Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Skadetråden

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:Jag tror och hoppas att något sådant öht inte är aktuellt. Nu är vi igång igen och hackar på spelare som trots att det går tungt för laget, ändå har gjort det bra individuellt. Kan något förklara logiken för mig?
Tycker du på allvar att Hank gör det bra? Han är så sanslöst begränsad och gör inte ens det han är bra på! Han duttar och petar ju mer med klubban än i praktiken samtliga i hela laget. Går i praktiken aldrig in och sätter en riktig tackling utan mesar.

Ahlén tycker jag dock tillför något laget i övrigt saknar.
Just det, det var Ahlén jag syftade på.

När det gäller Hank så fortsätter han att vara ett mysterium för mig - på tok för snäll. Det är ytterst sällan man som åskådare ser honom använda sin fysik. Jag vet inte vad han tycker att han får ut av att åka runt och vara snäll och hygglig.

Sen har Ahlén självklart brister också, hade det funnits mer speed så hade det garanterat smällt ännu mer i sargerna. Men han spelar smart efter sin förmåga och gör det i min mening riktigt bra. Grymt pålitlig spelare, levererar förutsägbart varje match.
Då är vi faktiskt relativt eniga!
Haha, så kan vi ju inte ha det. Vi kanske skulle starta en tråd om det amerikanska valet och se hur det blir med den saken :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:Jag tror och hoppas att något sådant öht inte är aktuellt. Nu är vi igång igen och hackar på spelare som trots att det går tungt för laget, ändå har gjort det bra individuellt. Kan något förklara logiken för mig?
Tycker du på allvar att Hank gör det bra? Han är så sanslöst begränsad och gör inte ens det han är bra på! Han duttar och petar ju mer med klubban än i praktiken samtliga i hela laget. Går i praktiken aldrig in och sätter en riktig tackling utan mesar.

Ahlén tycker jag dock tillför något laget i övrigt saknar.
Just det, det var Ahlén jag syftade på.

När det gäller Hank så fortsätter han att vara ett mysterium för mig - på tok för snäll. Det är ytterst sällan man som åskådare ser honom använda sin fysik. Jag vet inte vad han tycker att han får ut av att åka runt och vara snäll och hygglig.

Sen har Ahlén självklart brister också, hade det funnits mer speed så hade det garanterat smällt ännu mer i sargerna. Men han spelar smart efter sin förmåga och gör det i min mening riktigt bra. Grymt pålitlig spelare, levererar förutsägbart varje match.
Då är vi faktiskt relativt eniga!
Haha, så kan vi ju inte ha det. Vi kanske skulle starta en tråd om det amerikanska valet och se hur det blir med den saken :lol:
Haha, please do. :)
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jag hajjar kritiken mot Ahlen, men har samtidigt själv svårt att vara alltför kritisk när hans prestation ändå är i linje med förväntan (kanske högre t.o.m? Tycker han sett mycket snabbare ut hittills än förra säsongen).

Gällande Hank är jag dock helt enig i kritiken. Har precis som -daniel- varit inne på kaptensbindeln ett tag, som egentligen är den enda stora skillnaden mot när han var bra (mindre dålig). Första året i SHL vill jag minnas att han käkade ner motståndarna riktigt bra, och dessutom tryckte in ett par baljor på något sätt. Sen kom kaptensansvaret, och det enda riktigt bra i hans spel försvann över en natt.

Ölvestad hade ju samma grej, med skillnaden att Hank faktiskt vill vara kapten. Han kanske inte på egen hand kommer lyckas lista ut att han inte är lämplig som kapten?

Sen, visst, kanske han bidrar med otroligt mycket runt isen som ingen annan kapten skulle kunna. Men jag tvivlar på det.
Du är med oss överallt, Stefan.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Vågar man hoppas på Peppe till på lördag?
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:Vågar man hoppas på Peppe till på lördag?
Idag väl?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Peppe idag och varakas på lördag? Johansson på lördag också?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
Idag väl?
Så pass, skönt.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
Idag väl?
Så pass, skönt.
Lovar inget men stod i sportbladet igår. Nu börjar det ljusna.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

mb81 skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:
Idag väl?
Så pass, skönt.
Lovar inget men stod i sportbladet igår. Nu börjar det ljusna.
Hade blivit lite av en chock om alla + Hultan kommit på lördag. Nu trappas det upp stegvis och man slipper en överdos av lycka. ;)
benganfs

Inlägg av benganfs »

Lundh och Johansson tillbaka hank extra forward
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

benganfs skrev:Lundh och Johansson tillbaka hank extra forward

.....och Ahlen på läktaren.

Tyvärr lånar man nu ut Lundin igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Varakas lindrigt skadad "jävla lögn" i mina öron en blåsa i fingret är lindrigt
hur många matcher och framför allt hur många POÄNG har vi hitills missat !

Det ända som ledningen varit helt ärliga på i skadeläget på flera ÅR är Fällströms !
Örnen

Inlägg av Örnen »

ALLTID DIF skrev:Varakas lindrigt skadad "jävla lögn" i mina öron en blåsa i fingret är lindrigt
hur många matcher och framför allt hur många POÄNG har vi hitills missat !

Det ända som ledningen varit helt ärliga på i skadeläget på flera ÅR är Fällströms !
Varakas själv har sagt att han siktar på comeback på onsdag. Men det kanske du har missat? Ja, en lindrig skada är en skada som håller en spelare borta en handfull matcher. En blåsa på fingret är givetvis ingen skada överhuvudtaget.

Vad är det med dig?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Nån som vet om Brodin vart allvarligt skadad?
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

#10 skrev:Nån som vet om Brodin vart allvarligt skadad?
Lårkaka, bör vara tillbaka snart

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar