Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Mash skrev:Härlig insats nedre! Applåder och all ära till er!
Inte ens Nisse var värd att stå upp för och klappa till, fan avgå och sätt er i tv-soffan - Där gör ni lika ''mycket'' nytta.
Haha, jag gillar mitt spontana utbrott i inledningen av andra perioden. Jävlar vad tyst det blev i klacken efter att jag skrikit klart, tyckte faktiskt att jag hörde ett par applåder i min ära från övre :wink:

Första gången som jag offentligt skrek på andra personer, och det kommer bli mer av den varan framöver om det inte sker bättringar. Jag orkar seriöst inte med att se alla dessa fågelholkar i vår klack, det räcker fan nu.
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:
Inte ens Nisse var värd att stå upp för och klappa till, fan avgå och sätt er i tv-soffan - Där gör ni lika ''mycket'' nytta.
Haha, jag gillar mitt spontana utbrott i inledningen av andra perioden. Jävlar vad tyst det blev i klacken efter att jag skrikit klart, tyckte faktiskt att jag hörde ett par applåder i min ära från övre :wink:

Första gången som jag offentligt skrek på andra personer, och det kommer bli mer av den varan framöver om det inte sker bättringar. Jag orkar seriöst inte med att se alla dessa fågelholkar i vår klack, det räcker fan nu.
Fortsätt i den takten - Någon måste ta tag i taktpinnen, resten hakar på ;)
Det är sorgligt med att se så många komma in med klackkort med tanke på hur lite det hörs. Väntar ni på slutspel då ni kan dra i ordentligt? Ledsen att göra er besvikna men det blir inget slutspel.

Orkar inte, botten är nådd och något måste göras...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mash skrev:
Salas skrev:

Fortsätt i den takten - Någon måste ta tag i taktpinnen, resten hakar på ;)
Det är sorgligt med att se så många komma in med klackkort med tanke på hur lite det hörs. Väntar ni på slutspel då ni kan dra i ordentligt? Ledsen att göra er besvikna men det blir inget slutspel.

Orkar inte, botten är nådd och något måste göras...
Skitbra att någon agerar. Det där kommer bli som en kedjereaktion. Allt fler kommer att agera, det behövs bara ledargestalter som har modet att agera först.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Betänk att vi vinner SM-guld nån gång. Gissa vad klacken skulle dra igång det första de gör?
Fyfan, hemska jävla tanke. Man borde nästan sätta upp en lapp vid A18 med hockeyns motsvarighet till "din mamma jobbar inte här", det vill säga "Gnaget spelar inte här".

Precis bredvid "SJUNG ELLER DÖ" såklart.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Förstår inte varför den gamla klackdängan "Alla apor, upp och hoppa" inte används istället för "den som inte hoppar han är gnagarsvin", skön själdistans blandat med något som inte innehåller det äckligaste laget i Sverige.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Raus skrev:Förstår inte varför den gamla klackdängan "Alla apor, upp och hoppa" inte används istället för "den som inte hoppar han är gnagarsvin", skön själdistans blandat med något som inte innehåller det äckligaste laget i Sverige.
Håller med. Gillar den också... :)
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

DIF_Soldier skrev:Betänk att vi vinner SM-guld nån gång. Gissa vad klacken skulle dra igång det första de gör?
Fyfan, hemska jävla tanke. Man borde nästan sätta upp en lapp vid A18 med hockeyns motsvarighet till "din mamma jobbar inte här", det vill säga "Gnaget spelar inte här".

Jag skulle skandera SM-guld och jubla som en jävla dåre... Sen den som drar igång ''den som inte hoppar'' åker ut med huvudet före.

Hoppa så mycket ni vill efter en vinst mot gnaget men inte fan efter en match mot resterande lag. Comon sense eller avgå.. Börjar bli löjligt mycket nu. Haka på Salas väg och ryt till dom som har no knowledge om vår klack. Utrotning av turister måste starta, och det är snarast....
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mash skrev:
DIF_Soldier skrev:Betänk att vi vinner SM-guld nån gång. Gissa vad klacken skulle dra igång det första de gör?

Jag skulle skandera SM-guld och jubla som en jävla dåre... Sen den som drar igång ''den som inte hoppar'' åker ut med huvudet före.

Hoppa så mycket ni vill efter en vinst mot gnaget men inte fan efter en match mot resterande lag. Comon sense eller avgå.. Börjar bli löjligt mycket nu. Haka på Salas väg och ryt till dom som har no knowledge om vår klack. Utrotning av turister måste starta, och det är snarast....
Det skulle givetvis sjungas "Hör ni att vi vunnit guld, gnagarsvin...".

Den som inte hoppar kan vi gärna skrota förutom vid 2-3 olika tillfällen per säsong.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag orkar egentligen inte klaga idag, men jag vill bara påpeka att det förmodligen slogs ett rekord idag i klacken. Flest antal sittandes personer någonsin var nog ett faktum. Helt sjukt många satt ner matchen igenom. Sjukt tråkigt att se utvecklingen i vår klack. Folk sjunger ju inte ens längre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:Jag orkar egentligen inte klaga idag, men jag vill bara påpeka att det förmodligen slogs ett rekord idag i klacken. Flest antal sittandes personer någonsin var nog ett faktum. Helt sjukt många satt ner matchen igenom. Sjukt tråkigt att se utvecklingen i vår klack. Folk sjunger ju inte ens längre.
Jag tänkte på två saker idag. Först den sittande publiken och sen den usla variationen.
Det är som en CD-Spelare på repeat, samma sak match för match för match.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Orkar inte ens bry mig längre.... Mer och mer turister kommer till klacken. Faktiskt hoppas jag det går skit denna säsong så att turisterna stannar hemma vid soffan nästa säsongen, tomtar hela bunten....
Apfan

Inlägg av Apfan »

Börja inte skära i handlederna riktigt än!

Ja, det är skit på läktaren nu, och idag var det otroligt dåligt. Men jag tror mycket ligger i att Fabriken och UCS bojkottar. När de kommer tillbaka kommer det i alla fall bli lite bättre. Sen att det finns en negativ trend på läktaren är ju ganska tydligt.

Seriöst, vem faan är det som drar igång den som inte hoppar?!?!
Är det samma person eller är det olika hela tiden?

Och ni "Difanatics" ni är ett gäng muppar och alla hatar er.
Avgå!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Apfan skrev:Börja inte skära i handlederna riktigt än!

Ja, det är skit på läktaren nu, och idag var det otroligt dåligt. Men jag tror mycket ligger i att Fabriken och UCS bojkottar. När de kommer tillbaka kommer det i alla fall bli lite bättre. Sen att det finns en negativ trend på läktaren är ju ganska tydligt.

Avgå!
Det är DIFanatics, varje gång. Har kollat några matcher i följd nu och det är där allt startar.
DIF!
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Alltså... Så jävla illa tycker jag inte det var idag med sångvariationen. Jag kunde tyvärr inte närvara mot Västra Frölunda Indians Cowboys Wild West Hockey Club of America (tack vare en monstruös mängd plugg), men av det som hördes från webradiosändningen var det betydligt bättre idag.

Däremot är det självklart skottpengar på mupparna som tycker det är en bra idé med "Den som inte hoppar..." en tisdagsmatch mot Tik. Den funkar mot Sållna och kanske Saik. Annars är det bara en klockren avgå...
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
a-h

Inlägg av a-h »

Daniel942 skrev:
Apfan skrev:Börja inte skära i handlederna riktigt än!

Avgå!
Det är DIFanatics, varje gång. Har kollat några matcher i följd nu och det är där allt startar.
För att inte nämna "sittplats ställer upp" och så händer det inget efter det eller "om ni älskar DIF stå upp" 10 ggr per match.
Skriv svar