Silly season
-
Med all respekt för din åsikt, men har du sett Åkerman den senaste tiden, eller går du efter statistik och tidningsreferenser?
Du har helt rätt i att killen varit klart framstående bland de allsvenska spelarna poängmässigt, men mot bättre lag i kvalserien har han varit direkt dålig flera matcher.
Tro mig, han är inget för Elitserien.
Vi får väl se vem som får rätt och jag hoppas innerligt att DIF-ledningen inte gör en jätteblunder till. Tror hellre jag sett att vi behållit Mattsson (hemska tanke) eller Ryman (rysningar).[/quote]
Jag har följt Åkerman de senaste åren(inte bara statistiskt) och kan hålla med om att han är ganska långsam och ser lite seg ut.
Men en spelare kan ju inte ha "toppskills" i allt. Eller?
Åkerman är en utpräglad offensiv back med bra skott som ska producera framåt, och det gör han. Dessutom högerskytt. Det är för mej fullt tillräckligt för att se honom som en helt okej värvning inför nästa säsong.
Att du ens jämför honom med spelare som André Mattson och Erik Ryman gör mej fan mörkrädd. Har nog aldrig i hela mitt liv sett en sämre hockeyspelare än Mattson. Snälla säg nu inte att han är bra defensivt för det är han INTE!
Dessutom är Åkerman inte ens samma typ av back som de ovan.
Samtidigt kan man ju aldrig vara SÄKER på att Åkerman skulle lyckas i ES men det kan man ju inte vara om någon. Dock tror jag som sagt att han helt klart skulle vara en bra förstärkning.
När vi ändå är inne på backar och potentiella värvningar.
Vilka anser du och ni andra skulle vara realistiska bättre värvningar än tex Åkerman?
Du har helt rätt i att killen varit klart framstående bland de allsvenska spelarna poängmässigt, men mot bättre lag i kvalserien har han varit direkt dålig flera matcher.
Tro mig, han är inget för Elitserien.
Vi får väl se vem som får rätt och jag hoppas innerligt att DIF-ledningen inte gör en jätteblunder till. Tror hellre jag sett att vi behållit Mattsson (hemska tanke) eller Ryman (rysningar).[/quote]
Jag har följt Åkerman de senaste åren(inte bara statistiskt) och kan hålla med om att han är ganska långsam och ser lite seg ut.
Men en spelare kan ju inte ha "toppskills" i allt. Eller?
Åkerman är en utpräglad offensiv back med bra skott som ska producera framåt, och det gör han. Dessutom högerskytt. Det är för mej fullt tillräckligt för att se honom som en helt okej värvning inför nästa säsong.
Att du ens jämför honom med spelare som André Mattson och Erik Ryman gör mej fan mörkrädd. Har nog aldrig i hela mitt liv sett en sämre hockeyspelare än Mattson. Snälla säg nu inte att han är bra defensivt för det är han INTE!
Samtidigt kan man ju aldrig vara SÄKER på att Åkerman skulle lyckas i ES men det kan man ju inte vara om någon. Dock tror jag som sagt att han helt klart skulle vara en bra förstärkning.
Vilka anser du och ni andra skulle vara realistiska bättre värvningar än tex Åkerman?
Det finns dem som skriver dem och dem kan vi ju värva för dem kostar inte så mycket och har säkert inte så mycket lön. Men har ni inte förstått att i dagens hockey spelar så mycket annat roll in i när man ska välja klubb.
En del kanske har barn och vill då ha sitt barn på ett bra dagis och i närheten av sitt hem. Sen måste spelarens fru eller flickvän trivas bra, det finns så många små saker som måste till det är ju inte bara att locka en spelare med bra lön så kommer dem det är ju inte så lätt och det tror jag många glömmer bort i all värvninshysteri.///DIF I MITT HJÄRTA
En del kanske har barn och vill då ha sitt barn på ett bra dagis och i närheten av sitt hem. Sen måste spelarens fru eller flickvän trivas bra, det finns så många små saker som måste till det är ju inte bara att locka en spelare med bra lön så kommer dem det är ju inte så lätt och det tror jag många glömmer bort i all värvninshysteri.///DIF I MITT HJÄRTA
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag menade inte att de var samma typ av spelare. Åkerman har bevisligen offensiva kvaliteér, vilket varken Mattsson eller Ryman besitter.Kom Igen Thore skrev:
De jag ville försöka uttrycka men tydligen misslyckades med var följande:
Lika lite som de tillför defensivt skulle Åkerman tillföra offensivt.
Vilka rimliga förstärkningar finns det då att tillgå?
Förutom Johansson (verkar klar enligt media) har jag absolut ingen aning då jag inte har en susning om vad spelare kräver i lön och är intresserade av. Men det är inte mitt jobb utan de värvningsansvariga inom DIF-hockey. Och OM de gör samma skitjobb även detta år blir jag besviken. Det håller inte att enbart skylla på ekonomin då övriga lag med liknande spelarbudget lyckas klart bättre.
jocke
enligt en silly sida så kan jocke eriksson va på väg till baka.. någon som läst nått om de? eller är det bara taget ur luften?
http://www.elithockey.net/silly.php
Jocke Eriksson, det vore en bra värvning det.
Fredrik Svensson, någon som har sett han lira något eller vet hur det har gått för honom i Ambri-Piotta?
Sen skulle det ju vara underbart att få hem Thomas Johansson igen, han skulle ju dominera här även fast han är ganska till åldern nu.
Tråkigt att läsa att Johan Eneqvist kanske är påväg bort, han har ju knappast gjort bort sig, behåll honom, tuff och väldigt bra skridskoåkare.
Fredrik Svensson, någon som har sett han lira något eller vet hur det har gått för honom i Ambri-Piotta?
Sen skulle det ju vara underbart att få hem Thomas Johansson igen, han skulle ju dominera här även fast han är ganska till åldern nu.
Tråkigt att läsa att Johan Eneqvist kanske är påväg bort, han har ju knappast gjort bort sig, behåll honom, tuff och väldigt bra skridskoåkare.
Jocke Eriksson vore en kalasvärvning. En stabil tvåvägscenter som spelar säkert.
Dock börjar man ju undra lite varför det inte händer något med nya backar. Kan det månne vara så att vi har krokar ute på Fernholm och Kronwall ( dy ), men att man inte får tala om detta då deras säsongerna fortfarande pågår?
Om man inte har detta börjar det se lite oroväckande ut då vi just nu endast har tre backar i truppen och Liwing var ju inte direkt bra förra säsongen om man säger så...
Dock börjar man ju undra lite varför det inte händer något med nya backar. Kan det månne vara så att vi har krokar ute på Fernholm och Kronwall ( dy ), men att man inte får tala om detta då deras säsongerna fortfarande pågår?
Om man inte har detta börjar det se lite oroväckande ut då vi just nu endast har tre backar i truppen och Liwing var ju inte direkt bra förra säsongen om man säger så...
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: jocke
Det är nog gripet ur luften. Han har skrivit nytt kontrakt över nästa säsong med Blues. Dessutom, kalasvärvning eller ej, så är han en center.rated_x skrev:enligt en silly sida så kan jocke eriksson va på väg till baka.. någon som läst nått om de? eller är det bara taget ur luften?
Centrar tycker jag att vi redan tillräckligt av.
-
Enligt mig finns det en hel del intressanta backar i dom båda lagen. Framförallt i SSK.diffarn1 skrev:Jag har inte tittat på allt för många matcher men tror ändå vi behöver mer stabila backar, det finns ju en del att plocka nu när förhoppningsvis ssk ok lif åker ner, det måste ju finnas nån relativt billig bra back eller?
Tänker främst på Jan Huokko. Vore en perfekt förstärkning på backsidan. Han besitter förmodligen elitseriens bästa slagskott.
Vet dock inte hur han kontraktsituation ser ut? Har han nån klausul i sitt kontrakt som gör att han kan byta till en elitserieklubb om dom åker ur?
Nån som vet?
- Sir Martin
Med tanke på att SSK knappast var tippade att åka ur den här säsongen lär det inte finnas några sådana klausuler.Kom Igen Thore skrev:Enligt mig finns det en hel del intressanta backar i dom båda lagen. Framförallt i SSK.diffarn1 skrev:Jag har inte tittat på allt för många matcher men tror ändå vi behöver mer stabila backar, det finns ju en del att plocka nu när förhoppningsvis ssk ok lif åker ner, det måste ju finnas nån relativt billig bra back eller?
Tänker främst på Jan Huokko. Vore en perfekt förstärkning på backsidan. Han besitter förmodligen elitseriens bästa slagskott.
Vet dock inte hur han kontraktsituation ser ut? Har han nån klausul i sitt kontrakt som gör att han kan byta till en elitserieklubb om dom åker ur?
Nån som vet?
- Blåränderna går aldrig ur
-
Tänkte i brist på annat presentera ett eventuellt Djurgårdslag säsongen 06/07. Personligen anser jag att detta är en helt realistisk trupp(möjligen för ett undantag av Fernholm) till nästa säsong, och ändå väldigt stark. Iaf om man jämför med föregående säsong.
Får heller inte glömma att våra juniorer kommer vara ett år starkare/bättre/rutinerade.
MV:
Teemu Lassila
Daniel Larsson (Ny från Hammarby)
B:
Jonas Liwing
Alexander Ribbenstrand
Ronnie Pettersson
Daniel Fernholm (Ny från Pittsburg/s organisation)
Johan Åkerman (Ny från Skellefteå)
Thomas Johansson (Ny från Linköping)
Fredrik Svensson (Ny från Ambri-Piotta)
Emil Hansson (Ny från J20)
Christoffer From-Björk (Ny från J20)
F:
Nichlas Falk
Fredrik Bremberg
Jimmie Ölvestad
Patrick Thoresen, Hoppas den jävlen stannar :-)
Patric Hörnqvist
Christopher Thörn
Christofer Löfberg
Kristofer Ottosson
Pär Bäcker (Ny från Färjestad)
Nicklas Danielsson (Ny från Almtuna)
Niklas Persson (Ny från Leksand)
Johan Ryno (Ny från Oskarshamn)
Johan Sjödell-Wiklander (Ny från Bofors)
Men dessa tänkbara(!?) kedjor
1
Fernholm-Johansson
Thoresen-"Linkan"-Persson
2
Pettersson-Åkerman
Ölvestad-Ottosson-Ryno
3
Ribbenstrand-Svensson
Danielsson-Bäcker-Hörnqvist
4
Thörn-Falk-Löfberg
7:e back: Liwing
Extraspelare: Hansson, From-Björk, Sjödell-Wiklander
Va tror ni? Helt orealistiskt eller?
Får heller inte glömma att våra juniorer kommer vara ett år starkare/bättre/rutinerade.
MV:
Teemu Lassila
Daniel Larsson (Ny från Hammarby)
B:
Jonas Liwing
Alexander Ribbenstrand
Ronnie Pettersson
Daniel Fernholm (Ny från Pittsburg/s organisation)
Johan Åkerman (Ny från Skellefteå)
Thomas Johansson (Ny från Linköping)
Fredrik Svensson (Ny från Ambri-Piotta)
Emil Hansson (Ny från J20)
Christoffer From-Björk (Ny från J20)
F:
Nichlas Falk
Fredrik Bremberg
Jimmie Ölvestad
Patrick Thoresen, Hoppas den jävlen stannar :-)
Patric Hörnqvist
Christopher Thörn
Christofer Löfberg
Kristofer Ottosson
Pär Bäcker (Ny från Färjestad)
Nicklas Danielsson (Ny från Almtuna)
Niklas Persson (Ny från Leksand)
Johan Ryno (Ny från Oskarshamn)
Johan Sjödell-Wiklander (Ny från Bofors)
Men dessa tänkbara(!?) kedjor
1
Fernholm-Johansson
Thoresen-"Linkan"-Persson
2
Pettersson-Åkerman
Ölvestad-Ottosson-Ryno
3
Ribbenstrand-Svensson
Danielsson-Bäcker-Hörnqvist
4
Thörn-Falk-Löfberg