Utan tvekan Urbom före Garrison. Jag hade förmodligen även valt Mylläri före Garrison till kommande säsong om jag måste välja, Mylläri kan inte kosta särskilt mycket. Med det sagt var Garrison absolut inte dålig men nu bör han ha gjort sitt i klubben.mb81 skrev:Tyckte även jag att Urbom utvecklades på ett bra sätt. Med facit på hand skulle vi valt honom före Garrison.diftobbe89 skrev:Bra fart har han men i övrigt har jag aldrig varit ett fan av honom, och ser honom inte som tillräckligt bra för att vara spets till nästa säsong, jag hade inte gett en plats åt honom.mb81 skrev:Varför ett stort nej tac till Vejdemo? Bra fart och har gjort det hyfsat i AHL och fått debutera i NHL men känns ändå osäkert om han får förlängt i NHL. Kan spela både vinge ch center och borde inte kosta multum iaf.diftobbe89 skrev:Stort nej tack till Vejdemo.
Hem med Urbom.
Har inte Urbom blivit för snäll för din smak?Endast 12 utvisningsminuter i Tyska ligan.
Urbom hade ovanligt lite minuter men han har sedan tidigare respekten runt sig det räcker![]()
Sen är jag imponerad över hur mycket han utvecklades och blev en bra SHL-back lagom till han givetvis skulle försvinna, har svårt att släppa det..
Jag tror Vejdemo skulle kunna vara en spelare för en andrakedja. Sen får vi väl se vilka som blir kvar också.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Spela fult
Har väl pratats om vilket fullblodsproffs Garrison är och att ha en sån (flera) i ett omklädningsrum är guld värt. Karln gör sällan bort sig. Spelar enkelt och fladdrar sällan iväg. Kan ungdomarna ha ett par såna att se upp till, se å lära vad som behövs för att ta sig vidare i sin karriär så är det kanon. Visst skulle man önska att det togs nått mer skott (han ska tydligen skjuta som en häst men det har man inte sett röken av) och kanske inte safeade precis hela tiden men det är väl säkert det som gjorde honom toll en NHL spelare under många år.
Agree! Garison och Urbom, mumma.m0ng00se skrev:Har väl pratats om vilket fullblodsproffs Garrison är och att ha en sån (flera) i ett omklädningsrum är guld värt. Karln gör sällan bort sig. Spelar enkelt och fladdrar sällan iväg. Kan ungdomarna ha ett par såna att se upp till, se å lära vad som behövs för att ta sig vidare i sin karriär så är det kanon. Visst skulle man önska att det togs nått mer skott (han ska tydligen skjuta som en häst men det har man inte sett röken av) och kanske inte safeade precis hela tiden men det är väl säkert det som gjorde honom toll en NHL spelare under många år.
Utmärkta exempel båda två! Norman såklart dyrare men vore potentiellt en hemvändare för ett längre kontrakt framledes. Vejdemo tror jag skulle kunna bli riktigt fin. Bra fart och lite storlek också har jag för mig? Några år i Nordamerika tror jag gjort honom gott.mb81 skrev:Får hoppas han väljer oss när han vill hem. Känns som han ändå bör ha starkare känslor för oss än för HV. Men just nu känns det inte som vi ska lägga pengar på någon center då vi är väldigt starka där. I så fall ska det vara någon som även kan gå på en kant. Typ Vejdemo eller Norman skulle jag inte ha något emot att få in.Manijock skrev:Och Ljungh vill främst stanna utomlands. När han väl vill till Sverige gäller det att vi är beredda. Fan va tråkigt om han skulle välja Fossmo71 före oss!
Urbom till backbesättningen vore nog inte fel heller men för min del får prio gärna ligga på att hitta Hultas ersättare först och främst även om det såklart inte behöver utesluta en som Urbom också.
Jag gillar Erikssons analys av säsongen. Han lägger mycket av fokus på ledarna, vilket jag tror är klokt. Vårt bortaspel var otroligt naivt. Hoppas att vi får in en ny röst i båset till nästa säsong. Vill ha kvar Robban, men vill att han ska ha en etablerad tränare vid sin sida. Bemström kan väl omöjligt få förlängt. Han var ju en nödlösning när Nyman stack. Gör mig iofs hellre av med Håkansson, men han verkar ju vara omöjlig att rubba.
Om både Josefsson och Berglund vill stanna, ska vi behålla Berglund då?
Vad tycker ni? Jag är väldigt kluven. Har inte varit imponerad av Berglund. Han kostar mycket. Budgeten blir begränsad nästa år. Han passar bättre som center, men centersidan är ju full. Samtidigt tror jag att det finns potential att han verkligen blommar ut nästa år med en stabil försäsongsträning i kroppen. Jättesvårt.
Vad tycker ni? Jag är väldigt kluven. Har inte varit imponerad av Berglund. Han kostar mycket. Budgeten blir begränsad nästa år. Han passar bättre som center, men centersidan är ju full. Samtidigt tror jag att det finns potential att han verkligen blommar ut nästa år med en stabil försäsongsträning i kroppen. Jättesvårt.
Självklart för mig. Han ska stanna om han vill. Inte konstigt att han blandade och gav den här säsongen. En lång väg tillbaka efter ett helt sabbatsår.rikkard skrev:Om både Josefsson och Berglund vill stanna, ska vi behålla Berglund då?
självklart för mig ocksåManijock skrev:Självklart för mig. Han ska stanna om han vill. Inte konstigt att han blandade och gav den här säsongen. En lång väg tillbaka efter ett helt sabbatsår.rikkard skrev:Om både Josefsson och Berglund vill stanna, ska vi behålla Berglund då?
i topp i interna skytteligan. 2a i interna poängligan. Proffs som spelat länge i NHL och vet hur man för sig, tränar och över huvud taget beter sig som en toppspelare. spelat 49 av 52 matcher. ett namn med lite respekt. Vill han vara kvar så absolut!
Josef är en krigare men född med otur vad det verkar, går sönder titt som tätt så tyvärr kan vi nog inte bara förlita oss på Josef...
Nu har SHL satt upp ett förbud mot att skriva spelarkontrakt, så alla nyförvärv eller förlängningar kommer bara kunna vara muntliga tills vidare.
Så även Silly Season blir väl förstörd.
Så även Silly Season blir väl förstörd.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vågar någon värva en enda spelare just nu? Marknaden kan se helt annorlunda ut när det här är över. Inga slutspelsintäkter. Företag som mådde bra för ett par veckor sedan håller nu på att gå på knäna. Många sponsoravtal kan dö. Privatekonomin för supportrar kan ändras drastiskt. Hur mycket vågar man budgetera med i personalkostnader komma säsongen? Om det ens går att dra igång en säsong i september, även det är ju oklart.
Expert.
Tråkigt, men förmodligen sunt under omständigheterna. Jag tycker att det är läge för SHL och spelarfacket att börja diskutera inför hösten - det ligger i bådas intresse att säkerställa klubbarnas fortlevnad och att de som i nuläget är kontraktslösa inte stängs ute från hockeyn. En gemensam löneminskning på X procent under kommande säsong skulle ge utrymme för ett gäng kontraktslösa spelare att fortsätta inom ligan.
Förslagsvis borde man också komma överens om hur man löser det ekonomiska om även nästa säsong ställs in. Lönegaranti upp till 35-50k i månaden? Då skulle lönekostnaden begränsas till ca 10-15mkr samtidigt som spelarna bör klara sig hyggligt ekonomiskt.
Förslagsvis borde man också komma överens om hur man löser det ekonomiska om även nästa säsong ställs in. Lönegaranti upp till 35-50k i månaden? Då skulle lönekostnaden begränsas till ca 10-15mkr samtidigt som spelarna bör klara sig hyggligt ekonomiskt.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Karri Rämö, Anton Mylläri, Daniel Widing, Olle Alsing, Linus Hultström och Robin Jensen lämnar.
DIF!
Konstigt att man fortfarande diskuterar med Garrison.
- diftobbe89
Ja en smula märkligt..mb81 skrev:Konstigt att man fortfarande diskuterar med Garrison.
Spela fult
Kan han lira hela sässen?diftobbe89 skrev:Ja en smula märkligt..mb81 skrev:Konstigt att man fortfarande diskuterar med Garrison.