SHL 2016-17
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 2016-17
Om jag inte räknat fel nu så ligger vi "bara" 5p efter DIF anno 09/10 efter 21 omgångar. Appropå att inget är omöjligt...
Det "livsviktiga" dubbelmötet slutade med 6 poäng, och efter en rad segrar, där insatserna blandat och gett, så börjar man bli lite optimistisk. Högström som grädden på moset gör det ju inte sämre.
Det hela känns för bra för att vara sant, så uselt som det såg ut innan landslagsuppehållet och stundtals fortfarande gör, om man ska vara helt ärlig. Risken för en baksmälla av högsta kaliber känns nära till hans nu när en 4 matcher lång bortaturné inleds mot Luleå, följt av Hv71, Färjestad och Växjö.
Hela säsongen hänger på en skör tråd, och vi har nog inte råd att förlora mer än två av dessa matcher. Problemet är att jag har svårt att se när vi ska vinna. Färjestad borta känns realistiskt, i övrigt känns det oerhört tungt.
Kan vi rida ut den här stormen utan att tappa nämnvärt mot lagen top 10 så borde chansen ändå finnas att vi ska kunna ta oss till play-in. Blir en jobbig vecka för nerverna, det är ett som är säkert.
Det hela känns för bra för att vara sant, så uselt som det såg ut innan landslagsuppehållet och stundtals fortfarande gör, om man ska vara helt ärlig. Risken för en baksmälla av högsta kaliber känns nära till hans nu när en 4 matcher lång bortaturné inleds mot Luleå, följt av Hv71, Färjestad och Växjö.
Hela säsongen hänger på en skör tråd, och vi har nog inte råd att förlora mer än två av dessa matcher. Problemet är att jag har svårt att se när vi ska vinna. Färjestad borta känns realistiskt, i övrigt känns det oerhört tungt.
Kan vi rida ut den här stormen utan att tappa nämnvärt mot lagen top 10 så borde chansen ändå finnas att vi ska kunna ta oss till play-in. Blir en jobbig vecka för nerverna, det är ett som är säkert.
Intressant! Hoppas du har räknat rätt.Skidlöparn skrev:Om jag inte räknat fel nu så ligger vi "bara" 5p efter DIF anno 09/10 efter 21 omgångar. Appropå att inget är omöjligt...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Den säkraste förlusten av kommande bortamatcher är ju HV71. Vi har ju svårt för Luleå men dom är samtidigt under isen så jag tror vi kan bryta den trenden mot Luleå imorgon. Sedan FBK ska väl också vara möjligt.
Avskaffa tre mot tre.
-
Växjö brukar vi ju spela hyfsat mot. Men de verkar vara inne i ett grymt flow, så blir svårt. Däremot känns de andra grymt tuffa. Kommer vi igenom med 3p totalt är jag nöjd.
Luleå borta har man ju näst intill PTS vibbar av. Men det var värre förr innan de renoverade den där ladan i norr.Mattias_87 skrev:Den säkraste förlusten av kommande bortamatcher är ju HV71. Vi har ju svårt för Luleå men dom är samtidigt under isen så jag tror vi kan bryta den trenden mot Luleå imorgon. Sedan FBK ska väl också vara möjligt.
Jag tror mer på att vi kan tvåla dit Växjö och HV än Luleå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hmm varför hade Bud H nobbat oss? SHL-lagen som vill ha poängmaskinen http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4009790.ab
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Vi nämns aldrig i artikeln? De skriver att Skellefteå, Växjö och Leksand har budat på honom.Morwin skrev:Hmm varför hade Bud H nobbat oss? SHL-lagen som vill ha poängmaskinen http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4009790.ab
Nej men för 1-2 veckor sen så stog det att vi haft kontakt med honom men han nobbade oss pga andra ligor.Örnen skrev:Vi nämns aldrig i artikeln? De skriver att Skellefteå, Växjö och Leksand har budat på honom.Morwin skrev:Hmm varför hade Bud H nobbat oss? SHL-lagen som vill ha poängmaskinen http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4009790.ab
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Matchstraffet på Torp i Leksand
Är det dit vi är på väg så behöver dom ju inte undra varför shl tappar publik.

Är det dit vi är på väg så behöver dom ju inte undra varför shl tappar publik.
Avstängningen på Varakas...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Man får säga vad man vill (nästan) om bröderna Bibic men den där tacklingen var inte fin, hade den kommit på en av våra spelare hade jag blivit galen över 5+2. Kan dock vara att han jobbat ihop den under åren.
https://twitter.com/moritzdaniel/status ... 9787943936
Jag tycker iofs att Bibic har ett ganska stort ansvar där, han kör ju rakt in i åkbanan så man nästan kan fråga sig vem som försöker tackla vem (även om jag tror att Bibic inte vet att Eriksson är där) och är inte beredd någonstans. 2+5 känns ändå rimligt när Bibic har så pass låg kroppsställning. Det ser verkligen inte ut att vara avsiktligt någonstans och i det läget har Eriksson ingenstans att ta vägen.crike skrev:Man får säga vad man vill (nästan) om bröderna Bibic men den där tacklingen var inte fin, hade den kommit på en av våra spelare hade jag blivit galen över 5+2. Kan dock vara att han jobbat ihop den under åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rätt sjukt hur man kan tolka en videofilm olika.Praetori skrev:Jag tycker iofs att Bibic har ett ganska stort ansvar där, han kör ju rakt in i åkbanan så man nästan kan fråga sig vem som försöker tackla vem (även om jag tror att Bibic inte vet att Eriksson är där) och är inte beredd någonstans. 5+2 känns ändå rimligt när Bibic har så pass låg kroppsställning. Det ser verkligen inte ut att vara avsiktligt någonstans och i det läget har Eriksson ingenstans att ta vägen.crike skrev:Man får säga vad man vill (nästan) om bröderna Bibic men den där tacklingen var inte fin, hade den kommit på en av våra spelare hade jag blivit galen över 5+2. Kan dock vara att han jobbat ihop den under åren.
För mig så skriker allt med klubbföring, vridningen av skridskorna ansiktsutrycket att "nu ska jag köra över dig". Bibic kan anses vara låg men det är inte för att han kryper ihop utan för att han ska få fäste med skridskorna.
Aja, du kommer inte tycka annorlunda pga min lilla utläggning men nu förstår man att det är svårt att vara domare i en talangjakt

- diftobbe89
Cred till Bibic som ställde sig upp och körde vidare efter den där tjuvsmällen, 90% av ligans spelare hade legat kvar så länge dom kan tills domaren påverkats och tagit en utvisning..
Spela fult