Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Inget mot Jakob J. Fantastisk människa.

Men inavel är inte melodin i dagens hockey.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Enig om att Josefson säkert är en fantastiskt människa. Men som ALLTID och varje gång tar vi inte människor på på sportchefsrollen utan tidigare erfarenhet. Skulle vara kul att NÅGON GÅNG ha någon meriterad som har lyckats.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2024-09-19 16:33:49 Inget mot Jakob J. Fantastisk människa.

Men inavel är inte melodin i dagens hockey.
Tycker man med fördel kan rekrytera folk som älskar Djurgården och kan föreningen om allt annat också står rätt, altså inte enbart pga DIF-koppling.
I JJ ser man förmodligen en framtida man inom sporten, han är ung, han har 8 år i NHL bakom sig.
Att man sätter honom som assisterande först tillåter också honom att växa in i rollen. Helt perfekt.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Mattias_87 skrev: 2024-09-19 16:36:34 Enig om att Josefson säkert är en fantastiskt människa. Men som ALLTID och varje gång tar vi inte människor på på sportchefsrollen utan tidigare erfarenhet. Skulle vara kul att NÅGON GÅNG ha någon meriterad som har lyckats.
Fast sportchefsrollen är väl där det kan bli succé med alla möjliga olika bakgrunder samt där etablerade namn kan bli riktiga bottennapp i en ny miljö. Här är det dessutom ass. sportchef. Att döma av intervjun på HN verkar en viktig del i hans roll bli att avlasta Wiken med scouting och bygga upp vårt nätverk där bättre än det varit. Flera tummar upp på det!

Du får inte glömma att man inte lär hitta etablerade namn med 10 års sportcheferi bakom sig som vill vara ass. under Wiken för en sannolikt hyggligt billig peng vi har råd med.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-19 14:28:58
B.I.B.A skrev: 2024-09-19 13:32:00 Inget fan av det här att ge gamla spelare sportchefsrollen kort efter de slutat. Det är kanske den viktigaste rollen i hela organisationen och den kräver brett kontaktnät och mycket erfarenhet. Annars landar man där vi gjorde med Jocke som bara värvade gamla kompisar eller chansade på spelare från lägre divisioner eller nordamerika utan att ens ha sett dem spela.

Med det sagt - älskar Jacob. Hoppas det finns en plan där han får se och lära över en längre tid, och inte förväntas ta huvudansvar inom de närmsta åren.
Skulle säga att detta är ett perfekt tillfälle av flera orsaker.

Han slutade spela i mitten av säsongen 20/21, altså nästan 3 år sedan. Det är en spelare som känner till föreningen väl och varit i Nordamerika i 8 år. Även om det var ett tag sedan så självklart vet folk vem Jacob är. Så ett kontaktnät kommer han kunna bygga där borta.
Han har arbetstränat sedan i våras bredvid Wikegård och kommer börja som Assisterande, altså inte i närheten av den belastning en Sportchef har.
Jag skulle även säga att han börjat i rätt riktning, med scouting och sköta kontakten med Tyresö/Hanviken.

Jag är tvärtemot dig här, känns otroligt bra.
Jag fattar oron, men i mina ögon en helt annan situation än Jocke.
Tre år är dock ingenting i sammanhanget. Det handlar om att träffa och bygga relationer med många människor över lång tid. Tror absolut att Wiken kan vara en bra mentor dock. Bara hoppas JJ får rejält med tid att växa in i det.
Avgå Jocke.
Döden

Inlägg av Döden »

Asså… han är ass till Wiken… typ skriv ut papper och ge mig en kaffe. Chilla
Olon

Inlägg av Olon »

Mattias_87 skrev: 2024-09-19 16:36:34 Enig om att Josefson säkert är en fantastiskt människa. Men som ALLTID och varje gång tar vi inte människor på på sportchefsrollen utan tidigare erfarenhet. Skulle vara kul att NÅGON GÅNG ha någon meriterad som har lyckats.
Lägg inte så stor vikt vid titeln. Rollbeskrivningen är scout, kort och gott. Hur många meriterade som har lyckats tror du skulle ta ett jobb som scout i ett hockeyallsvenskt lag? Du får gärna nämna någon meriterad, utan att säga typ Håkan Andersson. Josef är inte anställd pga sina spelarmeriter, utan för att han har ett bra hockeyöga - något man givetvis vet då han har varit i och runt föreningen under många år.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Kul med någon som är ung. Hoppas han har lite nya idéer och infallsvinklar.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Döden skrev: 2024-09-19 21:16:09 Asså… han är ass till Wiken… typ skriv ut papper och ge mig en kaffe. Chilla
Scouta spelare, kontakten med utlånade och Hanviken. Bra avlastning och får börja bygga större kontaktnät.
It's easier to be an asshole to words than to people
Döden

Inlägg av Döden »

Rojk skrev: 2024-09-20 14:27:57
Döden skrev: 2024-09-19 21:16:09 Asså… han är ass till Wiken… typ skriv ut papper och ge mig en kaffe. Chilla
Scouta spelare, kontakten med utlånade och Hanviken. Bra avlastning och får börja bygga större kontaktnät.
Jag skojade givetvis
Men lät som alla trodde han gick in någon sorts chefsroll

Se och lär, kan bli bra
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Såg infon om nyemission på hemsidan, började kolla lite och såg att Pepins reggat sig för konkurs förra året?
Jag blev påmind att jag köpte lite DIF aktier för ett bra tag sen som hanterades av just Pepins och deras marknadsplats så nån som har lite status kring allt? Pepins site verkar ligga kvar, jag kunde iallafall logga in i och se förfallet av aktiervärdet men bör man flytta dessa nånstans nu eller hur kommer det bli framöver?
Jag antar även att nyemissionen är baserad på samma B-aktier som vi redan köpt tidigare, vet någon om vi aktieägare fick nån deal här att köpa billigt i nyemissionen (man brukar ju kunna det i samma mängd av aktier man äger redan) eller vi ska bara ta utspädningen rakt upp och ner?

Det som dock är skumt är att gamla DIF aktiern som vi köpte kostade 50kr styck och nu prisar de emissionen på 10.000kr styck, hur sjutton hänger det ihop eller är det en ny aktie som inte är relaterad till den gamla? Är lite smått confused...

Många frågor, finns det lite status att läsa kring allt detta någonstans så uppskattas gärna en länk!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

captcash skrev: 2024-11-16 10:44:20 Såg infon om nyemission på hemsidan, började kolla lite och såg att Pepins reggat sig för konkurs förra året?
Jag blev påmind att jag köpte lite DIF aktier för ett bra tag sen som hanterades av just Pepins och deras marknadsplats så nån som har lite status kring allt? Pepins site verkar ligga kvar, jag kunde iallafall logga in i och se förfallet av aktiervärdet men bör man flytta dessa nånstans nu eller hur kommer det bli framöver?
Jag antar även att nyemissionen är baserad på samma B-aktier som vi redan köpt tidigare, vet någon om vi aktieägare fick nån deal här att köpa billigt i nyemissionen (man brukar ju kunna det i samma mängd av aktier man äger redan) eller vi ska bara ta utspädningen rakt upp och ner?

Det som dock är skumt är att gamla DIF aktiern som vi köpte kostade 50kr styck och nu prisar de emissionen på 10.000kr styck, hur sjutton hänger det ihop eller är det en ny aktie som inte är relaterad till den gamla? Är lite smått confused...

Många frågor, finns det lite status att läsa kring allt detta någonstans så uppskattas gärna en länk!
Lite enkelt förklarat. En del av föreningen ”köptes” av DIF Hockey Partners Sweden AB. Sen blev vi erbjudna att köpa aktier i det företaget. Det möjliggjorde att en större klick människor kunde köpa aktier i Djurgården. Så egentligen äger man en del av ett företag som äger en del av Djurgården.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

https://efn.se/kanda-klubbarna-uppfyllde-inte-kraven

Helt otroligt! Hur kan aik ha klarat sig?
DIF!
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Daniel942 skrev: 2024-12-02 19:52:13 https://efn.se/kanda-klubbarna-uppfyllde-inte-kraven

Helt otroligt! Hur kan aik ha klarat sig?
Otroligt må det vara men frågan är besvarad i artikeln, licensnämnden och klubbarna har som praxis räknat kapitalet mot annan parameter än vad som står i reglerna i år och även dessförinnan. Begreppsförvirring sorgligt nog även bland de som har till jobb att kunna detta.

Personligen slår jag hellre kolsäckarna på isen än att de tvångsdegraderas.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Såg i webbannons att man kommer lansera ett februarikort med 5 hemmamatcher i februari att "ge som julklapp". Apropå marknadsföringsarbete som diskuterats tidigare. Intressant att se hur det slår.

Edit: verkar som det kommer släppas på DIF live 9e dec.
Skriv svar