DIF Fotboll
-
Re: DIF Fotboll
Derbyt och cupfinalen är givna! Tyvärr spelas båda på Stockholms baksida. Börjar bli hög tid för mig att masa mig i väg till Stadion snart igen.
Metal Machine skrev:Derbyt och cupfinalen är givna! Tyvärr spelas båda på Stockholms baksida. Börjar bli hög tid för mig att masa mig i väg till Stadion snart igen.
Det är inte ens Stockholms baksida eller ens bakgård. Det är Mörkret.
-
Du har rätt. Stockholms baksida är Södermalm. Där fjends ligger är skuggorna. Bortom allt mänskligt liv.
DIF Fotboll
2014-04-07, vad hände?
"Turina-effekten varade bara en vecka."
Man behöver inte visa någon respekt till varken Malmö eller en pedofil för att AIKs målvakt avlidit. Äckliga danskar.
Man behöver inte visa någon respekt till varken Malmö eller en pedofil för att AIKs målvakt avlidit. Äckliga danskar.
-
Vadå Turina-effekten? Menar de att hans död helt plötsligt skulle innebära döden för hela supporterkulturen i stort? Jag förstår inte.
Vi visar Turina respekt, men vad har det med Malmö att göra? Eller AIK, för den delen...
Btw. Vem spelade med nummer 42 på ryggen i U21-matchen mot Gävle? Snuskigt bra spelare.
Vi visar Turina respekt, men vad har det med Malmö att göra? Eller AIK, för den delen...
Btw. Vem spelade med nummer 42 på ryggen i U21-matchen mot Gävle? Snuskigt bra spelare.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
För övrigt sjöng ju Göteborgsfansen att Miiko "knullar små barn i sin bil"... Betydligt grövre än vad vi sjöng. Vart var PK-maffian då?
Expert.
Ankdammsjournalist, Turinaeffekt? Äckligt att utnyttja det tragiska runt Turina i artikeln för att understryka sin åsikt. Det är bara att inse att DIF och DIF:s supportrar kommer vara Allsvenskans talibaner denna säsong... Hoppas vi vinner alla matcher som är kvar, då skulle det vara svårt att gotta sig i hur onda vi är.Metal Machine skrev:Vadå Turina-effekten? Menar de att hans död helt plötsligt skulle innebära döden för hela supporterkulturen i stort? Jag förstår inte.
DIF mot rubbet!
DIF Fotboll
"@DKristoffersson: Norrmannen Per-Mathias Högmo är ny tränare i Djurgården. Blir officiellt inom kort. Högmo har tidigare tränat Tromsö och Rosenborg."
2014-04-07, vad hände?
Att ha tränat Rosenborg låter ju iaf som en bra grej. Inget dussinlag direkt. Hur pass inom kort blir detta officiellt då?
DIF Fotboll
Är det någon som har koll på denna herre och vad för typ av fotboll han förespråkar och praktiserar?
Jawo mfl har absolut förmågan att stänka in någon balja då och då men vi har inga renodlade strikers så jag hoppas att det blir fokus på att tighta till defensiven rejält.
Jawo mfl har absolut förmågan att stänka in någon balja då och då men vi har inga renodlade strikers så jag hoppas att det blir fokus på att tighta till defensiven rejält.
Så länge han inte är som den senaste norske tränaren Arve Moklebost DIF hade i början av 80-talet, har för mig att det inte gick så jättebra då...JohanPez skrev:Är det någon som har koll på denna herre och vad för typ av fotboll han förespråkar och praktiserar?
Ja, defensiven är viktigast just nu, och har varit det sedan långt innan Toivio lämnade.
DIF Fotboll
Från Aftonbladet
"..Tidigare uppdrag (i urval): Tromsø (1992, 2004 och 2008-2012), Norges damlandslag (1997-2000) och Rosenborg (2005-2006) .
Föredragen spelstil: 4-4-2*.
Framgång som tränare: 44,5% segrar, 26% oavgjorda matcher och 29,5% förluster*.
*=(enligt transfermarkt.co.uk)."
@RobbieLauler: Per-Mathias Høgmo, 4-4-2-tränare, byggde stark defensiv i Tromsø med bl a Fredrik Björck (nu i Häcken). Spontan känsla: klokt val av Dif.
"..Tidigare uppdrag (i urval): Tromsø (1992, 2004 och 2008-2012), Norges damlandslag (1997-2000) och Rosenborg (2005-2006) .
Föredragen spelstil: 4-4-2*.
Framgång som tränare: 44,5% segrar, 26% oavgjorda matcher och 29,5% förluster*.
*=(enligt transfermarkt.co.uk)."
@RobbieLauler: Per-Mathias Høgmo, 4-4-2-tränare, byggde stark defensiv i Tromsø med bl a Fredrik Björck (nu i Häcken). Spontan känsla: klokt val av Dif.
2014-04-07, vad hände?
"Rosenborg 2005-06"
Rosenborg hade väl i princip tagit guld 8 år i rad tills sviten bröts 2005... Men 2006 tog man åter igen guld.
Rosenborg hade väl i princip tagit guld 8 år i rad tills sviten bröts 2005... Men 2006 tog man åter igen guld.
Vid en första tanke känns det väldigt bra. Vi måste ha in nytt, det är solklart att MP:s lagbygge inte fungerar, och det Anders och Martin gjort med det är bra, men de kan inte göra mer nu. Med en ny röst och en ny idé kan detta bli bra, för det är inga dåliga individer som spelare vi har i vårt lag.
Metal Machine: Jag var där och kollade och han var riktigt bra, nummer 42:a alltså. Jag tror det är Christian Rubio Sivodedov, dock inte helt säker.
Metal Machine: Jag var där och kollade och han var riktigt bra, nummer 42:a alltså. Jag tror det är Christian Rubio Sivodedov, dock inte helt säker.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar