spelare som känns rejält värda sina intjänade stålar...
Här är min uppskattning av pengar / månad exkl sociala avgifter för de spelare vi hittills har under kontrakt (hojta gärna till om ni tror jag har helt fel):
Marcus Sörensen 50k
Mattias Guter / 40k
Markus Ljungh 35k
Timmy Pettersson 80k
David Lidström 45k
Sam Lofquist 50k
Nils Andersson 45k
Philip Holm 40k
Linus Arnesson 25k
Alexander Falk 10k
Adam Reideborn 25k
Totalt ger det oss över hälften av vår tala budget fördelat på ca 11 av 25 spelare. Hoppas vi kan fylla på med spelare som känns rejält värda sina intjänade stålar...
Stämmer dina uppgifter kan man ju inte göra annat än att börja böla. Om en sån fladderpadda som Timmy drar en sån stor del av lönekakan. Tänk vad annat vi kunde hitta för dem pengarna?-daniel- skrev:Ok gott folk, vår budget är ca 13 MSEK med Sociala avgifter, således ca 10 MSEK exkl Sociala avgifter. Dvs runt 33.000 SEK / månad per spelare utan sociala avgifter.
Marcus Sörensen 50k
Mattias Guter / 40k
Markus Ljungh 35k
Timmy Pettersson 80k
David Lidström 45k
Sam Lofquist 50k
Nils Andersson 45k
Philip Holm 40k
Linus Arnesson 25k
Alexander Falk 10k
Adam Reideborn 25k
- SirDIFalot
Men det är väl klart att Timmy drar ett av lagets tyngsta löner. Vi värvade ju honom i konkurrens med Rögle ifjol som säkerligen erbjöd en "elitserielön".
Expert.
Bra inlägg! Vi borde väl ha ca 4,5 mille(när sociala är dragna) kvar om dina beräkningar stämmer men truppen kommer väl inte vara på 25 spelare. Har svårt att se det. Fyller väl på med juniorer med resten men 8 forwards och en målvakt måste iaf in med ordentliga kontrakt. Vilket iaf skulle innebära 4,5/90=500 k/spelare vilket man måste kunna få in rätt bra spelare för tycker jag!-daniel- skrev:Ok gott folk, vår budget är ca 13 MSEK med Sociala avgifter, således ca 10 MSEK exkl Sociala avgifter. Dvs runt 33.000 SEK / månad per spelare utan sociala avgifter.
Marcus Sörensen 50k
Mattias Guter / 40k
Markus Ljungh 35k
Timmy Pettersson 80k
David Lidström 45k
Sam Lofquist 50k
Nils Andersson 45k
Philip Holm 40k
Linus Arnesson 25k
Alexander Falk 10k
Adam Reideborn 25k
- -daniel-
Ja, sen vet man förvisso inte riktigt hur hans klausul såg ut. Om det liksom förlängdes som det såg ut förra säsongen, det är ju oklart. Men kanske mest troligt trots allt.SirDIFalot skrev:Men det är väl klart att Timmy drar ett av lagets tyngsta löner. Vi värvade ju honom i konkurrens med Rögle ifjol som säkerligen erbjöd en "elitserielön".
- -daniel-
Har också funderat kring Strandfelt och lönen för toppspelare i Norge. Har verkligen ingen aning, någon som vet? Helt övertygad om att Martin skulle vända hem till STHLM om vi gav ett skapligt bud, men var är just ett skapligt bud i det här fallet? Sjukt svårt att veta. De flesta spelare i GET-ligan är väl ändå proffs, dvs de spelar utan att ha något annat yrke vid sidan av?Rix skrev: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Bra analyserat ! Är dock mest orolig för Holms utveckling efter den säsongen ! Kan han bli en Erik Gustavsson till nästa ?Rojk skrev:Gnällspikar hela bunten! Jag säger som Jesus: var är er tro? Samtidigt som ni pratar om kontinuitet så ropar ni efter nya spelare. Tränarna och Challe har en plan, det är jag övertygad om.
Vi tar back för back:
Arnesson: visade att han klarar av att spela på den här nivån.
Holm: den bästa backen trots sin ringa ålder.
Falk: lovande som kommer att växa.
Andersson: mer taggad än någonsin. Fått se hur organisationen fungerar och måste få chansen.
Lofquist: väldigt intressant spelare.
Och nu hackkycklingarna.
Lidström: Challe sa på mötet hur Honken i början av säsongen sagt "han håller ju snudd på NHL-klass". Han om någon vet vad som krävs för att spela i NHL. Med ett år mer erfarenhet kommer Lidström bli stabil där bak.
Pettersson: Challe nämnde att tacklingen mot SSK nog satte sig i huvudet. Inte första gången det händer våra backar i såna fall. Timmy är missnöjd och kommer göra bättre ifrån sig nästa säsong. Dessutom är han säkert en utmärkt lagkapten, och är det något vi inte har haft på länge så är det en som är blåslampa på domaren och stöttar "boysen", vilket han verkar göra.
Så är jag orolig? Nej. Nu vet vi vad vi får, har bra kontroll över backbudgeten och är ute i god tid. Nu kan vi fortsätta jobba på vad vi började med förra året.
Reserverar med att jag inte var orolig för i år heller...
Stämmer nog väldigt väl, eventuellt att Timmy kanske fick sänka till runt 70k men han tjänar nog absolut i dem trakterna. Challe måste verkligen hitta guldkorn, spelare som inte kostar överdrivet mycket men som ändå bidrar enormt. Jobbigt att vi tappade Wennberg, han kan inte haft mer än 20-30 k i och med att det var första säsongen i A-laget, så att ersätta honom för den pengen blir svårt.-daniel- skrev:Ok gott folk, vår budget är ca 13 MSEK med Sociala avgifter, således ca 10 MSEK exkl Sociala avgifter. Dvs runt 33.000 SEK / månad per spelare utan sociala avgifter.
Marcus Sörensen 50k
Mattias Guter / 40k
Markus Ljungh 35k
Timmy Pettersson 80k
David Lidström 45k
Sam Lofquist 50k
Nils Andersson 45k
Philip Holm 40k
Linus Arnesson 25k
Alexander Falk 10k
Adam Reideborn 25k
- SirDIFalot
Också funderat på vad han kan kosta. Många lyfter honom här som en billig spelare. Är han verkligen det? Ska vi jämföra hans norska lön som toppspelare i deras högsta liga mot vad vi kan erbjuda med nerskärningar i vår budget i andraligan. Vettetusan om han är så billig. Sen är ju givetvis allting mycket dyrare i Norge. Men ändå. Siffrorna på kontraktet är nog det som spelar roll.-daniel- skrev:Har också funderat kring Strandfelt och lönen för toppspelare i Norge. Har verkligen ingen aning, någon som vet? Helt övertygad om att Martin skulle vända hem till STHLM om vi gav ett skapligt bud, men var är just ett skapligt bud i det här fallet? Sjukt svårt att veta. De flesta spelare i GET-ligan är väl ändå proffs, dvs de spelar utan att ha något annat yrke vid sidan av?Rix skrev: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Expert.
- -daniel-
Ja, i regel är ju allts ca 20-25% dyrare i Norge så redan där "går vi back" eller vad man skall säga...SirDIFalot skrev:Också funderat på vad han kan kosta. Många lyfter honom här som en billig spelare. Är han verkligen det? Ska vi jämföra hans norska lön som toppspelare i deras högsta liga mot vad vi kan erbjuda med nerskärningar i vår budget i andraligan. Vettetusan om han är så billig. Sen är ju givetvis allting mycket dyrare i Norge. Men ändå. Siffrorna på kontraktet är nog det som spelar roll.-daniel- skrev:Har också funderat kring Strandfelt och lönen för toppspelare i Norge. Har verkligen ingen aning, någon som vet? Helt övertygad om att Martin skulle vända hem till STHLM om vi gav ett skapligt bud, men var är just ett skapligt bud i det här fallet? Sjukt svårt att veta. De flesta spelare i GET-ligan är väl ändå proffs, dvs de spelar utan att ha något annat yrke vid sidan av?Rix skrev: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Tror inte direkt han är så billig. Skulle gissa på att ett hyfsat bud skulle ligga på 60k / månad och det tror jag inte vi har råd att ge. Tyvärr.