Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

62p och ev målskillnad räckte i år för säkrat kontrakt
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Mattias_87 skrev: 2026-03-12 21:27:25 Bild

Vilka möter ni helst i åttondelen? Spännande med fyra lag på samma poäng. Luleå och Brynäs känns ju mest på gång och dom man vill undvika. Hoppas på Malmö.
Malmö är nog bäst chans. Jag skiter lite i vilket dock. Jag hoppas vi håller i det utan att vi har en till sån där hel period där vi är pinsamt totalt överkörda som en liten blåbärsnation mot NHL-stjärnor i Hockey-VM, på lördag och hur många matcher det nu blir sen.

Det skullle vara så viktigt för tryggheten hos spelare, stab och mig själv inför nästa säsong att avsluta med en serie åtminstone OK insatser. Får vi det är jag nöjd oavsett resultat.
Daven

Inlägg av Daven »

dr111DIF skrev: 2026-03-12 21:46:10

Vilka möter ni helst i åttondelen? Spännande med fyra lag på samma poäng. Luleå och Brynäs känns ju mest på gång och dom man vill undvika. Hoppas på Malmö.
Malmö är nog bäst chans. Jag skiter lite i vilket dock. Jag hoppas vi håller i det utan att vi har en till sån där hel period där vi är pinsamt totalt överkörda som en liten blåbärsnation mot NHL-stjärnor i Hockey-VM, på lördag och hur många matcher det nu blir sen.

Det skullle vara så viktigt för tryggheten hos spelare, stab och mig själv inför nästa säsong att avsluta med en serie åtminstone OK insatser. Får vi det är jag nöjd oavsett resultat.
Jag vill ha Luleå. Vi har en färsk vinst mot dom och Luleå är inte bra just nu.
Praljak

Inlägg av Praljak »

Daven skrev: 2026-03-12 21:49:19
dr111DIF skrev: 2026-03-12 21:46:10

Jag vill ha Luleå. Vi har en färsk vinst mot dom och Luleå är inte bra just nu.
Malmö har överpresterat stor del av säsongen så mot dom borde vi ha bäst chans, sämst att få Färjestad för dom har byggt en slutspelslag och kommer nog överraska.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Sjukt ändå att mittsegmentet är så pass jämt poängmässigt att vi skulle legat 5a om vi kunde gjort jobbet mot Leksand och HV.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Kanske störst chans mot Malmö men fan så mycket roligare möta Färjestad eller Luleå. Vore ju enormt kul slå ut någon av dom. Och tror inte chanserna är jättemycket mindre än mot Malmö.
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

Jag är nog ändå mest sugen på Luleå. Känns som att vi lika gärna kunde ha haft 12-0 mot dem denna säsong.
Malmö har ju haft en halvdan kurva, men 6 mål mot Saik och 7 mot Leksand. De verkar ha fått igång målskyttet.
Färjestad är på uppgång, vi har ju vunnit tre bataljer mot dem, men känns spontant som de jobbigaste just nu.
Brynäs hoppas jag att vi slipper.
Skriv svar