Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Challen skrev:Hur kan majoriteten här tycka att Holm är bra? Får inte ihop det. :S

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hur får du det till att han är dålig?
Gått knackigt stundtals men innan hans skada var han en av våra bästa!
Debacle

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Challen skrev:Hur kan majoriteten här tycka att Holm är bra? Får inte ihop det. :S

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ställer mig också högst frågande till detta.. Varit allt annat än bra senaste två säsongerna. Visst skadad mycket iår, men innan skadan katastrof..

Bugar och bockar för att vi gav Nils foten, tack.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Högdalen skrev:
Djurgårn skrev:Att en spelare som Kempe verkar vara på väg till KHL måste ju för övrigt vara ett skämt. Killen är ju en hyfsad SHL-spelare på sin höjd enligt mig.
Haha va är han? Hyfsad SHL spelare skulle jag sätta honom som också. Måste googla upp det, eller har du länk?
Jadu, den formuleringen var inte så klockren nu när jag läste den ;) får skylla på en trötthet som heter duga. Nej det jag ville säga var att han är en ganska medelmåttig spelare på SHL-nivå.
Senast redigerad av Djurgårn den 2014-05-05 19:48:57, redigerad totalt 1 gånger.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag tror och hoppas vi får se Dogge i DIF-tröjan i höst. Han kommer inte erbjudas kontrakt i NHL, och då finns det bara två alternativ kvar för honom. DIF eller lägga av. Jag tror inte Dogge är en kille som har lust att harva runt ute i Europa. Han har själv sagt att DIF är det enda alternativet i Sverige för honom. Oddsen är relativt låga för att det blir DIF för honom.

Vi behöver lite stygga backar. Just nu känns det som att vi har alldeles för få backar som kan dela ut bra hits. Och nej, jag tror inte hans relativt dåliga fart på rören kommer att vara ett problem. Hans smartness väger upp. Han är dessutom en grymt bra kille vid sidan av isen för dom andra grabbarna. Jocke, Honken & Dogge. Där snackar vi ledarskap i världsklass.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

För mig en gåta hur man inte kan vilja förlänga med Holm. Sedan finns det ju förvisso folk som tycker att t.ex Fredrik Claesson och Erik Gustafsson är dåliga backar. Inte för att dom är stöpta i samma form, men unga backar tenderar att bli beskyllda för allt möjligt. Speciellt när dom blir satta i roller dom inte är redo för.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Jim Morrison skrev:För mig en gåta hur man inte kan vilja förlänga med Holm. Sedan finns det ju förvisso folk som tycker att t.ex Fredrik Claesson och Erik Gustafsson är dåliga backar. Inte för att dom är stöpta i samma form, men unga backar tenderar att bli beskyllda för allt möjligt. Speciellt när dom blir satta i roller dom inte är redo för.
Håller inte alls med. Tycker snarare att det tenderar att vara tvärtom. Englund är ett praktexempel iår då karln höjdes till skyarna trots en hel del mediokra insatser.

Ni som gillar Holm så mycket, vad tycker ni han är bra på?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:För mig en gåta hur man inte kan vilja förlänga med Holm. Sedan finns det ju förvisso folk som tycker att t.ex Fredrik Claesson och Erik Gustafsson är dåliga backar. Inte för att dom är stöpta i samma form, men unga backar tenderar att bli beskyllda för allt möjligt. Speciellt när dom blir satta i roller dom inte är redo för.
Håller inte alls med. Tycker snarare att det tenderar att vara tvärtom. Englund är ett praktexempel iår då karln höjdes till skyarna trots en hel del mediokra insatser.

Ni som gillar Holm så mycket, vad tycker ni han är bra på?
Ung, stabil, två-vägs back. Positionssäker. Oöm men inte hård. Duktig med breakout-passen. Se Oscar Eklund.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

De som inte anser att Holm är en duktig back har redan på förhand dömt ut han. Han själv vill dock vara lite mer offensiv vilket är något han har i sig. Får se om han plockar fram det nästa säsong.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jensih
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Jensih »

Arnesson blir kvar, enligt honom själv på twitter.

"Spännande utmaning med spel i Djurgården i SHL nästa säsong! #excited"
medu82
Säsongskort: Ja

Inlägg av medu82 »

Jensih skrev:Arnesson blir kvar, enligt honom själv på twitter.

"Spännande utmaning med spel i Djurgården i SHL nästa säsong! #excited"

Du är typ 5a på den pucken...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Såg precis på twitter att Arnesson verkar bli kvar, iallafall enligt honom själv!

:roll:
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Djurgårdare86 skrev:En liten fråga: Nån som vet hur läget är med Johner? Det är väl den enda som står i ingenmansland just nu eller?
Tror han går till VIK, kom ihåg var ni läste det först.

Riktigt sorgligt, jag hade lätt behållt honom om jag fick bestämma.
skinza

Inlägg av skinza »

SkönaDjurgårn skrev:
Djurgårdare86 skrev:En liten fråga: Nån som vet hur läget är med Johner? Det är väl den enda som står i ingenmansland just nu eller?

Gillade också Johner, men tyvärr var han ju rätt "osynlig" delar av förra säsongen.

Blev dock väldigt glad att Saviano är kvar! Han är inte världens bästa ishockeyspelare, men han tillför enorm energi samtidigt som han tydligen är oerhört viktigt vid sidan av isen!
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

skinza skrev:
SkönaDjurgårn skrev:

Gillade också Johner, men tyvärr var han ju rätt "osynlig" delar av förra säsongen.

Blev dock väldigt glad att Saviano är kvar! Han är inte världens bästa ishockeyspelare, men han tillför enorm energi samtidigt som han tydligen är oerhört viktigt vid sidan av isen!
Ne precis, Johner håller inte. Saviano är grym i boxen och grymt snabb på rören. Han måste öva på skotten för jäklar vad många frilägen han bommade i vintras! Tror dock att han kommer att bidra i SHL. Nisse var jag övertygad om att han skulle få följa med upp, det är väl skrällen hittills iaf. Englund bör få chansen med. Känner mig, som många andra, ganska oroad över hur bygget tagit form hittills. Utlåningarna lär bli många om det här ska hålla!
Heinerö vill jag ska få prova på iaf, dock inte ordinarie, men jag tror han har potential framöver.
Rundqvist har jag inte förstått vart han ska ta plats alls?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Linus Videll började jag tänka på, någon som sett något av honom på senaste?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=604
Spela fult
Låst