Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AirQ

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AirQ »

https://www.sportbibeln.se/hockey/svens ... XDTLpxqrpk

Låter mest som rena spekulationer utan något som backar upp det, men hoppas kan man ju alltid :)
Puckey

Inlägg av Puckey »

AirQ skrev:https://www.sportbibeln.se/hockey/svens ... XDTLpxqrpk

Låter mest som rena spekulationer utan något som backar upp det, men hoppas kan man ju alltid :)
Han har förmodligen sina bättre säsonger bakom sig, men med tanke på hur inställningen sett ut i år vore Staffan ett välkommet tillskott.
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

Kronwall väljer att avsluta karriären.
https://www.expressen.se/sport/hockey/t ... dromde-om/
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

Armalis lämnar Skellefteå. Hade varit en bra andraslips bakom Svedberg.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Darlingdave skrev:Armalis lämnar Skellefteå. Hade varit en bra andraslips bakom Svedberg.
Har väl varit riktigt dålig i år och även mycket skador. Känns dessutom som han ligger ganska högt lönemässigt.
Victor Brattström kanske skulle vara något. En ung målvakt som gjort det bra i Timrå och även en del SHL-rutin fast han endast är 22 år. Lär dessutom inte vara så dyr.
mb81

Inlägg av mb81 »

Malmström, Kahilainen, Falk och Carenfelt får inte seniorkontrakt och är inte juniorer nästa år. Känns vettigt då de inte är tillräckligt bra än och inte kan spela massa juniorhockey om de inte platsar. Får hoppas att de kommer tillbaka om något år via allsvenskan(och/eller div1).

https://hockeynews.se/articles/13689/
Manijock

Inlägg av Manijock »

Och Ljungh vill främst stanna utomlands. När han väl vill till Sverige gäller det att vi är beredda. Fan va tråkigt om han skulle välja Fossmo71 före oss!
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Och Ljungh vill främst stanna utomlands. När han väl vill till Sverige gäller det att vi är beredda. Fan va tråkigt om han skulle välja Fossmo71 före oss!
Får hoppas han väljer oss när han vill hem. Känns som han ändå bör ha starkare känslor för oss än för HV. Men just nu känns det inte som vi ska lägga pengar på någon center då vi är väldigt starka där. I så fall ska det vara någon som även kan gå på en kant. Typ Vejdemo eller Norman skulle jag inte ha något emot att få in.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Stort nej tack till Vejdemo.

Hem med Urbom.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:Stort nej tack till Vejdemo.

Hem med Urbom.
Varför ett stort nej tac till Vejdemo? Bra fart och har gjort det hyfsat i AHL och fått debutera i NHL men känns ändå osäkert om han får förlängt i NHL. Kan spela både vinge ch center och borde inte kosta multum iaf.

Har inte Urbom blivit för snäll för din smak? :D Endast 12 utvisningsminuter i Tyska ligan.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Malmström, Kahilainen, Falk och Carenfelt får inte seniorkontrakt och är inte juniorer nästa år. Känns vettigt då de inte är tillräckligt bra än och inte kan spela massa juniorhockey om de inte platsar. Får hoppas att de kommer tillbaka om något år via allsvenskan(och/eller div1).

Ugh jag är inte överförtjust i den typen av lösningar (vi har tappat ett gäng spelare på det sättet genom åren som blivit riktigt bra annorstädes, lex Möller). Jag föredrar sommarkontrakt och sen eventuellt förlängningar och utlåning eller byten mot Allsvenska klubbar om de inte tar sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Malmström, Kahilainen, Falk och Carenfelt får inte seniorkontrakt och är inte juniorer nästa år. Känns vettigt då de inte är tillräckligt bra än och inte kan spela massa juniorhockey om de inte platsar. Får hoppas att de kommer tillbaka om något år via allsvenskan(och/eller div1).

Ugh jag är inte överförtjust i den typen av lösningar (vi har tappat ett gäng spelare på det sättet genom åren som blivit riktigt bra annorstädes, lex Möller). Jag föredrar sommarkontrakt och sen eventuellt förlängningar och utlåning eller byten mot Allsvenska klubbar om de inte tar sig.
Fast finns ju inte hur många platser som helst i en a-lagstrupp. Dessa killar måste spela för att utvecklas. Känns inte som någon är riktigt nära att ta en a-lagsplats just nu. Däremot så ska vi givetvis fortsätta ha kontakt med dessa spelare så DIF är det naturliga valet .

Att jämföra med Möller som drog till Nordamerika när han var 18 blir lite konstigt. Dessa spelare är inte ens juniorer kommande säsong.
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

Pontus Åberg hade varit dröm att få hem.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:

Hem med Urbom.
Varför ett stort nej tac till Vejdemo? Bra fart och har gjort det hyfsat i AHL och fått debutera i NHL men känns ändå osäkert om han får förlängt i NHL. Kan spela både vinge ch center och borde inte kosta multum iaf.

Har inte Urbom blivit för snäll för din smak? :D Endast 12 utvisningsminuter i Tyska ligan.
Bra fart har han men i övrigt har jag aldrig varit ett fan av honom, och ser honom inte som tillräckligt bra för att vara spets till nästa säsong, jag hade inte gett en plats åt honom.

Urbom hade ovanligt lite minuter men han har sedan tidigare respekten runt sig det räcker :wink:
Sen är jag imponerad över hur mycket han utvecklades och blev en bra SHL-back lagom till han givetvis skulle försvinna, har svårt att släppa det..
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:
mb81 skrev:

Hem med Urbom.

Bra fart har han men i övrigt har jag aldrig varit ett fan av honom, och ser honom inte som tillräckligt bra för att vara spets till nästa säsong, jag hade inte gett en plats åt honom.

Urbom hade ovanligt lite minuter men han har sedan tidigare respekten runt sig det räcker :wink:
Sen är jag imponerad över hur mycket han utvecklades och blev en bra SHL-back lagom till han givetvis skulle försvinna, har svårt att släppa det..
Tyckte även jag att Urbom utvecklades på ett bra sätt. Med facit på hand skulle vi valt honom före Garrison.

Jag tror Vejdemo skulle kunna vara en spelare för en andrakedja. Sen får vi väl se vilka som blir kvar också.
Låst