Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BIX »

Lidingö DIF skrev:Jag gillar Guter. Gamla goda minnen om när vi gick upp ifrån träsket och så är han rightare med precision. Tror han mest har vantrivts i alla dessa andra dussinklubbar och därför mest åkt omkring och varit butter. Nu drar han på sig världens mest ärofyllda tröja och börjar stänka in trissan ifrån vänstra cirkeln. Jag ber till hockeygudarna att det är så.
Är Överygad om att till viss del ligger det rätt mycket i det du skrev
Karlskrona känns botten av botten
Lulee kallt och mycket skitsnack om Dif
Då e re svårt att trivas

Lexingarna älskade doc Guter känner många masar då vi hadde sommarnöje i Tällberg
Hoppas på en riktigt sugen målskytt
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Herrejävlar :shock:

Detta måste vara ett av dom sämsta besluten han tagit.. Så ivrig i att det just måste vara en Stockholmskille som spelat här tidigare att han gör bort sig och skriver kontrakt även över nästa säsong. Pinsamt dåligt arbete.
Jag tror Guter redan var klar för nästa säsong.

Väldigt bra spelare för djupet skulle jag säga. Förmodligen rätt billig med tanke på hans siffror i år trots att han har ett gediget CV i övrigt.

I övrigt tycker jag surret om spelare som passar i slutspel och inte är rätt fånig och något som tillhör det förgångna. Inte bara att hockeyn utvecklats, utan att även förståelsen utifrån över vad som faktiskt ger resultat/är effektivt att ha på banan blivit klart skarpare.
Ja det var han nog och det är en dålig värvning. Bidrar han inte med mycket mål är han en totalt meningslös spelare i ärlighetens namn. Helt ok spelare för allsvenskan när han nu är över 30 och karriären börjar gå utför. Vi måste nog varit det ända laget i serien som visade intresse alternativt något bottengäng som rustar för allsvenskan.

Aja lycka till iallafall.. Ännu en strykrädd småtting.
Spela fult
BIX

Inlägg av BIX »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Herrejävlar :shock:

Detta måste vara ett av dom sämsta besluten han tagit.. Så ivrig i att det just måste vara en Stockholmskille som spelat här tidigare att han gör bort sig och skriver kontrakt även över nästa säsong. Pinsamt dåligt arbete.
Jag tror Guter redan var klar för nästa säsong.

Väldigt bra spelare för djupet skulle jag säga. Förmodligen rätt billig med tanke på hans siffror i år trots att han har ett gediget CV i övrigt.

I övrigt tycker jag surret om spelare som passar i slutspel och inte är rätt fånig och något som tillhör det förgångna. Inte bara att hockeyn utvecklats, utan att även förståelsen utifrån över vad som faktiskt ger resultat/är effektivt att ha på banan blivit klart skarpare.
Ja det var han nog och det är en dålig värvning. Bidrar han inte med mycket mål är han en totalt meningslös spelare i ärlighetens namn. Helt ok spelare för allsvenskan när han nu är över 30 och karriären börjar gå utför. Vi måste nog varit det ända laget i serien som visade intresse alternativt något bottengäng som rustar för allsvenskan.

Aja lycka till iallafall.. Ännu en strykrädd småtting.
Småtting eller har doc häldre en målgörare än stor stark bökare alla dagar
Men om Guter passar in eller ej Mja vi får se
Tacklande mentalt jobbiga spelare är förbi och om man läser mellan raderna så vill inga tränare ha dom heller förutom pappa sylvegård men sylvegårdana är ju urusla hockeyspelare som förstör för laget med sina utvisningar och avstängningar

Nej Hanleder och målkåthet alla dagar före tacklande fjollor

Sen Mja Guter vi får se
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inför slutspelet saknar vi tyngd och elakhet i truppen, blir extra tydligt i möten med Malmö, Fbk, Luleå, Växjö (och nej, det tillhör inte det förgångna, alla bitar måste finnas med)

Vore därför önskvärt med en annan spelartyp in nu än Guter, han är bra på straffar.... och det har vi ingen nytta av i ett slutspel.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
EspenK

Inlägg av EspenK »

Alla vill väl att vi värvar Crosby för att alla ska va nöjda. Nu har ju DIF något som heyer budget...
därför är Guter en smart lösning.

+ Målskytt
+ Straffskytt
+ Högerskytt i pp.
+ Helt ok skridskoåkare.
+ Kan klubben
+ Revanschlust!

- Närkampsspel
- ur form

Kedjor!
Lilja Josef Brodin
Bemström MacDavid Jonte
Guter Strandberg Dick
Jägarn Virtanen Bergfors
Våga pröva! Jägarn och Virtanen har kemi. Strandberg funkar bättre med Dick.

Hank(självklar 13:e) i konkurrens med Trex Walli Holtz.
BIX

Inlägg av BIX »

Lee Harvey Oswald skrev:Inför slutspelet saknar vi tyngd och elakhet i truppen, blir extra tydligt i möten med Malmö, Fbk, Luleå, Växjö (och nej, det tillhör inte det förgångna, alla bitar måste finnas med)

Vore därför önskvärt med en annan spelartyp in nu än Guter, han är bra på straffar.... och det har vi ingen nytta av i ett slutspel.
Jag hadde häldre oxå haft typ Patrik Lundh än Guter
Men ingen som åker skridskor som Kalle anka och tar utvisningar mm
En extremt snabbfotad målskytt är det som vore det ultimata alla i laget ska ju vara framåtlutade och ha handleder o passningsförmåga i höghastighet alla klapp klapp

Jag mååår illa och känner mej spyfärdig av typ Sylvegårdarnas spelstil

Och tvärtom spelstilar alla Kenta Nilsson med dragningar som lurar upp tjockisarna på läktaren ock inte bara köpa korv dessutom trycker hela senapstuben i fejset. Eller Brembergs extremt perfekta passningar som genom 2-3 tjockisar som tittar på varann och undrar hur det där gick till medans dom åker tull båset för att fylla på med syrgastuben !!!
BIX

Inlägg av BIX »

EspenK skrev:Alla vill väl att vi värvar Crosby för att alla ska va nöjda. Nu har ju DIF något som heyer budget...
därför är Guter en smart lösning.

+ Målskytt
+ Straffskytt
+ Högerskytt i pp.
+ Helt ok skridskoåkare.
+ Kan klubben
+ Revanschlust!

- Närkampsspel
- ur form

Kedjor!
Lilja Josef Brodin
Bemström MacDavid Jonte
Guter Strandberg Dick
Jägarn Virtanen Bergfors
Våga pröva! Jägarn och Virtanen har kemi. Strandberg funkar bättre med Dick.

Hank(självklar 13:e) i konkurrens med Trex Walli Holtz.
Ja låter ok. Men hoppas kanske mer på Manuel än Hank
Om inte ska Hank endast användas i Boxplay där han jör ett grymt jobb
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen har jag ohyggligt svårt att se vad vi skall ha en spelare som Guter till. Senast han var hos oss imponerade han inte nämnvärt och hur stor är sannolikheten på att han förbättrat sig sedan dess?

Behöver vi dessutom inte om något ha in antingen spets eller stygghet?

Känns inte som att Guter bockar i någon av de boxarna direkt heller.

Har vi inte dessutom tillräckligt många spelare redan som ligger i samma nivå som Guter, alltså spelare som skall lira i lina 3-4 typ?

Hade mycket hellre sett att vi återsignat en spelare som Ahlen istället. Helt övertygad om att vi hade haft större nytta av den spelartypen i ett slutspel dessutom. Ahlen hade troligtvis dessutom varit billigare.

Varför inte spara pengar om man inte kan få in rätt spelartyp/spets och istället låta några unisar få chansen istället?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen har jag ohyggligt svårt att se vad vi skall ha en spelare som Guter till. Senast han var hos oss imponerade han inte nämnvärt och hur stor är sannolikheten på att han förbättrat sig sedan dess?

Behöver vi dessutom inte om något ha in antingen spets eller stygghet?

Känns inte som att Guter bockar i någon av de boxarna direkt heller.

Har vi inte dessutom tillräckligt många spelare redan som ligger i samma nivå som Guter, alltså spelare som skall lira i lina 3-4 typ?

Hade mycket hellre sett att vi återsignat en spelare som Ahlen istället. Helt övertygad om att vi hade haft större nytta av den spelartypen i ett slutspel dessutom. Ahlen hade troligtvis dessutom varit billigare.

Varför inte spara pengar om man inte kan få in rätt spelartyp/spets och istället låta några unisar få chansen istället?
Praetori

Inlägg av Praetori »

BIX skrev: Jag hadde häldre oxå haft typ Patrik Lundh än Guter
En extremt snabbfotad målskytt är det som vore det ultimata alla i laget ska ju vara framåtlutade och ha handleder o passningsförmåga i höghastighet alla klapp klapp
Typ Tedenby?
BIX skrev: Och tvärtom spelstilar alla Kenta Nilsson med dragningar som lurar upp tjockisarna på läktaren ock inte bara köpa korv dessutom trycker hela senapstuben i fejset. Eller Brembergs extremt perfekta passningar som genom 2-3 tjockisar som tittar på varann och undrar hur det där gick till medans dom åker tull båset för att fylla på med syrgastuben !!!
Nu var/är ju Kenta en hyggligt unik hockeyspelare även med NHL-mått mätt men i galet grymma passningar och bra finter tycker jag redan vi har en sådan spelartyp i Jägarn. Han behöver bara hitta rätt i sitt spel. Folk verkar vilja sätta honom i fjärde eller som 13e vilket känns sanslöst dumt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

https://hockeynews.se/articles/6839/?fb ... 9LfZ8WEoTI

Hör kanske inte helt hemma i denna tråd. Men Björnfot(2 mål) och Holtz(4 mål) dominerar i u18 landslaget.
Hoppas de får chansen ordentligt kommande säsong. Nästa säsong är kanske den enda riktiga a-lagssäsongen Holtz gör för oss om han går så högt i draften som alla tror.
BIX

Inlägg av BIX »

Praetori skrev:
Typ Tedenby?
BIX skrev: Och tvärtom spelstilar alla Kenta Nilsson med dragningar som lurar upp tjockisarna på läktaren ock inte bara köpa korv dessutom trycker hela senapstuben i fejset. Eller Brembergs extremt perfekta passningar som genom 2-3 tjockisar som tittar på varann och undrar hur det där gick till medans dom åker tull båset för att fylla på med syrgastuben !!!
Nu var/är ju Kenta en hyggligt unik hockeyspelare även med NHL-mått mätt men i galet grymma passningar och bra finter tycker jag redan vi har en sådan spelartyp i Jägarn. Han behöver bara hitta rätt i sitt spel. Folk verkar vilja sätta honom i fjärde eller som 13e vilket känns sanslöst dumt.
Jägarn är toppen riktigt snabb. Hoppas det snart lossnar där då har vi en kanon reserv

Och ja Kenta wow vilken artist eller konstnär på hockey inte många med den skilsen personligen tycker jag hans stil var mycket bättre än Alfies Foppa t o m suddens
Rörelsemönster som inte många överträffat kanske Lemieux
BIX

Inlägg av BIX »

mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/6839/?fb ... 9LfZ8WEoTI

Hör kanske inte helt hemma i denna tråd. Men Björnfot(2 mål) och Holtz(4 mål) dominerar i u18 landslaget.
Hoppas de får chansen ordentligt kommande säsong. Nästa säsong är kanske den enda riktiga a-lagssäsongen Holtz gör för oss om han går så högt i draften som alla tror.
Ja tyvärr
Hadde varit fett att få se Holtz i 2-3 år i a-laget
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Praetori skrev:
Typ Tedenby?
Jämförde du precis AJF och Kenta Nilsson som spelartyper eller missförstår jag helt ditt inlägg?
Praetori

Inlägg av Praetori »

South_Exil skrev:
Praetori skrev:
Typ Tedenby?
Jämförde du precis AJF och Kenta Nilsson som spelartyper eller missförstår jag helt ditt inlägg?
Ja du missförstod. Jag skrev tom att Kenta är/var hyggligt UNIK. Men i kapitlet schyssta passningar och dragningar är Jägarn en av lagets bättre spelare (när han spelar som han skall dvs).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst