SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 2016
Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20
Thoresen verkar inte ha mycket gott att säga om svensk hockeys sätt att hantera saker och ting.
Hann du bli orolig att det skulle bli uppgraderat till match penalty?
– Man vet aldrig vad som kan hända i Sverige, så ja lite…
Vikas skrev:Thoresen verkar inte ha mycket gott att säga om svensk hockeys sätt att hantera saker och ting.
Vart läste du det ?
Aftonbladet. Inte ett ord om Alcéns och Blomqvists huvudtacklingar, vilken överraskning!Riktnr08 skrev:Vikas skrev:Thoresen verkar inte ha mycket gott att säga om svensk hockeys sätt att hantera saker och ting.
Vart läste du det ?
Aftonblaskan.Riktnr08 skrev:Vikas skrev:Thoresen verkar inte ha mycket gott att säga om svensk hockeys sätt att hantera saker och ting.
Vart läste du det ?
Och inget om att klubban från westerholm var uppe i ansiktet. Endast att han typ hakade han lite. Mjoo hakning i ansiktet är nog inte så skönt. Är nog värre en en handske. Inget skriver dom om Holm incidenten heller. Sanny Lindström tycker inte det var något, en misslyckad tackling skriver han.. kanske en 2a eller en 2+10 och fortsätter sedan att det går inte att analysera allt från en match för då får han klippa ihop 5-7 tacklingar per omgång! Och vad är ditt jobb??
Det är ju skönt att veta att vi kan köra över ett par Brunsås spelare i första perioden, det är ju bara att satsa och trycka upp armbågen i huvudet då det är helt okej enligt expertisen och domarna. Även lite slag med klubba i ansiktet är ju okej. Men kom ihåg säg inget till domaren efter en elak slashing för då åker du ut eller undvik att efter rensning träffa nåns skridsko för då ligger man ju pyrt till. Skönt att förhållningsreglerna är klara inför match 3.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad är problemet o skriva in en ny matchtråd. Det väntar en helt avgörande åttondelsfinal o Hovet måste fyllas till bristningsgränsen o peppningen ska bara koka i tråden
. Kom igen nu.. TACK..

Förutom det som skedde under matchen har jag en slutkommentar till denna match:
Det är enormt tråkigt att delar av "sportmedia" verkligen ENBART är ute efter klickrubriker och negativa vinklar i PRECIS ALLT de skriver. Då menar jag Sportbladet framför andra. Den "tidningen" är en belastning för sporten. Vore jag i beslutande-position i klubbarna i Sverige skulle jag porta dem från PK och från mina spelare. Denna typ av bevakning är i mina ögon smutsig och ovärdig.
Det är enormt tråkigt att delar av "sportmedia" verkligen ENBART är ute efter klickrubriker och negativa vinklar i PRECIS ALLT de skriver. Då menar jag Sportbladet framför andra. Den "tidningen" är en belastning för sporten. Vore jag i beslutande-position i klubbarna i Sverige skulle jag porta dem från PK och från mina spelare. Denna typ av bevakning är i mina ögon smutsig och ovärdig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hah, de är inte bara en belastning för sporten utan hela samhället. Sveriges version av Gawker.Magnutz skrev:Förutom det som skedde under matchen har jag en slutkommentar till denna match:
De lever i symbios med sporten de bevakar och jag förstår inte hur de kan bete sig så fruktansvärt illa mot den hand som föder dem. Jag tycker att journalister ska släppas in då de bevisat att de kan bete sig i enlighet med vad som är OK för sporten. Alla som smutskastar enbart för klickens skull ska inte släppas in.Vikas skrev:Hah, de är inte bara en belastning för sporten utan hela samhället. Sveriges version av Gawker.Magnutz skrev:Förutom det som skedde under matchen har jag en slutkommentar till denna match:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Jag kan köpa att Brynäs var bättre än oss igår.
Men det är svårt att vinna matcher när man förlorar två nyckelspelare i ett tidigt skede så att man måste röra om alldeles för mycket i formationerna.
Ska bli intressant att se hur domarna kommer hantera ett kokande Hovet.
Men det är svårt att vinna matcher när man förlorar två nyckelspelare i ett tidigt skede så att man måste röra om alldeles för mycket i formationerna.
Ska bli intressant att se hur domarna kommer hantera ett kokande Hovet.
- Cirith Ungol
Sett över hela matchen tycker jag verkligen inte att brunsås var bättre, men det är svårt att vinna när man tillåter sig hamna i underläge med 3-0. Efter första perioden är vi bättre och hade hetare lägen, men tyvärr är vi ineffektiva medan motståndarna har julafton i form av målvaktstavla, konstig sargstuds, felaktig utvisning på Press som låter de punktera matchen etc.
-
Sandström gjorde iofs också en målvaktstavla.Cirith Ungol skrev:Sett över hela matchen tycker jag verkligen inte att brunsås var bättre, men det är svårt att vinna när man tillåter sig hamna i underläge med 3-0. Efter första perioden är vi bättre och hade hetare lägen, men tyvärr är vi ineffektiva medan motståndarna har julafton i form av målvaktstavla, konstig sargstuds, felaktig utvisning på Press som låter de punktera matchen etc.
Tycker vi var rätt uddlösa i tredje perioden även om vi ägde spelet. Och största anledningen till att vi ägde spelet i tredje var för att Brynäs lät oss, de spelade på ledningen med ett kompakt försvar.
Andra perioden var däremot riktigt bra från vår sida, hade Brodin suttit sitt läge i slutet på andra så hade matchbilden nog blivit annorlunda i tredje perioden.
Med det sagt: domarna var under all kritik och matchen hade nog slutat annorlunda med Sallinen och Thoresen spelbara i tre perioder.