DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Metal Machine

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Derbyt och cupfinalen är givna! Tyvärr spelas båda på Stockholms baksida. Börjar bli hög tid för mig att masa mig i väg till Stadion snart igen.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:Derbyt och cupfinalen är givna! Tyvärr spelas båda på Stockholms baksida. Börjar bli hög tid för mig att masa mig i väg till Stadion snart igen.

Det är inte ens Stockholms baksida eller ens bakgård. Det är Mörkret.
Metal Machine

Du har rätt. Stockholms baksida är Södermalm. Där fjends ligger är skuggorna. Bortom allt mänskligt liv.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

2014-04-07, vad hände?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

"Turina-effekten varade bara en vecka."
Man behöver inte visa någon respekt till varken Malmö eller en pedofil för att AIKs målvakt avlidit. Äckliga danskar.
Metal Machine

Vadå Turina-effekten? Menar de att hans död helt plötsligt skulle innebära döden för hela supporterkulturen i stort? Jag förstår inte.

Vi visar Turina respekt, men vad har det med Malmö att göra? Eller AIK, för den delen...

Btw. Vem spelade med nummer 42 på ryggen i U21-matchen mot Gävle? Snuskigt bra spelare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt sjöng ju Göteborgsfansen att Miiko "knullar små barn i sin bil"... Betydligt grövre än vad vi sjöng. Vart var PK-maffian då?
Expert.
baate

Inlägg av baate »

Metal Machine skrev:Vadå Turina-effekten? Menar de att hans död helt plötsligt skulle innebära döden för hela supporterkulturen i stort? Jag förstår inte.

Vi visar Turina respekt, men vad har det med Malmö att göra? Eller AIK, för den delen...
Ankdammsjournalist, Turinaeffekt? Äckligt att utnyttja det tragiska runt Turina i artikeln för att understryka sin åsikt. Det är bara att inse att DIF och DIF:s supportrar kommer vara Allsvenskans talibaner denna säsong... Hoppas vi vinner alla matcher som är kvar, då skulle det vara svårt att gotta sig i hur onda vi är.

DIF mot rubbet!
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

"@DKristoffersson: Norrmannen Per-Mathias Högmo är ny tränare i Djurgården. Blir officiellt inom kort. Högmo har tidigare tränat Tromsö och Rosenborg."
2014-04-07, vad hände?
Isabo

Inlägg av Isabo »

Att ha tränat Rosenborg låter ju iaf som en bra grej. Inget dussinlag direkt. Hur pass inom kort blir detta officiellt då?
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Är det någon som har koll på denna herre och vad för typ av fotboll han förespråkar och praktiserar?

Jawo mfl har absolut förmågan att stänka in någon balja då och då men vi har inga renodlade strikers så jag hoppas att det blir fokus på att tighta till defensiven rejält.
Isabo

Inlägg av Isabo »

JohanPez skrev:Är det någon som har koll på denna herre och vad för typ av fotboll han förespråkar och praktiserar?

Jawo mfl har absolut förmågan att stänka in någon balja då och då men vi har inga renodlade strikers så jag hoppas att det blir fokus på att tighta till defensiven rejält.
Så länge han inte är som den senaste norske tränaren Arve Moklebost DIF hade i början av 80-talet, har för mig att det inte gick så jättebra då...

Ja, defensiven är viktigast just nu, och har varit det sedan långt innan Toivio lämnade.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Från Aftonbladet

"..Tidigare uppdrag (i urval): Tromsø (1992, 2004 och 2008-2012), Norges damlandslag (1997-2000) och Rosenborg (2005-2006) .
Föredragen spelstil: 4-4-2*.
Framgång som tränare: 44,5% segrar, 26% oavgjorda matcher och 29,5% förluster*.
*=(enligt transfermarkt.co.uk)."

@RobbieLauler: Per-Mathias Høgmo, 4-4-2-tränare, byggde stark defensiv i Tromsø med bl a Fredrik Björck (nu i Häcken). Spontan känsla: klokt val av Dif.
2014-04-07, vad hände?
Isabo

Inlägg av Isabo »

"Rosenborg 2005-06"

Rosenborg hade väl i princip tagit guld 8 år i rad tills sviten bröts 2005... Men 2006 tog man åter igen guld.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Vid en första tanke känns det väldigt bra. Vi måste ha in nytt, det är solklart att MP:s lagbygge inte fungerar, och det Anders och Martin gjort med det är bra, men de kan inte göra mer nu. Med en ny röst och en ny idé kan detta bli bra, för det är inga dåliga individer som spelare vi har i vårt lag.

Metal Machine: Jag var där och kollade och han var riktigt bra, nummer 42:a alltså. Jag tror det är Christian Rubio Sivodedov, dock inte helt säker.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar