Jag har inget emot någon back från AHL bara backen är bra, hellre AHL än Allsvenskan eller inget alls.SirDIFalot skrev:Jag tror nog att det här var den s.k klassbacken. Nu kommer nog någon okänd högerskytt från AHL, DIF vill ju gärna få in någon på ett "vanligt" kontrakt och inte behöva ta någon dyr jävel på artistkontrakt.tMy skrev:Två spelare klara nu, två bra nyförvärv, hoppas man nu lägger allt krut på en klassback, en bra center och Mackan.
Får vi in dem så har vi lyckats jävligt bra ändå, sitter och håller tummarna nu, hoppas verkligen att vi inte nöjer oss nu och förlänger med Mackan och skiter i resten.
Det måste in en bra center och en klassback för att vi ens ska nå semi med detta lag, troligtvis i allafall.
Oroar säkert mig i onödan, men det känns så jävla DIF på något sätt att bara skita i centern och backen.
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
DIF för alltid<3
Denna helg blev ju riktigt trevlig. Först blev Nisse klar och nu idag så blev Josef klar.
Hoppas att nästa spelare in heter Marcus Nilson.
Hoppas att nästa spelare in heter Marcus Nilson.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
[/quote]
Jag har inget emot någon back från AHL bara backen är bra, hellre AHL än Allsvenskan eller inget alls.[/quote]
nej precis är backen bra och vet att spelaren kan tillföra något så spelar det ingen roll. bara det inte är någon finsk spelare börjar bli seriöst trött på den Finska stormingen i elitserien.
tycker sverige borde införa regeln som man har i NLA (Schweiziska hockeyligan)
x antal utländska spelare per lag.
topplagen där är ju bättre en i sverige t ex något måste ju tamefan hända. den ligan låg ljusår bakom elitserien men nu är den ju mer eller mindre förbi. sedan har det ju med skatten och göra i sverige så gynnar man inte idrotten på elit-nivå.
me nu tillbaka till ämnet.
är super nöjd med josef och nils, börjar se rikigt bra har vart orolig i flera dagar utan att någo hänt men nu börjar det röra sig, ser med spänning, mycket framemot nyförvärv.
Jag har inget emot någon back från AHL bara backen är bra, hellre AHL än Allsvenskan eller inget alls.[/quote]
nej precis är backen bra och vet att spelaren kan tillföra något så spelar det ingen roll. bara det inte är någon finsk spelare börjar bli seriöst trött på den Finska stormingen i elitserien.
topplagen där är ju bättre en i sverige t ex något måste ju tamefan hända. den ligan låg ljusår bakom elitserien men nu är den ju mer eller mindre förbi. sedan har det ju med skatten och göra i sverige så gynnar man inte idrotten på elit-nivå.
är super nöjd med josef och nils, börjar se rikigt bra har vart orolig i flera dagar utan att någo hänt men nu börjar det röra sig, ser med spänning, mycket framemot nyförvärv.
-
Kanske denna spelare:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=704
Visserligen en ur- Aikare men klart en väldigt duktig spelare av hög elitserieklass.
Visserligen en ur- Aikare men klart en väldigt duktig spelare av hög elitserieklass.
Jag har inget emot någon back från AHL bara backen är bra, hellre AHL än Allsvenskan eller inget alls.[/quote]Robinhansen skrev:
är super nöjd med josef och nils, börjar se rikigt bra har vart orolig i flera dagar utan att någo hänt men nu börjar det röra sig, ser med spänning, mycket framemot nyförvärv.[/quote]
Korkade EU sätter stopp för det tyvärr samtidigt som äckellagen i Sverige som vill ha 100 matcher per säsong också vill ha många utlänningar. Hand upp de som tror att LHC eller VFHC skulle ta sig till slutspel om vi införde krav på skall vi säga max tre utlänningar per lag? För övrigt en regel som jag skulle älska om den infördes att den dessutom skulle gynna svensk hockeys utveckling på sikt råder det inte heller någon tvekan om.
För övrigt tror nog jag att vi kan räkna med en back till in i laget av klass. VI tappade trots allt två kvalitetsbackar och dessa skall ju enligt Janne ersättas så jag skulle i alla fall bli väldigt förvånad om det inte signades en back av hög klass till samt Mackan. Sedan är det väl mer tveksamt om det kommer in den dör centern som jag ser som nödvändig.
Kan man nu få hoppas på en defensiv och skridskoskicklig back som sista tillskott till försvaret?
En amerikansk/kanadensisk back är det jag hoppas på nu.Robinhansen skrev:....................
Gärna en toppback från Tyska ligan, eller från AHL möjligtvis. Dom är inte svindyra, men har en potential till att spela riktigt bra samt är vana att spela mycket PP och ösa in poäng i ligor som endast är snäppet sämre än Elitserien.
Jonas har sagt att det är Gnaget som gäller i Sverige. Finns inte en chans att han skulle gå till oss. Sedan så är han forward, och vi behöver inte sådana. Vi ska ha en center.Robinhansen skrev:kanske denna spelare
visserligen en ur- Aikare men klart en väldigt duktig spelare av hög elitserieklass.
Och snälla du, skriv med stor bokstav efter punkt. Det är riktigt jobbigt att läsa när det är noll ordning i meningarna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
att det är ordning i meningarna beror på att jag har dyslexi.. tycker det är jobbigt att hela tiden ska behöva förklara sig om dessa brister då man har dyslexi.sthlm_dif skrev:En amerikansk/kanadensisk back är det jag hoppas på nu.Robinhansen skrev:....................
Gärna en toppback från Tyska ligan, eller från AHL möjligtvis. Dom är inte svindyra, men har en potential till att spela riktigt bra samt är vana att spela mycket PP och ösa in poäng i ligor som endast är snäppet sämre än Elitserien.
Jonas har sagt att det är Gnaget som gäller i Sverige. Finns inte en chans att han skulle gå till oss. Sedan så är han forward, och vi behöver inte sådana. Vi ska ha en center.Robinhansen skrev:kanske denna spelare
visserligen en ur- Aikare men klart en väldigt duktig spelare av hög elitserieklass.
Och snälla du, skriv med stor bokstav efter punkt. Det är riktigt jobbigt att läsa när det är noll ordning i meningarna.
inte så att jag tycker det är kul och skriva fel eller missa saker.
Själv tycker jag att centern ändå är ganska nödvändig, annars får vi en mycket svag center-uppsättning, dvs om Jacob tar en plats i New Jersey.Kall-El skrev: För övrigt tror nog jag att vi kan räkna med en back till in i laget av klass. VI tappade trots allt två kvalitetsbackar och dessa skall ju enligt Janne ersättas så jag skulle i alla fall bli väldigt förvånad om det inte signades en back av hög klass till samt Mackan. Sedan är det väl mer tveksamt om det kommer in den dör centern som jag ser som nödvändig.
Kan man nu få hoppas på en defensiv och skridskoskicklig back som sista tillskott till försvaret?
DIF för alltid<3
Du kan ju lägga in ett personligt meddelande som vissas efter varje inlägg du gör.Robinhansen skrev:att det är ordning i meningarna beror på att jag har dyslexi.. tycker det är jobbigt att hela tiden ska behöva förklara sig om dessa brister då man har dyslexi.sthlm_dif skrev:En amerikansk/kanadensisk back är det jag hoppas på nu.Robinhansen skrev:....................
Nu börjar det iallafall se ljusare ut inför nästa säsong.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag har också dyslexi. Har jättesvårt att stava. Kan glömma hur självklara saker stavas och kan inte ens skriva förhand. Men jag kan i alla fall minnas att man ska ha stor bokstav och punkt. Det är ju inte så svårt.Robinhansen skrev:
att det är ordning i meningarna beror på att jag har dyslexi.. tycker det är jobbigt att hela tiden ska behöva förklara sig om dessa brister då man har dyslexi.

Expert.
-
Ja det är rent slarv av mig bara, men flok gnäller på stavningarna hela tiden, visst storbikstav o så är ju inga problem egentligenSirDIFalot skrev:Jag har också dyslexi. Har jättesvårt att stava. Kan glömma hur självklara saker stavas och kan inte ens skriva förhand. Men jag kan i alla fall minnas att man ska ha stor bokstav och punkt. Det är ju inte så svårt.Robinhansen skrev:
att det är ordning i meningarna beror på att jag har dyslexi.. tycker det är jobbigt att hela tiden ska behöva förklara sig om dessa brister då man har dyslexi.
Om du gör något stavfel så är det inget man kan gnälla över om du nu har dyslexi.Robinhansen skrev:Ja det är rent slarv av mig bara, men flok gnäller på stavningarna hela tiden, visst storbikstav o så är ju inga problem egentligen
Men att skriva stor bokstav efter punkt klarar även folk med dyslexi av, så det var bara därför jag blev lite irriterad. Bättre att göra inläggen så bra som möjligt än att slarva med enkla saker bara för att man inte orkar.
Ett tips är ju att du förhandsgranskar dina inlägg och läser igenom dom innan du lägger ut dom på forumet. På så sätt kan du få bort en del stavfel eller andra fel i dina meningar. Det tar någon extra sekund, men det är det värt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tror som tusan att man VILL ha en center till till lagbygget, men jag undrar om det kommer finnas pengar till det efter att en back och Mackan signats?
Och om jag tvingas välja mellan tre hyggliga spelare och två spetsspelare kommer jag alltid att välja spetsen...
Och om jag tvingas välja mellan tre hyggliga spelare och två spetsspelare kommer jag alltid att välja spetsen...
- Jim Morrison
Riktigt kul med Boumedienne, han håller än i Elitserien och vi får hoppas att hans skadebenägna jag inte visar sig för ofta. Två värvningar på två dagar, är det verkligen Djurgården vi skådar? 
Saknas än; Marcus Nilson, BRA back, andracenter.

Saknas än; Marcus Nilson, BRA back, andracenter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Nisse är en riktig artist och stämningshöjare. att han kör på målvakter som åker ur sin målgård får skylla sig själv tycker jag.Lee Harvey Oswald skrev:DIFDIF skrev:Fan vad jag hoppas att nisse sänker Daniel Larsson med en grym tackling i premiären!
Tror att du är rätt så ensam om att hoppas på nåt sånt,
Pucko...
nisse är en artist och har en jävla vinnarskalle!