Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Metal Machine »

Tur att det inte blev Jonas Gustavsson i alla fall. Känns snäppet vassare än Wesslau och hade nog inte varit en omöjlig värvning. Jonas Andersson känns däremot som en grymt bra värvning. Hoppas inte att det är sant.
Användarvisningsbild
Sudden
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

Haha, tror nog DIF skulle ha varigt ganska på ifall Engqvist valde att komma hem.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Sudden skrev:Ryktas att Wesslau är helt överens med AIK, likaså Jonas Andersson.
Hur många målvakter ska dom ha?
http://www.sydsvenskan.se/sport/ishocke ... Malmo.html
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Och här står vi med Bartley, Almtorp och Ahnelöv. Allvarligt, om Gnaget får in Jonas Andersson så har de förmodligen en av seriens bästa förstafemmor med honom och Videll. Tror dock inte på det där förrän det är bekräftat.

Tellqvist, Tjärnqvist, Klasen. Ja tack.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Byron Ritchie sägs klar för Bern, Schweiz, så drömmarna kan sluta drömma nu.

http://www.scb.ch/news-content.aspx?id=2348
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Tror ni Wesslau har nobbat DIF? Eller har han inte ens varigt tilltänkt och fått nobben själv?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Metal Machine

Jag tror att Wesslau kommer att hamna i AIK. Fasth kommer att sticka till NHL och då står AIK där med Markus Svensson. Då behöver man en förstamålvakt. Tvivlar däremot på att man kommer att värva fler klassforwards. Man har ju redan en ganska hygglig förstakedja med Videll, McDonell och Rosén. Patrik Nemeth har dock gjort klart med Dallas, så en bra back till lär ju vara aktuellt. Nemeth är riktigt bra redan, kommer säkert att bli bättre nästa säsong, och tjänar förmodligen inte mycket i AIK, så det känns bra att han drar. Lär vara svår att ersätta.

När det gäller Djurgårn hoppas jag också på SSK:s Lionel Messi. ;)
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Om Wesslau går till ajk så lär vi nog ha Owuya/Sandberg som målvaktspar.
clowns to the left of me, jokers to the right
Metal Machine

Vem som blir vår förstamålvakt nästa säsong hänger nog på Owuya snarare än Wesslau. Sticker Owuya måste vi leta nytt, gör han det inte är han vår förstakeeper nästa säsong. Tellan eller Owuya kvittar för min del, men jag har svårt att se någon annan än dem faktiskt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns inte alls bra ifall Solna får Wesslau, trodde de skulle stå lika handfallna när Fasth drar som vi gjorde när Daniel Larsson fick för sig att åka över... Men Gozzi ligger inte på latsidan direkt.

Jag är dock skeptisk till att Wesslau skriver på för dem innan Fasth bestämt sig för hur han vill göra, har extremt svårt att tro Gustaf accepterar en 2:a målisroll bakom Fasth....

Jonas Andersson är dock en ruggig förstärkning på forwardssidan om de nu lyckas med det. Tror dock snarare Yared Hagos tar den sista forwardsplatsen hos råttorna. Där hör han hemma.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag bryr mig nog inte riktigt om Wesslau drar till aih. Han var GRYM för oss i slutet av säsongen och slutspelet men samtidigt verkar många ha glömt bort den dåliga sidan han visade. Tror dessutom att allt eftersom vårat lag med defensiva kuggar som Ante, Otto och så vidare blev mer sammansvetsade hjälpte Wesslau enormt. Fasth är en bättre målvakt än Wesslau. Tellqvist är en mycket bättre målvakt än Wesslau. Owuya är ungefär på samma nivå som Wesslau. Makes sense? Kanske inte :lol:

Spelare man hoppas på är ju självfallet stora namn som Daniel Tjärnqvist, Linus Klasen och Tellan. Och ABSOLUT en förstacenter. Jag vet att Frasse gjorde en väldigt kryptisk kommentar angående Niklas Persson tidigare i tråden, så jag sätter min sviktande tro till det än så länge.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Sudden skrev:Ryktas att Wesslau är helt överens med AIK, likaså Jonas Andersson.
Avd. idiotiska och okunniga skribenter.
Ska du skriva ett rykte så får du fan ha lite kött på benen, så sluta sitta och provocera genom att lura in en massa skit i andra användare. Anders Gozzi har klart och tydligt sagt öppet att forwardssidan är spikad inför nästa säsong. Det finns varken spelarutrymme eller ekonomiskt utrymme för att ta in fler spelare, så ditt inlägg går in som kategorin "En stor fet lögn".

Så nej, Jonas Andersson är inte klar för aik. Oroa er inte för det.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Och nu när jag ändå är igång så måste jag skriva av mig, igen...

Tellqvist
Sandberg

Tjärnqvist - Printz
Honken - Ahnelöv
Claesson - Bartley

Klasén - Möller - Nilson
Jimmie - Otto - Zibbe
Sillen - Almtorp - Tjärnqvist
Brodin - Norman - Fimpen
Tim, Kempe

JA TACK!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Ge fan i gnihet-snack i den här tråden.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Jag bryr mig nog inte riktigt om Wesslau drar till aih. Han var GRYM för oss i slutet av säsongen och slutspelet men samtidigt verkar många ha glömt bort den dåliga sidan han visade. Tror dessutom att allt eftersom vårat lag med defensiva kuggar som Ante, Otto och så vidare blev mer sammansvetsade hjälpte Wesslau enormt. Fasth är en bättre målvakt än Wesslau. Tellqvist är en mycket bättre målvakt än Wesslau. Owuya är ungefär på samma nivå som Wesslau. Makes sense? Kanske inte :lol:

Spelare man hoppas på är ju självfallet stora namn som Daniel Tjärnqvist, Linus Klasen och Tellan. Och ABSOLUT en förstacenter. Jag vet att Frasse gjorde en väldigt kryptisk kommentar angående Niklas Persson tidigare i tråden, så jag sätter min sviktande tro till det än så länge.
Delar din uppfattning kring Wesslau. Förstår inte riktigt att så många vill ha tillbaka honom. Bara ifall vi tappar Owuya och samtidigt misslyckas värva Tellan skulle jag ändra mig.

Många frågor återstår dock att lösa.
- Hannula?
- Lassen? (blir vi av med honom?)
- Boumedienne?
- Kronwall?
- Widing?
-Tjärna jr?

Hur detta löses avgör sedan mycket ifall vi kan ha råd att balansera upp laget bättre med en förstecenter och någon klassback till. Känns just nu som det är lite väl mycket som ska gå vår väg närmsta tiden för att vi ska ställa upp med ett bättre lag än i år till hösten.
Min önskan är att man stärker upp backsidan och centrarna på bekostnad av några ytterforwards. De platserna kan med fördel upptas av yngre och billigare förmågor.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst