Therocket1 skrev:Låt Urbom och Lennhammer lira istället.
Det är för tidigt med Kim Lennhammer.
Alexander Urbom och Duane Harmer mot Ronnie Petersson, Tero Konttinen och Edvin Frylén är ok för mig. Det borde även gå jämt ut ekonomiskt. Jag föredrar Alexander Urbom i egen zon alla dagar i veckan framför Tero Konttinen.
Frasse skrev:Alexander skull inte göra bort sig om han fick chansen.
Han är redan nu väldigt mogen i sitt spel.
Kan jag hålla med om. Men jag tycker fortfarande inte att han ska få spela i ES än. låt honom träna fullt med A-laget under en period, låt honom få vara reserv och lira några byten per match. Sen kan man låta honom bli ordinarie spelare.
Läste nu på Halllmans blogg att pengarna som man fick behålla efter att Frylén slutade använde man till att signa Schneider. Därmed kan alla sluta hoppas på ett nyförvärv om inte någon extern finansiär hoppar in och bidrar med lite "cash".
Struten skrev:Läste nu på Halllmans blogg att pengarna som man fick behålla efter att Frylén slutade använde man till att signa Schneider. Därmed kan alla sluta hoppas på ett nyförvärv om inte någon extern finansiär hoppar in och bidrar med lite "cash".
Hur är det möjligt? Schneider blev ju klar långt innan Edvin klargjorde att karriären var över. Har man mörkat det en så lång tid från DIFs sida? Konstigt.
Vet inte vart jag ska skriva det här, men jag tycker absolut att det är värt att nämnas.
André "Bambi" Mattsson har skrivit på för Malmö Redhawks. Try-out kontrakt. Haha!
sportfåne skrev:haha läs ABs artikel. Malmö storsatsar. så värvar dom mattson och kristoffersom
Egentligen inte helt fel värvningar. Mattsson är inte direkt någon puckskicklig back men man kan inte ta ifrån honom att han faktiskt kämpar järnet varje byte. Kristofferson är väl inte heller han något puckgeni men han är en spelare som kan ge enrgi åt laget.
Känns onödigt att starta en tråd, men skulle ändå vilja se en liten ranking.
Om du fick ranka dina 5 drömvärvningar till DIF under serien, vilka skulle de vara?
Murray in, Andersson ut
Ossi in, Deilert ut
Mackan in, Anger ut
Ekman in, CG ut
Rudslätt in, Henke ut
(som ni märker är det lite inom "rimlighetens" gränser)
Personligen skulle jag föredraga Thoresen istället för Rudslätt.
Sedan undrar jag om vi inte skulle ha större nytta av Tjärnqvist jämfört med Murray. Om den förstnämnde är skadefri alltså. Tror tyvärr att Murray skulle tillbringa för mycket tid på botbänken om han spelade i elitserien.
Niklas Andersson hör inte hemma i elitserien skuklle kunna vara dagens sanning, han kan för övrigt ta med sig konttinen till Oskarshamn eller liknande lag.
Kall-El skrev:Niklas Andersson hör inte hemma i elitserien skuklle kunna vara dagens sanning, han kan för övrigt ta med sig konttinen till Oskarshamn eller liknande lag.
Ja tack!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."