Daven skrev: ↑2026-01-22 20:07:46
Fy och fan, vilket slöseri att ha Palve mellan Costmar och Blomgren, förstår inte.
Problemet är att vi har 4/5 riktigt dåliga fw.
Då hamnar en helt ok med dessa.
Hade vu satt ihop våra 6 bästa så hade Costmar eller Pettersen fått centra med Blomgren.
4 som den är.
Tror inte det gått bättre. Tyvärr
Vi har minst 5 forward som aldrig ens varit på kartan i någon shl klubb, dom spelar från start hos oss, säger allt
Om vi går ner på folk och går hårt på 3 kedjor i 3e så kommer fortfarande 2 av Costmar Rensfeldt Grewe Brodin och Blomgren att spela .
Jag hade nog satt ihop Rensfeldt som C med Palve och Blomgren. Hoppas att dom åtminstone inte släpper in nått. Full fokus på det, komma ur egen zon och byt.
Edit. 2-2
Senast redigerad av SkallePer den 2026-01-22 20:34:07, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock skrev: ↑2026-01-22 20:29:10
Stämmer det att Kylington gått av? Värre än Fällström för tusan.
Han biter ihop sa de innan denna match från hockeynews bevakning av träningen i går. Så ingen högoddsare att han är borta igen.
Vi skrev bara 1 år på honom va? Han måste bort till nästa säsong, vi kan inte sitta med fler topplirare som lirar tops 50% av matcherna, det är inget att bygga en stomme och lag kring!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10 skrev: ↑2026-01-22 20:26:35
Vi sätter in costmar och Rensfeldt efter målet, är som att böja sig fram insmord med vaselin och vara beredd på att den slinker in. Hur fan coachar han med 2 min kvar av perioden?
Overkligt. Slänga in sina absolut sämsta spelare i det läget och det var bara tur att det inte blev mål.
Inte första gången, mins för nån match sen när vi ledde och costmar hade 2 byten sista 2,5 min när vi leder med ett, kaffe borta tror jag det var, kimby måste älska att gambla med oddsen imot sig
Varför låter vi inte Kylington läka skadan helt? Betydligt bättre att han står över 3 matcher nu, istället för att han spelar 3 och skadar sig igen. Högstanivån är över SHL, men klart det blir hackigt när han missar så sjukt mycket.