SM-Slutspelet 2018
Re: SM-Slutspelet 2018
Om man ska kolla lite till nästa vecka, tror ni att Burken kommer lira? Stog ju även att Robban inte "förväntar" sig att Ante ska spela mer, så en liten chans finns det väl endå? Han har ju sagt själv att han inte gett upp drömmen för spel denna säsong ennu
Senast redigerad av DIFtomppa den 2018-03-27 19:38:26, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej jag är tveksam till om han kommer tillbaka - överraska!!!!DIFtomppa skrev:Om man ska kolla lite till nästa vecka, tror ni att Burken kommer lira?
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Lee Harvey Oswald
Det är en ickefråga, exakt hur bra kommer Rune vara efter långt uppehåll och fokus på viktigare saker än hockey?DIFtomppa skrev:Om man ska kolla lite till nästa vecka, tror ni att Burken kommer lira? Stog ju även att Robban inte "förväntar" sig att Ante ska spela mer, så en liten chans finns det väl endå? Han har ju sagt själv att han inte gett upp drömmen för spel denna säsong ennu
Tror det blir en rejäl temposänkning isf, inte vad DIF behöver i en semi
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Men vi kan ju fortfarande inte tacka nej till en Rene Bourque ifall han e 100 % spelsugen och motiveradLee Harvey Oswald skrev:Det är en ickefråga, exakt hur bra kommer Rune vara efter långt uppehåll och fokus på viktigare saker än hockey?DIFtomppa skrev:Om man ska kolla lite till nästa vecka, tror ni att Burken kommer lira? Stog ju även att Robban inte "förväntar" sig att Ante ska spela mer, så en liten chans finns det väl endå? Han har ju sagt själv att han inte gett upp drömmen för spel denna säsong ennu
-
Nej det ska vi absolut inte göra om han är motiverad men jag litar på ledningen i DIF att dom tar rätt beslutDIFtomppa skrev:Men vi kan ju fortfarande inte tacka nej till en Rene Bourque ifall han e 100 % spelsugen och motiveradLee Harvey Oswald skrev:Det är en ickefråga, exakt hur bra kommer Rune vara efter långt uppehåll och fokus på viktigare saker än hockey?DIFtomppa skrev:Om man ska kolla lite till nästa vecka, tror ni att Burken kommer lira? Stog ju även att Robban inte "förväntar" sig att Ante ska spela mer, så en liten chans finns det väl endå? Han har ju sagt själv att han inte gett upp drömmen för spel denna säsong ennu
Malmö har matchboll på Torsdag. Vore ganska roligt om fisk åkte ur, har en arbetskamrat som snackat upp sitt lag hela säsongen samtidigt som han inte har kunnat erkänna hur bra DIF är detta året.
Som jag ska pika om det blir vinst för gröt om två dagar.
Som jag ska pika om det blir vinst för gröt om två dagar.
Sjukt oväntad vinst för Malmö. Vore en enorm skräll om Frölunda åker ut redan. Lägg därtill att Färjestad verkar piska Saik i ännu en omgång. Pendlar friskt nu vilka man känner att man får möta. Skulle inte förvåna mig om vi på torsdag troligast kommer ställas mot Färjestad trots allt.
Dem man minst trodde på efter två omgångar fram till nu.
-
Inte mig emotManijock skrev:Sjukt oväntad vinst för Malmö. Vore en enorm skräll om Frölunda åker ut redan. Lägg därtill att Färjestad verkar piska Saik i ännu en omgång. Pendlar friskt nu vilka man känner att man får möta. Skulle inte förvåna mig om vi på torsdag troligast kommer ställas mot Färjestad trots allt.
Frölunda- är grymt ineffektiva men för spelet. Inte alls så starka som tidigare.
Skellefteå- helt annat lag utan intakt första kedja. Har spets men inte bredd.
Färjestad- har satt defensiven nu. Livsfarliga i pp. Lindqvist tillbaka. Troligtvis det lag vi skulle ha svårast mot.
Ser helst att båda matcherna går till 7. Oavsett vem som vinner serierna.
Färjestad- har satt defensiven nu. Livsfarliga i pp. Lindqvist tillbaka. Troligtvis det lag vi skulle ha svårast mot.
-
Absolut inte svårast mot kaffe och dom har sämre defensiv än clubben att dom vinner beror på att norrlandsgnaget bara har en riktigt bra kedjaEspenK skrev:Frölunda- är grymt ineffektiva men för spelet. Inte alls så starka som tidigare.
- Lee Harvey Oswald
Agree, kaffe är riktigt usla i egen zon, Saik har stort Hovet-komplex.Donkels-2.0 skrev: Absolut inte svårast mot kaffe och dom har sämre defensiv än clubben att dom vinner beror på att norrlandsgnaget bara har en riktigt bra kedja
Nej, är trots rådande ineffektivitet minst sugen på frölunda, dom stortrivs på hovet och har grymt bra vibbar därifrån
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
För en gångs skull är jag i synk med dig(får inte bli en vana) och dessutom skulle det vara kul att se vad Malmö kan hitta på mot växköpLee Harvey Oswald skrev:Agree, kaffe är riktigt usla i egen zon, Saik har stort Hovet-komplex.Donkels-2.0 skrev: Absolut inte svårast mot kaffe och dom har sämre defensiv än clubben att dom vinner beror på att norrlandsgnaget bara har en riktigt bra kedja
Nej, är trots rådande ineffektivitet minst sugen på frölunda, dom stortrivs på hovet och har grymt bra vibbar därifrån
- Lee Harvey Oswald
Du, ingen riskDonkels-2.0 skrev:För en gångs skull är jag i synk med dig(får inte bli en vana) och dessutom skulle det vara kul att se vad Malmö kan hitta på mot växköpLee Harvey Oswald skrev:Agree, kaffe är riktigt usla i egen zon, Saik har stort Hovet-komplex.Donkels-2.0 skrev: Absolut inte svårast mot kaffe och dom har sämre defensiv än clubben att dom vinner beror på att norrlandsgnaget bara har en riktigt bra kedja

Lite goddag yxskaft men jag drar ändå förutsättningarna:
Frölunda-Malmö. Om Malmö vinner 1 match till får de möta Växjö. Om Frölunda vinner 2 raka får de goa gubbarna möta oss.
SAIK-FBK. Om SAIK eller Kaffe vinner (en till vinst för SAIK eller två vunna i rad för FBK) får de möta DIF eller Växjö (det beror på vem som vinner av Frölunda-Malmö i slutändan).
Malmö har haft en otroligt tight defensiv på senaste så jag ser gärna att Frölunda klår dem (Annars så får man hoppas att Växjö tar hand om det problemet). Malmö är det enda av semi-kandidaterna som har ett intränat vapen mot just den typen av spel som Djurgården bedriver.
Skellefte är inte alls lika vassa som Färjestad och även om Färjestads defensiv är sämre än Skellefteås så ser jag hellre att SAIK vinner så vi får möta dem (om Malmö vinner). Som LHC lyckades ta sig in och screena framför kassen så är FBK minst dubbelt så bra. Det är möjligen Ortio i SAIK-kassen och de långa resorna som gör att det är jämnt skägg vilka man vill möta. Publikmässigt och av tradition hade det ju dock varit kul med Kaffe men jag tror vi är bättre rustade att möta Skellefteå.
Frölunda-Malmö. Om Malmö vinner 1 match till får de möta Växjö. Om Frölunda vinner 2 raka får de goa gubbarna möta oss.
SAIK-FBK. Om SAIK eller Kaffe vinner (en till vinst för SAIK eller två vunna i rad för FBK) får de möta DIF eller Växjö (det beror på vem som vinner av Frölunda-Malmö i slutändan).
Malmö har haft en otroligt tight defensiv på senaste så jag ser gärna att Frölunda klår dem (Annars så får man hoppas att Växjö tar hand om det problemet). Malmö är det enda av semi-kandidaterna som har ett intränat vapen mot just den typen av spel som Djurgården bedriver.
Skellefte är inte alls lika vassa som Färjestad och även om Färjestads defensiv är sämre än Skellefteås så ser jag hellre att SAIK vinner så vi får möta dem (om Malmö vinner). Som LHC lyckades ta sig in och screena framför kassen så är FBK minst dubbelt så bra. Det är möjligen Ortio i SAIK-kassen och de långa resorna som gör att det är jämnt skägg vilka man vill möta. Publikmässigt och av tradition hade det ju dock varit kul med Kaffe men jag tror vi är bättre rustade att möta Skellefteå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Men är Malmös defensiv så jävla bra? Mer att de haft två målvakter som stått på huvudet väl? De släpper till bra mycket mer skott än Frölunda. Det ska man väl inte ha om man är så bra defensivt? Och det är inte bara skott ur dåliga lägen. Frölunda har nästan dubbelt så många skott från skottsektorn.Praetori skrev:Lite goddag yxskaft men jag drar ändå förutsättningarna: