Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Enligt Wikegård i intervjun i HN skulle det in en förstemålis (troligen Hellberg) + en tredjemålvakt, en back (innan Lindström offentliggjordes), och två forwards.
Jag tror att Wikegård inte säger hela sanningen, och inser att vi åtminstone kommer behöva fler forwards. Sen om dom kommer från Nordamerika eller Europa det är frågan.
Enligt DIF silly news är även backen Philip Holm (vänsterskytt) fortfarande aktuell men eftersom Holm vill skriva ett långt kontrakt så tvekar Djurgården. Tolkar det ändå som att det ev kan komma in en till back (enligt mig helst dock en offensiv högerskytt).
Gällande forwards har Kimby sagt att vi ska ha en bred forwardstrupp, åtminstone 15-16 st. Idag har vi 12. Larsson håller inte i SHL och lär försvinna. Björck kommer säkert få sina chanser men eftersom han inte tillhör truppen så är han endast ett tillskott under säsongen, likaså gäller med Josefson som heller inte ingår i truppen. Således har vi då endast 11 forwards om Larsson försvinner. Mao ord fattas det 4-5 forwards och jag tror att vi kommer ta in minst 4 st nya spetsforwards till säsongsstarten, vilket jag anser är ett krav för att hålla sig kvar.
Jag tror att Wikegård inte säger hela sanningen, och inser att vi åtminstone kommer behöva fler forwards. Sen om dom kommer från Nordamerika eller Europa det är frågan.
Enligt DIF silly news är även backen Philip Holm (vänsterskytt) fortfarande aktuell men eftersom Holm vill skriva ett långt kontrakt så tvekar Djurgården. Tolkar det ändå som att det ev kan komma in en till back (enligt mig helst dock en offensiv högerskytt).
Gällande forwards har Kimby sagt att vi ska ha en bred forwardstrupp, åtminstone 15-16 st. Idag har vi 12. Larsson håller inte i SHL och lär försvinna. Björck kommer säkert få sina chanser men eftersom han inte tillhör truppen så är han endast ett tillskott under säsongen, likaså gäller med Josefson som heller inte ingår i truppen. Således har vi då endast 11 forwards om Larsson försvinner. Mao ord fattas det 4-5 forwards och jag tror att vi kommer ta in minst 4 st nya spetsforwards till säsongsstarten, vilket jag anser är ett krav för att hålla sig kvar.
Silly Season 2025/26
Är inne på samma forwardstänk men tror kanske på att det kommer tre forwards varav två är ren spets och en är liiite mer av en gamble.Rutger skrev: ↑2025-06-06 13:30:16 Enligt Wikegård i intervjun i HN skulle det in en förstemålis (troligen Hellberg) + en tredjemålvakt, en back (innan Lindström offentliggjordes), och två forwards.
Silly Season 2025/26
Varför skulle han sitta och ljuga om antalet forwards vi letar efter? Inte Wikens modell av kommunikation tror jag. Man vill ge våra unga spelare en rejäl chans. Ändå rimligt tycker jag, så länge de två vi planerar håller hög offensiv klass. Sen kan något alldeles extra dyka upp såklart, som Thore förra sommaren, men jag tror inte han planerar något annat än det han säger.Rutger skrev: ↑2025-06-06 13:30:16 Enligt Wikegård i intervjun i HN skulle det in en förstemålis (troligen Hellberg) + en tredjemålvakt, en back (innan Lindström offentliggjordes), och två forwards.
Backsidan är jag nog nöjd med som den är. Tror Sissons och Berg duger alldeles fint för att runda av de 6. Sen är Ragge och Blixt rätt som bredd. Kimby har tränat de flera säsonger, han vet vad han får och de vet vad de ska göra.
-
Silly Season 2025/26
Wikegård pratar om transparens och kommunikation. Tror han menar det han säger ( självklart önskar man mer ).dr111DIF skrev: ↑2025-06-06 15:05:57Varför skulle han sitta och ljuga om antalet forwards vi letar efter? Inte Wikens modell av kommunikation tror jag. Man vill ge våra unga spelare en rejäl chans. Ändå rimligt tycker jag, så länge de två vi planerar håller hög offensiv klass. Sen kan något alldeles extra dyka upp såklart, som Thore förra sommaren, men jag tror inte han planerar något annat än det han säger.Rutger skrev: ↑2025-06-06 13:30:16 Enligt Wikegård i intervjun i HN skulle det in en förstemålis (troligen Hellberg) + en tredjemålvakt, en back (innan Lindström offentliggjordes), och två forwards.
Backsidan är jag nog nöjd med som den är. Tror Sissons och Berg duger alldeles fint för att runda av de 6. Sen är Ragge och Blixt rätt som bredd. Kimby har tränat de flera säsonger, han vet vad han får och de vet vad de ska göra.
När säsongen sedan börjar, så är han redo att göra dom förändringar som ev. behövs då?
Men nu vill man se status på JJ. Vem/vilka kan växa in i SHL?
Även i dagens intervju. Där han pratar om Laleggia som PP back. Men det är upp till Sissons att tillbaka den platsen som var hans i HA.
https://hockeynews.se/nyheter/detaljern ... varvningar
Silly Season 2025/26
Är det inte lite naivt att tro allt som sportchefer säger i pressen. Ni drar jäkligt stora slutsatser på exakt ordval, vad som sägs till en journalist.
Transparens betyder inte att vi supporters får veta vilka de bearbetar utan mer en övergripande transferpolicy osv. Sen kan man ju misstänka att de inte vill lova för mycket.
- Underlova, överprestera är en bra modell.
Transparens betyder inte att vi supporters får veta vilka de bearbetar utan mer en övergripande transferpolicy osv. Sen kan man ju misstänka att de inte vill lova för mycket.
- Underlova, överprestera är en bra modell.
Silly Season 2025/26
Vårt lag var inte direkt överlägsna i HA, det kan nog de flesta hålla med om. Att ta nästa steg till SHL är ett stort steg, och hur man lyckas med det beror på flera parametrar. Men en sak är säker är att vi för tillfället endast tagit in en spetsforward, dvs Ylönen. Sen har vi några gubbar som vi hoppas kommer hålla ett år till plus yngre spelare som man verkligen vill ska ta stora steg, framförallt Eklund och Frondell. Just nu ser jag endast två spelare som tydligt kan gå in i topp 6 bland forwards, dvs Ylönen, men även Kruger. Sen kanske kan Eklund ta steget kommande säsong. Mao vi har ett lag med nästan bara hockeyallsvenska spelare och det finns en anledning till att i de flesta i truppen spelade i just HA och inte i SHL. För att ta steget upp till SHL kräver väldigt mycket förberedelser och såklart även kunskap/skills. Sen om du tycker nånting annat så får det stå för dig.dr111DIF skrev: ↑2025-06-06 15:05:57Varför skulle han sitta och ljuga om antalet forwards vi letar efter? Inte Wikens modell av kommunikation tror jag. Man vill ge våra unga spelare en rejäl chans. Ändå rimligt tycker jag, så länge de två vi planerar håller hög offensiv klass. Sen kan något alldeles extra dyka upp såklart, som Thore förra sommaren, men jag tror inte han planerar något annat än det han säger.Rutger skrev: ↑2025-06-06 13:30:16 Enligt Wikegård i intervjun i HN skulle det in en förstemålis (troligen Hellberg) + en tredjemålvakt, en back (innan Lindström offentliggjordes), och två forwards.
Vad sportchefer säger i olika sammanhang ska man förstås ta med en nypa salt. Och Wikegård ljuger såklart inte, snarare kommunicerar han stegvis så att de spelare som är i truppen känner sig delaktiga. Om vi exempelvis tar en spelare som Larsson så tror jag att man så småningom droppar honom. När man gör det kommer man nog kommunicera ut att vi kommer behöva ännu en till forward.
Kan man hoppas på en historiskt väldigt skadebenägen Jacob Josefson? Kan Viggo Björck bli en topp 6 spelare redan nu? Svar: Det kan man hoppas ifall man vill chansa. Josefson håller sällan en hel säsong oavsett om hjärnskakningarna kommer påverka honom negativt, och Björck är endast 17 år och inte färdigutvecklad fysiskt och har tidigare endast spelat en HA match. I vilket fall som helst räknas ingen av dem som en del av truppen utan är spelare som eventuella tillskott under säsongen. Som sagt Wikegård försöker förstås inte mörka nåt eller ljuga. Men jag tror absolut inte att Wikegård kommer chansa.
Som sagt vi ska tydligen ha
15-16 forwards (SHL lagen har i slutändan oftast 16-20 forwards under hela säsongen). Idag har vi 11 ifall vi tar bort Larsson, och lånar vi ut Salsten har vi endast 10 st. Mao kommer vi behöva flera forwards till oavsett om vissa inte tycker vi kommer behöva mer spetsspelare än endast 2 st. Sen vet man förstås inte hur vår ekonomi ser ut, men isf bör man försöka få hjälp av alla djurgårdsfansen att bidra ekonomiskt, som är flest i hela landet.
Tycker att vi är på god väg att hitta ett bra lag med Hellberg i mål och hyfsat bra backar (även om jag hade önskat en till spetsback), men vi saknar uppenbart spets bland forwards, och åtminstone jag tycker att 2 st är för lite till antalet.
Alla media ser oss fortfarande som sämsta laget så här långt och det finns anledningar till detta. Men samtliga som sitter här på forumet vill såklart lagets bästa så vi inte hamnar i HA igen, och oavsett så kommer vi behöva ett starkt lag i SHL så vi nånsin slipper spela i HA igen. Sen litar alla på att vi kommer lyckas med detta. Och vår ledning har åtminstone jag det absolut största förtroendet för. In Wikegård we trust.
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2025/26
Notera, inget kritik, bara en önskan om upplägg framöver till oss "ord-blinda", för en enklare överblickRutger skrev: ↑2025-06-06 22:29:10
Vårt lag var inte direkt överlägsna i HA, det kan nog de flesta hålla med om.
Att ta nästa steg till SHL är ett stort steg, och hur man lyckas med det beror på flera parametrar.
Men en sak är säker är att vi för tillfället endast tagit in en spetsforward, dvs Ylönen.
Sen har vi några gubbar som vi hoppas kommer hålla ett år till plus yngre spelare som man verkligen vill ska ta stora steg, framförallt Eklund och Frondell.
Just nu ser jag endast två spelare som tydligt kan gå in i topp 6 bland forwards, dvs Ylönen, men även Kruger.
Sen kanske kan Eklund ta steget kommande säsong. Mao vi har ett lag med nästan bara hockeyallsvenska spelare och det finns en anledning till att i de flesta i truppen spelade i just HA och inte i SHL.
För att ta steget upp till SHL kräver väldigt mycket förberedelser och såklart även kunskap/skills. Sen om du tycker nånting annat så får det stå för dig.
Vad sportchefer säger i olika sammanhang ska man förstås ta med en nypa salt.
Och Wikegård ljuger såklart inte, snarare kommunicerar han stegvis så att de spelare som är i truppen känner sig delaktiga. Om vi exempelvis tar en spelare som Larsson så tror jag att man så småningom droppar honom.
När man gör det kommer man nog kommunicera ut att vi kommer behöva ännu en till forward.
Kan man hoppas på en historiskt väldigt skadebenägen Jacob Josefson?
Kan Viggo Björck bli en topp 6 spelare redan nu?
Svar: Det kan man hoppas ifall man vill chansa. Josefson håller sällan en hel säsong oavsett om hjärnskakningarna kommer påverka honom negativt, och Björck är endast 17 år och inte färdigutvecklad fysiskt och har tidigare endast spelat en HA match. I vilket fall som helst räknas ingen av dem som en del av truppen utan är spelare som eventuella tillskott under säsongen. Som sagt Wikegård försöker förstås inte mörka nåt eller ljuga. Men jag tror absolut inte att Wikegård kommer chansa.
15-16 forwards (SHL lagen har i slutändan oftast 16-20 forwards under hela säsongen).
Idag har vi 11 ifall vi tar bort Larsson, och lånar vi ut Salsten har vi endast 10 st. Mao kommer vi behöva flera forwards till oavsett om vissa inte tycker vi kommer behöva mer spetsspelare än endast 2 st. Sen vet man förstås inte hur vår ekonomi ser ut, men isf bör man försöka få hjälp av alla djurgårdsfansen att bidra ekonomiskt, som är flest i hela landet.
Tycker att vi är på god väg att hitta ett bra lag med Hellberg i mål och hyfsat bra backar (även om jag hade önskat en till spetsback), men vi saknar uppenbart spets bland forwards, och åtminstone jag tycker att 2 st är för lite till antalet.
Alla media ser oss fortfarande som sämsta laget så här långt och det finns anledningar till detta.
Men samtliga som sitter här på forumet vill såklart lagets bästa så vi inte hamnar i HA igen, och oavsett så kommer vi behöva ett starkt lag i SHL så vi nånsin slipper spela i HA igen. Sen litar alla på att vi kommer lyckas med detta.
Och vår ledning har åtminstone jag det absolut största förtroendet för. In Wikegård we trust.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Silly Season 2025/26
Hellbergs gäng vann i natt så vi får vänta lite till......

Silly Season 2025/26
Varför släpper vi Munther om vi letar tredjemålvakt? Ung landslagsmålvakt som gjort det bra de matcher han gjort förra säsongen och är på väg upp. Förmodligen billig med.
Om vi ska värva något vassare så lär det minst vara i paritet med Hävelid? Och vi har uttalat att vi ska ha Hävelid som 2:a.
Just det känns ganska rörigt.
Om vi ska värva något vassare så lär det minst vara i paritet med Hävelid? Och vi har uttalat att vi ska ha Hävelid som 2:a.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2025/26
Haha jag håller själv med, blev lite långt. Skrev i fyllan halvt i affekt, tänkte inte på meningsuppbyggnadenLee Harvey Oswald skrev: ↑2025-06-07 09:10:09Notera, inget kritik, bara en önskan om upplägg framöver till oss "ord-blinda", för en enklare överblickRutger skrev: ↑2025-06-06 22:29:10
Vårt lag var inte direkt överlägsna i HA, det kan nog de flesta hålla med om.
Att ta nästa steg till SHL är ett stort steg, och hur man lyckas med det beror på flera parametrar.
Men en sak är säker är att vi för tillfället endast tagit in en spetsforward, dvs Ylönen.
Sen har vi några gubbar som vi hoppas kommer hålla ett år till plus yngre spelare som man verkligen vill ska ta stora steg, framförallt Eklund och Frondell.
Just nu ser jag endast två spelare som tydligt kan gå in i topp 6 bland forwards, dvs Ylönen, men även Kruger.
Sen kanske kan Eklund ta steget kommande säsong. Mao vi har ett lag med nästan bara hockeyallsvenska spelare och det finns en anledning till att i de flesta i truppen spelade i just HA och inte i SHL.
För att ta steget upp till SHL kräver väldigt mycket förberedelser och såklart även kunskap/skills. Sen om du tycker nånting annat så får det stå för dig.
Vad sportchefer säger i olika sammanhang ska man förstås ta med en nypa salt.
Och Wikegård ljuger såklart inte, snarare kommunicerar han stegvis så att de spelare som är i truppen känner sig delaktiga. Om vi exempelvis tar en spelare som Larsson så tror jag att man så småningom droppar honom.
När man gör det kommer man nog kommunicera ut att vi kommer behöva ännu en till forward.
Kan man hoppas på en historiskt väldigt skadebenägen Jacob Josefson?
Kan Viggo Björck bli en topp 6 spelare redan nu?
Svar: Det kan man hoppas ifall man vill chansa. Josefson håller sällan en hel säsong oavsett om hjärnskakningarna kommer påverka honom negativt, och Björck är endast 17 år och inte färdigutvecklad fysiskt och har tidigare endast spelat en HA match. I vilket fall som helst räknas ingen av dem som en del av truppen utan är spelare som eventuella tillskott under säsongen. Som sagt Wikegård försöker förstås inte mörka nåt eller ljuga. Men jag tror absolut inte att Wikegård kommer chansa.
15-16 forwards (SHL lagen har i slutändan oftast 16-20 forwards under hela säsongen).
Idag har vi 11 ifall vi tar bort Larsson, och lånar vi ut Salsten har vi endast 10 st. Mao kommer vi behöva flera forwards till oavsett om vissa inte tycker vi kommer behöva mer spetsspelare än endast 2 st. Sen vet man förstås inte hur vår ekonomi ser ut, men isf bör man försöka få hjälp av alla djurgårdsfansen att bidra ekonomiskt, som är flest i hela landet.
Alla media ser oss fortfarande som sämsta laget så här långt och det finns anledningar till detta.
Men samtliga som sitter här på forumet vill såklart lagets bästa så vi inte hamnar i HA igen, och oavsett så kommer vi behöva ett starkt lag i SHL så vi nånsin slipper spela i HA igen. Sen litar alla på att vi kommer lyckas med detta.
Och vår ledning har åtminstone jag det absolut största förtroendet för. In Wikegård we trust.![]()
Silly Season 2025/26
Hellberg utsågs till en av matchens tre stjärnor.peter johansson skrev: ↑2025-06-07 09:30:43 Hellbergs gäng vann i natt så vi får vänta lite till......![]()
![]()
Silly Season 2025/26
Munther kanske inte vill vara tredjemålvakt längre?Andspe skrev: ↑2025-06-07 09:37:18 Varför släpper vi Munther om vi letar tredjemålvakt? Ung landslagsmålvakt som gjort det bra de matcher han gjort förra säsongen och är på väg upp. Förmodligen billig med.
Silly Season 2025/26
Han hade sådana fall gått på utlåning hursomhaver, men att vi då kan plocka tillbaka honom om tillfälle uppstår.Flunk skrev: ↑2025-06-07 10:35:17Munther kanske inte vill vara tredjemålvakt längre?Andspe skrev: ↑2025-06-07 09:37:18 Varför släpper vi Munther om vi letar tredjemålvakt? Ung landslagsmålvakt som gjort det bra de matcher han gjort förra säsongen och är på väg upp. Förmodligen billig med.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2025/26
Det lär oavsett bli så att vem som än blir tredjemålvakt så kommer han lånas ut.Andspe skrev: ↑2025-06-07 12:25:46Han hade sådana fall gått på utlåning hursomhaver, men att vi då kan plocka tillbaka honom om tillfälle uppstår.Flunk skrev: ↑2025-06-07 10:35:17Munther kanske inte vill vara tredjemålvakt längre?Andspe skrev: ↑2025-06-07 09:37:18 Varför släpper vi Munther om vi letar tredjemålvakt? Ung landslagsmålvakt som gjort det bra de matcher han gjort förra säsongen och är på väg upp. Förmodligen billig med.
Silly Season 2025/26
Hehe försökte hänga med här. Personligen lutar jag lite fram och tillbaka och blir också såklart upphetsad av att vi kan dra in ny hylla spelare.Rutger skrev: ↑2025-06-06 22:29:10Vårt lag var inte direkt överlägsna i HA, det kan nog de flesta hålla med om. Att ta nästa steg till SHL är ett stort steg, och hur man lyckas med det beror på flera parametrar. Men en sak är säker är att vi för tillfället endast tagit in en spetsforward, dvs Ylönen. Sen har vi några gubbar som vi hoppas kommer hålla ett år till plus yngre spelare som man verkligen vill ska ta stora steg, framförallt Eklund och Frondell. Just nu ser jag endast två spelare som tydligt kan gå in i topp 6 bland forwards, dvs Ylönen, men även Kruger. Sen kanske kan Eklund ta steget kommande säsong. Mao vi har ett lag med nästan bara hockeyallsvenska spelare och det finns en anledning till att i de flesta i truppen spelade i just HA och inte i SHL. För att ta steget upp till SHL kräver väldigt mycket förberedelser och såklart även kunskap/skills. Sen om du tycker nånting annat så får det stå för dig.dr111DIF skrev: ↑2025-06-06 15:05:57Varför skulle han sitta och ljuga om antalet forwards vi letar efter? Inte Wikens modell av kommunikation tror jag. Man vill ge våra unga spelare en rejäl chans. Ändå rimligt tycker jag, så länge de två vi planerar håller hög offensiv klass. Sen kan något alldeles extra dyka upp såklart, som Thore förra sommaren, men jag tror inte han planerar något annat än det han säger.Rutger skrev: ↑2025-06-06 13:30:16 Enligt Wikegård i intervjun i HN skulle det in en förstemålis (troligen Hellberg) + en tredjemålvakt, en back (innan Lindström offentliggjordes), och två forwards.
Vad sportchefer säger i olika sammanhang ska man förstås ta med en nypa salt. Och Wikegård ljuger såklart inte, snarare kommunicerar han stegvis så att de spelare som är i truppen känner sig delaktiga. Om vi exempelvis tar en spelare som Larsson så tror jag att man så småningom droppar honom. När man gör det kommer man nog kommunicera ut att vi kommer behöva ännu en till forward.
Kan man hoppas på en historiskt väldigt skadebenägen Jacob Josefson? Kan Viggo Björck bli en topp 6 spelare redan nu? Svar: Det kan man hoppas ifall man vill chansa. Josefson håller sällan en hel säsong oavsett om hjärnskakningarna kommer påverka honom negativt, och Björck är endast 17 år och inte färdigutvecklad fysiskt och har tidigare endast spelat en HA match. I vilket fall som helst räknas ingen av dem som en del av truppen utan är spelare som eventuella tillskott under säsongen. Som sagt Wikegård försöker förstås inte mörka nåt eller ljuga. Men jag tror absolut inte att Wikegård kommer chansa.
15-16 forwards (SHL lagen har i slutändan oftast 16-20 forwards under hela säsongen). Idag har vi 11 ifall vi tar bort Larsson, och lånar vi ut Salsten har vi endast 10 st. Mao kommer vi behöva flera forwards till oavsett om vissa inte tycker vi kommer behöva mer spetsspelare än endast 2 st. Sen vet man förstås inte hur vår ekonomi ser ut, men isf bör man försöka få hjälp av alla djurgårdsfansen att bidra ekonomiskt, som är flest i hela landet.
Alla media ser oss fortfarande som sämsta laget så här långt och det finns anledningar till detta. Men samtliga som sitter här på forumet vill såklart lagets bästa så vi inte hamnar i HA igen, och oavsett så kommer vi behöva ett starkt lag i SHL så vi nånsin slipper spela i HA igen. Sen litar alla på att vi kommer lyckas med detta. Och vår ledning har åtminstone jag det absolut största förtroendet för. In Wikegård we trust.
Sen har Wiken gjort som han sagt tidigare och tror inte man ska dra slutsatser att han sitter och kör dimridåer av oklara anledningar. Vi verkar vara rätt nöjda med det vi har och snarare vilja utveckla spelare än att köpa för mycket färdigt och dyrt. Behöver inte vara fy skam, snarast finns gott om exempel på att ha med sig en stabil kärna upp är bra. Sen kan man lägga hutlösa pengar som HV och ändå kvala varje år.