"jag har kollat med några av NHL-scouterna som sitter här i Templet, en av de amerikanska scouterna sa att Zigomanis användes mycket av Pittsburgh i tekningar och för att döda utvisningar, att han är en "third liner" i NHL men borde passa mycket bra här. "
Har också läst att han är grym på att teka, en av de bästa i Penns när han spelade där. Frågan är var man skall placera honom och om han skall köra center? Skulle nästan vilja se honom som center i en första lina med Mackan och Ölvestad.
Eller eventuellt som ytterforward med Otto som center och Mackan som andra ytter.
En spelare som inte är så snabb, men bra på att passa puck, teka och döda utvisningar....
Låter som en center i min bok...
...Men då vill jag ha snabba "yttrar" alltid kanske skall tilläggas.
Hade varit lite kul att se vad killen kunde göra tillsammans med Krüger och Sillen. Då skulle han hamna tillsammans med två väldigt finurliga och snabba spelare. En sådan formation låter i alla fall intressant i min bok.
Kall-El skrev:
Hade varit lite kul att se vad killen kunde göra tillsammans med Krüger och Sillen. Då skulle han hamna tillsammans med två väldigt finurliga och snabba spelare. En sådan formation låter i alla fall intressant i min bok.
Tänkte faktiskt också på den kombinationen, visar det sig att han är hyfsat seg på skridskorna så kan det fungera om han har några riktiga speedkulor vid sidan om. Men vi får se.
Skall bli jävligt spännande att förhoppningsvis få se honom i AXA på lördag! Lär dock ta ett antal matcher innan han är igång.
Läste förresten att det tydligen varit 2 andra ES lag som velat ha honom tidigare i år, men att han nobbat pga att han ville bo i en storstad (kan vi gissa på att det typ var SAIK och Modo som varit intresserade?).
Kall-El skrev:
Tänkte faktiskt också på den kombinationen, visar det sig att han är hyfsat seg på skridskorna så kan det fungera om han har några riktiga speedkulor vid sidan om. Men vi får se.
Skall bli jävligt spännande att förhoppningsvis få se honom i AXA på lördag! Lär dock ta ett antal matcher innan han är igång.
Läste förresten att det tydligen varit 2 andra ES lag som velat ha honom tidigare i år, men att han nobbat pga att han ville bo i en storstad (kan vi gissa på att det typ var SAIK och Modo som varit intresserade?).
Kall-El skrev:
Jag gissar på att Timrå var ett av lagen...
Jo, så klart. Mycket troligt, åtminstone om de här värvningsförsöken skett senaste tiden.
Verkar som jag inte är ensam om att tro att detta kan bli riktigt bra med Zigomanis i laget! En kanadensare sätter pucken upp i nättaket om han så är mm ifrån mål linjen, dessutom är han rightare! Att Ölvestad,Fimpen har gjort våra s.k "sniper mål" är ju givetvis positivt, men det är ju egentligen inte dom som ska dra målskyttet. Är dock jävligt glad för deras pigga inledning, precis som alla vi andra!
Vi får ju inte heller glömma att det finns många i ES som kanske inte är någon Ölvestad på skridskorna, titta bara på Lee Goren t.ex.