mb81 skrev:android skrev:Här kommer ett inlägg med spekulationer, teorier och förhoppningar gällande nästa års trupp.
Mycket bra inlägg. Hyfsat lika tankar. Precis som du tror jag det blir svårt att få behålla Jonte en säsong till. Possler tycker jag mer och mer man ska förlänga med till rätt pris såklart. Kanske beror på hur många av "juniorerna" vi tappar.
Sen tänkte jag vara lite besserwisser. Det blir ju 8 backar+junior. Tror faktiskt man tänker så också. Högström,Hultström, Nilsson,Pettersson,Urbom,Alsing,Lööv(typ) och Bernhardt. Skulle kännas väldigt bra med denna backuppställning. Dock lite tråkigt att det blir mindre chanser för juniorerna då.
Ja så är det ju såklart. Samtidigt så kommer säkerligen speltiden på Tom vara rätt låg nästa säsong också. Är juniorbackarna tillräckligt bra så kommer dom att spela.
diftobbe89 skrev:Gillar ditt lag android och det känns realistiskt, dock lite för mesigt för min smak, förlorar vi Linus, Bourque och Ahlén måste det ersättas med likasinnade, sen byter jag ju ut Possler mot Ahlén alla dagar i veckan, Ågren verkar ju ha värvats in han känns redan som en Possler.
Tror också vi värvar Palushaj och Rensfeldt, Rensfeldt är jag dock inte såld på alls så hoppas vi struntar i honom.
Jag är lite sugen på Arvid Lundberg i Växjö om Lagesson försvinner, vi har visat intresse för honom tidigare vill jag minnas, men Lööv vore också intressant.
Jag håller med att det kanske är lite mesigt. Samtidigt adderar vi Brodin som har saknats i år, och handen på hjärtat hur tuff har Ahlen varit de senaste två säsongerna? Det är snarare så att han har visat sig vara rätt duktig på jobbet runt motståndarkassen. Däremot så är han inte direkt i motståndarnas ansikte.
Som sagt jag håller med dig. Som jag skrev så är en stor del av DIFs framgångsrecept i år fart och tuffhet. Dock är det svårt att hitta detta för topp-6. LJ hade väl passat bra men jag orkar inte älta honom mer. Tittar jag på den andra SHL-lagen kan jag knappt hitta någon sådan spelare. Jag tänker mig en Lee Goren typ.
I HA finns typ Matt Carey som verkar vara en jobbig jävel, men han är en för dålig hockeyspelare. Rätt hyfsad på skridskorna och helt ok med klubban men han ser iq-befriad ut i egen zon och i hemjobbet.
Nu har jag scoutat fram några AHL-spelare till dig och Sensei
Curtis McKenzie - 188/93
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19277
"Seeing McKenzie wear the victory green of the Dallas Stars soon would be a welcome sight. For now, the gritty forward will continue setting up in front of the opposing net and being an all-around pest. “That’s where I like to play my game,” McKenzie states, though needlessly at that, as one watch of the entertaining forward will tell you."
Buddy Robinson - 196/107
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=76182
Alexandre Grenier - 195/91
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=64591
"A big, physical winger that understands his role when he comes to the rink; with the right mindset, a player can impact the game in many ways and Grenier is that type of multidimensional player. Has the size to bully his way around and uses the boards to his advantage; always seems to float around high-scoring areas and get his rockets off quick and accurately. In terms of his physical game, Grenier isn't afraid to scrap or get his hands dirty; he is quick to recognize unfolding situations and acts accordingly. All-in-all, a sizey presence on the ice that can be a handful for opponents when he brings his all-around game. (Curtis Joe, EP 2015)"
Nu kommer säkert någon som kan nordamerikansk hockey komma in och säga att dom här spelarna är kassa. Säkert samma som sa att Rene Bourque skulle vara kass.
Född till sportchef.