Malmö har ju likviditetsproblem förnärvarande. Men jag tror dock att dom ha pröjsat en del...isolerad skrev:Sylvegård säger att Johner hade skrivit på för Malmö. Då kan vi gissa på att han kommer tjäna förhållandevis mycket.
I vilket fall så är det på pappret en bra värvning.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"Dustin Johner ville komma hit och hade skrivit på ett avtal som var klart men det var vi tvungna att tacka nej till, säger Sylvegård."
Känns ju bra att få en spelare bara för dem inte har råd*Mårten_ skrev:"Dustin Johner ville komma hit och hade skrivit på ett avtal som var klart men det var vi tvungna att tacka nej till, säger Sylvegård."
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Dem ville förmodligen punga ut Klasen pengar för honom med.Mårten_ skrev:"Dustin Johner ville komma hit och hade skrivit på ett avtal som var klart men det var vi tvungna att tacka nej till, säger Sylvegård."
Seriöst, hur trasig är den föreningen på en skala?
Vill minnas honom som en stabil back när Djurgården mötte Södertälje på den gamla goda tiden...
Men jag kan givetvis minnas helt tokigt.
-
- Säsongskort: Ja
Malmö är bra och varnande exempel att bara pengar inte bygger ett lag. Det får inte bli en övertro på att man kan betala sig till framgången eftersom de som uppenbarligen lockas är de som är kåtast på lönen medan de lag som faktiskt levererar är just lag med killar som brinner för det som de gör.Äppelmos skrev:Dem ville förmodligen punga ut Klasen pengar för honom med.
Seriöst, hur trasig är den föreningen på en skala?
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Daniel Josefsson är en typisk spelare som går till sitt jobb och sköter det men inget mer utöver det. En kille du vet var du har match in och match ut. Ingen spektakulär spelare men skulle kunna klassa honom som en 5:e-6:e back.

-
Kanske är det som behövs med tanke på backprestationer gångna säsongen? Tar hellre 5 backar som är så och har en spetsback som kan leverera i PP och blixtra till lite.Therocket1 skrev:Daniel Josefsson är en typisk spelare som går till sitt jobb och sköter det men inget mer utöver det. En kille du vet var du har match in och match ut. Ingen spektakulär spelare men skulle kunna klassa honom som en 5:e-6:e back.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
Låter inte helt fel i mina öron så länge han inte kostar för mycket. Vi behöver spelare som alltid sköter sitt jobb.Therocket1 skrev:Daniel Josefsson är en typisk spelare som går till sitt jobb och sköter det men inget mer utöver det. En kille du vet var du har match in och match ut. Ingen spektakulär spelare men skulle kunna klassa honom som en 5:e-6:e back.
i
-
Jag tror absolut han skulle kunna passa in om han kan tänka sig att spela för de rätta ekonomiska förutsättningarna. Jag menar, backar som är 5:e-6:e backar ska ha lön som sådana och inte som backar ämnade för topp-2.

- Järnkaminen90
Tror dock inte att han accepterar en 5-6 backs lön och då tycker jag vi ska lägga pengarna på annat håll.
- SirDIFalot
Hyfsad erfarenhet från kvalserien...Mattebo skrev:Vill minnas honom som en stabil back när Djurgården mötte Södertälje på den gamla goda tiden...
Men jag kan givetvis minnas helt tokigt.
Men jag minns honom också som riktigt rörlig och stabil.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag har länge velat se honom i DIF. Just den typ vi saknat. Lite som Timmy P var. Bra offensivt och defensivt, utan att hålla toppklass. Som Daniel skrev, en perfekt 5-6:e back. Nu i Allsvenskan kanske en top 4-back.
Jag sågade vår backsida före denna säsong och även föregående säsonger. Vi måste börja bygga laget med ett helt annat tänk och andra ögon. Bedrövligt att spela en elitserie med 4 mediokra juniorbackar. Det håller inte ens i Allsvenskan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Håller med dig om försvaret. Dom senaste lagen som lyckats gå upp från allsvenskan har haft bäst försvar och målvakt .Så hoppas Challe får in några stabila backar .BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag har länge velat se honom i DIF. Just den typ vi saknat. Lite som Timmy P var. Bra offensivt och defensivt, utan att hålla toppklass. Som Daniel skrev, en perfekt 5-6:e back. Nu i Allsvenskan kanske en top 4-back.
Jag sågade vår backsida före denna säsong och även föregående säsonger. Vi måste börja bygga laget med ett helt annat tänk och andra ögon. Bedrövligt att spela en elitserie med 4 mediokra juniorbackar. Det håller inte ens i Allsvenskan.