SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015
- Lee Harvey Oswald
Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015
Så vilka har BIF & LIF imorgon?
DIF:s matcher är ju i princip onödiga att bevittna då utgången är ristad i sten redan innan matchstart
DIF:s matcher är ju i princip onödiga att bevittna då utgången är ristad i sten redan innan matchstart
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
suck, bara hoppas att brynäs och leksand också fortsätter sin kräftgång....fy fan vad dåligt man mår
Men... bara för att det går dåligt betyder INTE att det är inställningen det är fel på... Kom igen nu. Snälla. Byt ord om du nu ska fortsätta på samma spår.ciirree skrev:Herregud. Fortsätt skyll på fallskärmen och kommunpengarna du.Magnutz skrev:Vet du ens vad ordet "inställning" betyder?! Det stämmer ju inte. Inse att killarna har all inställning de behöver. Tyvärr måste skickligheten vara på par också och i mötet med Lakers ikväll har vi inte en enda formation som kan mäta sig man/man mot deras.ciirree skrev:Jag säger ju det. Va i h*lvete är det för inställning? Jag har tröttnat på denna skönhetshockey våra spelare kör med. Det är så pinsamt så det finns inte.
Det handlar inte om inställning. Det handlar om att inte klara av att hantera motståndet.
Som laget spelade nu de sista 3 minuterna. DET är inställning.
Att pucken ligger fri i 5 sek och ingen vill röra på skridskorna för att nå den. DET är inte inställning.
Stor skillnad. Det misstaget gjorde att Växjö tog ledningen. Riktigt onödigt.
Tror du på allvar att killarna inte gör allt de kan för att vinna så är jag ledsen.
Ska du gnälla, så gnäll på slarv eller dumheter i spelet men kalla det inte för bristande inställning för det är inte sant.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Herregud man ska inte läsa här inne
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: Sv: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015
Morwin skrev:tur? Har du sett deras mål ? det är tur.Djurgårn skrev:Vi spelar inte så jämt med Växjö. Det kanske känns så men vi har haft jävligt mycket tur hittills. Det är en djävulskt stor klasskillnad mellan dessa lag. En skillnad som är lite larvigt tydlig är passningskvaliteten. Deras passningar sitter på bladet och våra sitter överallt förutom på bladet.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Nu pratade ju jag om det spelmässiga och inte det målmässiga.
Svaga backar framför mål och när Tellan sätter sig ner så känns det som att han sitter i cement. Hur många mål har inte vi fått emot oss på det sättet egentligen?
Sätter helt klart min månadslön på Löven. Lundberg har bytt ner sig. Skulle stannat med Mattsson där det finns en framtid.Lee Harvey Oswald skrev:Spännande för Lundberg om vi ställs mot Löven i kvalet, inte helt omöjligt
hejjja
Det bandlar inställning boys.... 

Mindre än två minuter kvar, vi tar burskydd, har vi köpt in Printz igen...
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Vi är ändå rätt bra i BP. Det går inte att hålla tätt hela tiden i 4v5.ciirree skrev:Svaga backar framför mål och när Tellan sätter sig ner så känns det som att han sitter i cement. Hur många mål har inte vi fått emot oss på det sättet egentligen?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Samme, städar till siffrorna iaf.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Samme kommer betyda mycket nu i slutet. Kom igen nu DIF, ett mål till. Skiter i hur ni får in pucken bara den går in!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ett enda litet till, bara ett litet till. En minut, har gått förr.
Re: Sv: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015
Hoppas du är ironisk. Förlorarmentalitet att skylla på otur. Det sorgliga är att alla spelare förmodligen maxade sin prestation idag. Ändå är vi hästlängder bakom Växjö när de går på 80%, vilket de på ett ungefär gör idag.Morwin skrev:tur? Har du sett deras mål ? det är tur.Djurgårn skrev:Vi spelar inte så jämt med Växjö. Det kanske känns så men vi har haft jävligt mycket tur hittills. Det är en djävulskt stor klasskillnad mellan dessa lag. En skillnad som är lite larvigt tydlig är passningskvaliteten. Deras passningar sitter på bladet och våra sitter överallt förutom på bladet.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Kan inte skiten ta slut någon gång? Aldrig varit så less på hockey. Längtar till slutspelet så man åtminstone kan få se lite matcher. DIF retar som vanligt bara upp. Sommaren har aldrig varit så efterlängtad.
Inte en chans att vi gör ett till. 4-6 blir det.
Avgå Jocke.