Mmjo sant med lockoutspelarna, men det känns knappt som det räknas...BaronVonDif skrev:Externa sponsorer bekostade väl några av våra lockout spelare förra säsongen? I övrigt har du helt rätt, kolla bara på vår insamling där de flesta som bidragit är fattiga knegare/studenter.-daniel- skrev:Har funderat på en sak, år efter år läser man om "Värvningen bekostas av externa sponsorer" bland våra konkurrerande lag. Nu senast idag med VIK och deras AHL-förstärkning. Vi kan gnälla hur mycket vi vill om att förutsättningarna för kommunala stöttningar är obefintlig i STHLM, men vi har fortfarande sponsorer. Vart gömmer de sig? DIF drar fortfarande overkligt mycket folk på sina matcher, det borde vara utmärkt exponering att få synas i sådana här sammanhang.
Varför har vi aldrig (åtminstone officiellt) lyckats ro i hamn en sponsorsvärvning? Är vår marknadsavdelning lika inkompetent som spelarna?
Frågetråden
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Frågetråden
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Re: Frågetråden
Kan ju vara nåt 'too proud to beg' sydrom från DIF's sida också. Intressant att du tog upp det.-daniel- skrev:Mmjo sant med lockoutspelarna, men det känns knappt som det räknas...BaronVonDif skrev:Externa sponsorer bekostade väl några av våra lockout spelare förra säsongen? I övrigt har du helt rätt, kolla bara på vår insamling där de flesta som bidragit är fattiga knegare/studenter.-daniel- skrev:Har funderat på en sak, år efter år läser man om "Värvningen bekostas av externa sponsorer" bland våra konkurrerande lag. Nu senast idag med VIK och deras AHL-förstärkning. Vi kan gnälla hur mycket vi vill om att förutsättningarna för kommunala stöttningar är obefintlig i STHLM, men vi har fortfarande sponsorer. Vart gömmer de sig? DIF drar fortfarande overkligt mycket folk på sina matcher, det borde vara utmärkt exponering att få synas i sådana här sammanhang.
Varför har vi aldrig (åtminstone officiellt) lyckats ro i hamn en sponsorsvärvning? Är vår marknadsavdelning lika inkompetent som spelarna?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
Re: Sv: Re: Sv: Re: Frågetråden
Har också reflekterat i de banorna, men känns så jävla patetiskt. Kavla ner brallorna och ta den i daimkrysset DIF; inse att vi spelar i Hockeyallsvenskan och kommer bli kvar här i evigheter om vi inte börjar förstå att vi definitivt inte är "finare" än andra klubbar.BaronVonDif skrev:Kan ju vara nåt 'too proud to beg' sydrom från DIF's sida också. Intressant att du tog upp det.-daniel- skrev:Mmjo sant med lockoutspelarna, men det känns knappt som det räknas...BaronVonDif skrev:Externa sponsorer bekostade väl några av våra lockout spelare förra säsongen? I övrigt har du helt rätt, kolla bara på vår insamling där de flesta som bidragit är fattiga knegare/studenter.-daniel- skrev:Har funderat på en sak, år efter år läser man om "Värvningen bekostas av externa sponsorer" bland våra konkurrerande lag. Nu senast idag med VIK och deras AHL-förstärkning. Vi kan gnälla hur mycket vi vill om att förutsättningarna för kommunala stöttningar är obefintlig i STHLM, men vi har fortfarande sponsorer. Vart gömmer de sig? DIF drar fortfarande overkligt mycket folk på sina matcher, det borde vara utmärkt exponering att få synas i sådana här sammanhang.
- BaronVonDif
Faktiskt. Tror ett lag som tex Leksand har heltidsanställda som bara ringer runt och tigger hela dagen, både från kommunen, folk och sponsorer och kastar röda siffror i ögat på alla medans DIF finner sig i den magra budget de har. Vill inte sänka oss till leksands nivå dock.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- -daniel-
Re:
Det där tror jag inte ett dyft på.minalman skrev:Vi är diskvalificerade från starka sponsorer av två skäl.
1) I Stockholm vill man inte reta upp kunder och anställda som är gnagare.
2) I Sverige vill man inte reta upp kunder och anställda som ogillar Stockholm.
Det är tyvärr vår situation.
- minalman
Sv: Re: Re:
Det är klart vi kan få en sponsor som Huddinge Blommor eller liknande som har en ägare som varit Djurgårdare hela livet. Men mina argument riktar sig mot exempelvis HM som sponsrar hästsporten med ziljoner men aldrig oss. Privata pengar från Perssons kan säkert dyka upp anonymt i vissa fall tex till DH. Men HM skulle aldrig sponsra oss pga skälen jag angav.-daniel- skrev:Det där tror jag inte ett dyft på.minalman skrev:Vi är diskvalificerade från starka sponsorer av två skäl.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Re: Sv: Re: Re:
Det finns sjukligt många bolag där ute som jag är helt övertygad om inte skulle bry sig det minsta, all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet när det gäller marknadsföring (nåja, det mesta åtminstone).minalman skrev:Det är klart vi kan få en sponsor som Huddinge Blommor eller liknande som har en ägare som varit Djurgårdare hela livet. Men mina argument riktar sig mot exempelvis HM som sponsrar hästsporten med ziljoner men aldrig oss. Privata pengar från Perssons kan säkert dyka upp anonymt i vissa fall tex till DH. Men HM skulle aldrig sponsra oss pga skälen jag angav.-daniel- skrev:Det där tror jag inte ett dyft på.minalman skrev:Vi är diskvalificerade från starka sponsorer av två skäl.
Vill man verkligen uppnå något om man jobbar på Djurgårdens marknadsavdelning så borde det här vara prio ett kan jag tycka. Åtminstone under pågående säsong när de flesta sponsorskontrakt är skrivna.
Frågetråden
Ska jobba åt Persson i nästa vecka, ska ta ett snack med honom.minalman skrev:Det är klart vi kan få en sponsor som Huddinge Blommor eller liknande som har en ägare som varit Djurgårdare hela livet. Men mina argument riktar sig mot exempelvis HM som sponsrar hästsporten med ziljoner men aldrig oss. Privata pengar från Perssons kan säkert dyka upp anonymt i vissa fall tex till DH. Men HM skulle aldrig sponsra oss pga skälen jag angav.-daniel- skrev:Det där tror jag inte ett dyft på.minalman skrev:Vi är diskvalificerade från starka sponsorer av två skäl.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- minalman
Frågetråden
Ja! Hota med att alla Djurgårdsgubbar köper julklappar till tjejen/frugan/dottern på Lindex annars.Challen skrev:Ska jobba åt Persson i nästa vecka, ska ta ett snack med honom.minalman skrev:Det är klart vi kan få en sponsor som Huddinge Blommor eller liknande som har en ägare som varit Djurgårdare hela livet. Men mina argument riktar sig mot exempelvis HM som sponsrar hästsporten med ziljoner men aldrig oss. Privata pengar från Perssons kan säkert dyka upp anonymt i vissa fall tex till DH. Men HM skulle aldrig sponsra oss pga skälen jag angav.-daniel- skrev:Det där tror jag inte ett dyft på.minalman skrev:Vi är diskvalificerade från starka sponsorer av två skäl.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Frågetråden
Problemet är väl främst att allsvenskan inte är en attraktiv liga och att DIF inte har kommit fram till nya vägar för att hitta sponsring. Man har väl försökt lite med Uber och andra. Just nu förlitar vi oss nog mycket på goodwill tyvärr.-daniel- skrev:Det finns sjukligt många bolag där ute som jag är helt övertygad om inte skulle bry sig det minsta, all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet när det gäller marknadsföring (nåja, det mesta åtminstone).minalman skrev:Det är klart vi kan få en sponsor som Huddinge Blommor eller liknande som har en ägare som varit Djurgårdare hela livet. Men mina argument riktar sig mot exempelvis HM som sponsrar hästsporten med ziljoner men aldrig oss. Privata pengar från Perssons kan säkert dyka upp anonymt i vissa fall tex till DH. Men HM skulle aldrig sponsra oss pga skälen jag angav.-daniel- skrev:Det där tror jag inte ett dyft på.minalman skrev:Vi är diskvalificerade från starka sponsorer av två skäl.
Vill man verkligen uppnå något om man jobbar på Djurgårdens marknadsavdelning så borde det här vara prio ett kan jag tycka. Åtminstone under pågående säsong när de flesta sponsorskontrakt är skrivna.
Kan inte se varför något företag skulle ge oss en större summa pengar just nu. Tur att jag inte är säljare hos DIF och hoppas att dom har mer engagemang än mig. Fast det är väl bara gamla spelare som är säljare? Efter modellen " Tjena det är Janne Viktorsson här gammal spelare i DIF, skullere inte va fint att sitta på matchtröjan i år? Du får träffa spelarna och du kan få köpa autografer väldigt förmånligt. "
Född till sportchef.
Vart kan jag köpa de senaste matchtröjorna?
Hej!
Jag vet inte om jag ska ställa frågan här eller inte!
Men jag letar efter de senaste matchtröjorna i hockey, vet ni vart jag kan hitta dem?
Jag vet inte om jag ska ställa frågan här eller inte!
Men jag letar efter de senaste matchtröjorna i hockey, vet ni vart jag kan hitta dem?

Re: Vart kan jag köpa de senaste matchtröjorna?
Alla finns utan reklam på. Finns i shopen tex
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Re: Vart kan jag köpa de senaste matchtröjorna?
Hej, tack för svaren! Men om jag vill ha med reklam på tröjorna?