Jag tror det handlar mer om spelidé, vi har ju helt klart valt att spela ett spel som inte passar för spelare med fart och fysik. Vi har valt att spela med puckinnehav och passningsorienterat riskminimerande offensiv med försök till kontrollerade zoningångar.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-09 14:55:46Jag är inte mer insatt än en vanlig supporter. Men för mig är det rätt tydligt att Brodin är slut som spelare.tadaa123 skrev: ↑2025-04-09 14:12:31Kan någon mer insatt förklara för mig hur fan det kommer sig att Brodin sitter på en sådan monsterlön (är väl 200k+ i månaden?), men ändå är bänkad varje match? Är han så dålig nu alltså?SirDIFalot skrev: ↑2025-04-08 23:04:52Att köpa ut någon innebär ju tyvärr inte att dom pengarna sparas in.Nelson Muntz skrev: ↑2025-04-08 21:06:27 Brodda????
Shit. Dom pengarna hade jag gärna sett på en rejäl ”hållkäftenvärvning” på en målvakt. Måste ju kunna köpa ut han.
Om vi erbjuder Brodin 6 eller 9 månaderslöner istället för dom 12 han har kvar. Varför skulle han accpetera det? Givetvis ska vi försöka. Men det är ju inte direkt som med Ytterell eller Gradin, att dom kan få liknande kontrakt någon annanstans. Brodin kan ju som bäst hoppas på 35k i månaden i Almtuna just nu.
Blommade ut i slutspelet för typ 2 år sedan, gjorde några bra matcher mot Löven, efter en svag grundserie. Trodde det vänt.
Men senaste åren och särskilt senaste säsongen har ju tydligt visat en klart nedåtgående trend.
Svag på pucken, dålig ork (typ raka ben efter en rusch).
Händer ofta spelare som i sin prime levt på fart och styrka (Ölvestad, Jonte H). Exempelvis tror jag inte Grewe kommer spela särskilt högt upp i ålder (eller serie för den delen).
Helt makabert att Brodin har kvar ett år. Hans lön hade kunnat användas till en riktigt vass kedja med en bra sportchef.
Btw, vi står inför en rejäl ombyggnation kommande vinter (oavsett utgång). Troligen blir vi kvar och då behövs många nya pusselbitar.
Till Brodins försvar vill jag säga att en spelare är aldrig bättre än den chansen/förtroendet du får av din klubb/tränare. Det är ett val av spelsätt att ha spelartypen Dick/Klasen/TK/Eklund/ ständigt i line-upen och lämna spelare som Brodin/Grewe/Wersäll utanför line-upen. Återstår att se de kommande två matcherna om det varit rätt val av spelsätt.