SHL: Växjö - Djurgårdens IF 10/1 2015
Re: SHL: Växjö - Djurgårdens IF 10/1 2015
Kikade lite på Örebros interna poängliga i jämförelse till våran.
Många stora, dyra namn som levererar i nivå med våra "usla" spelare.
P
39 Ville Viitaluoma 37 7 9 16
18 Jared Aulin 29 6 10 16
42 Brian Willsie 37 5 10 15
12 Marko Anttila 34 4 5 9
10 Joakim Eriksson 36 6 13 19
61 Markus Ljungh 36 4 12 16
17 Henrik Eriksson 37 8 5 13
52 Mikael Ahlén 37 4 7 11
Många stora, dyra namn som levererar i nivå med våra "usla" spelare.
P
39 Ville Viitaluoma 37 7 9 16
18 Jared Aulin 29 6 10 16
42 Brian Willsie 37 5 10 15
12 Marko Anttila 34 4 5 9
10 Joakim Eriksson 36 6 13 19
61 Markus Ljungh 36 4 12 16
17 Henrik Eriksson 37 8 5 13
52 Mikael Ahlén 37 4 7 11
-
- Säsongskort: Ja
Tyvärr såg jag inte matchen idag. Var på Hovet och kikade in ev. motståndare senare i år. En riktig skitmatch på alla plan. Forza gnaget
Vill ändå skicka in min syn på en del spelare och vad som jag tycker krävs i dagens DIF utefter vad jag sett denna säsong.
Saviano skall erbjudas kontrakt av något lag i Norge. I Sverige har han gjort sitt. Håller inte måttet alls. Nej, han är inte ens bra i BP. Har nämnt det tidigare, Jocke E skall inte spela när pucken är i egen zon. Killen är sämst i SHL i egen zon. Han kan gå till Sportklubben efter denna säsong. Heinerö är speedig och lite rolig att se. Men, rolig att se räcker inte. Alvarez trodde jag på. Oj så fel jag hade. Ahlén har gjort sitt. Holmqvist är ok, men hänger på snöret och borde inte få en plats till nästa år.
Vi kommer absolut hänga kvar med dessa spelare. Men, ska vi/DIF upp i toppen behöver vi byta ut dom. Vi behöver även tre stabila backar. Hoppas på att ett par av de yngre kan utvecklas mer till nästa år. Då räcker drt med en (om Fernholm blir spelklar). Tyvärr har alla de flesta unga backar stampat i Allsvenskan klass varenda byte. Bort med Holm och Deilert. Norell och Englund behöver steppa upp en klass för att ta en plats.
Skall vi gå till kvarten eller semi i år krävs det att vi värvar minst en center av hög kvalité. En målskytt (Stamkos är visst sugen) och en back som vet vad som krävs för att vinna. Roger Johansson kanske kan snöra på sig rören igen. Käka puck och spela på gränsen.
Det är tråkigt nog alldeles för många alibispelare i laget idag:(

Vill ändå skicka in min syn på en del spelare och vad som jag tycker krävs i dagens DIF utefter vad jag sett denna säsong.
Saviano skall erbjudas kontrakt av något lag i Norge. I Sverige har han gjort sitt. Håller inte måttet alls. Nej, han är inte ens bra i BP. Har nämnt det tidigare, Jocke E skall inte spela när pucken är i egen zon. Killen är sämst i SHL i egen zon. Han kan gå till Sportklubben efter denna säsong. Heinerö är speedig och lite rolig att se. Men, rolig att se räcker inte. Alvarez trodde jag på. Oj så fel jag hade. Ahlén har gjort sitt. Holmqvist är ok, men hänger på snöret och borde inte få en plats till nästa år.
Vi kommer absolut hänga kvar med dessa spelare. Men, ska vi/DIF upp i toppen behöver vi byta ut dom. Vi behöver även tre stabila backar. Hoppas på att ett par av de yngre kan utvecklas mer till nästa år. Då räcker drt med en (om Fernholm blir spelklar). Tyvärr har alla de flesta unga backar stampat i Allsvenskan klass varenda byte. Bort med Holm och Deilert. Norell och Englund behöver steppa upp en klass för att ta en plats.
Skall vi gå till kvarten eller semi i år krävs det att vi värvar minst en center av hög kvalité. En målskytt (Stamkos är visst sugen) och en back som vet vad som krävs för att vinna. Roger Johansson kanske kan snöra på sig rören igen. Käka puck och spela på gränsen.
-
Håller inte riktigt med på alla punkter. Visst, lite mer produktion hade man ju kunnat önska på Saviano - men samtidigt spelar han överhuvudtaget inte i power play (vilket är lite synd tycker jag). Jag tycker Saviano gör ett bra jobb och skapar också mycket lägen för sina medspelare, jag menar mackan han serverar Heinerö från position bakom mål igår. Den ska ju Heinerö bara sätta.KYLERKYLER skrev:Tyvärr såg jag inte matchen idag. Var på Hovet och kikade in ev. motståndare senare i år. En riktig skitmatch på alla plan. Forza gnaget![]()
Heinerö då? Det tror jag på sikt kan bli en riktigt bra SHL-spelare. Har något så ovanligt som kyla i sitt spel och slänger inte bara iväg puckar. Hade han haft mer kyla i avslutningarna också så... Heinerö tror jag mycket på i framtiden. Frånsett de uteblivna målen gör han en riktigt bra match mot Växjö, syns också på istiden, 18 minuter, bara Sörensen och Jocke hade mer av forwards.
Däremot delar jag uppfattningen om Alvarez. Han väger för lätt. Och Guter måste också skärpa till sig. Otroligt slarvig i passningsspelet.
Ahlén räcker inte heller till i mina ögon. Har bjudit på en hel del gratischanser för motståndarna på slutet, men det tror jag inte handlar om slarv, det går helt enkelt för fort för honom.
Men den här är ju tankar inför nästa säsong. Vi har det lag vi har och efter förutsättningarna gör vi det överraskande bra och jag har gott hopp om ett stekhett slutspel framåt vårkanten. Är det något detta lag har visat så är det att man kan slå alla lag.
Bara jag som tycker att vi slaskar bort alldeles förmånga anfall på att göra någon dragning förmycket istället för en "quick-release" eller så står vi och tittar, väntar både en och två sekunder förlänge och sen om vi väl skjuter lägger vi den rätt i magen på målisen?Hade han haft mer kyla i avslutningarna också så...
Nog därför vi nästan alltid har så få skott på mål med.
Snabbare beslut, så skulle vårt spel se bättre ut. Som det är nu så tar saker förlång tid i både försvar och anfall och vi ställer till det i onödan för oss.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror alla skulle må bra av en ny matchtråd nu och avlasta mackan-tråden!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Finns anledning till att ny matchtråd ej kommit upp ännu.minalman skrev:Jag tror alla skulle må bra av en ny matchtråd nu och avlasta mackan-tråden!
Ny matchtråd kommer upp lagom till matchen på torsdag.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man får väl tröska kvar i mackan-debatten ett tag till då. Eller ska jag klippa forumkortet?Frasse skrev:Finns anledning till att ny matchtråd ej kommit upp ännu.minalman skrev:Jag tror alla skulle må bra av en ny matchtråd nu och avlasta mackan-tråden!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Klipper du det är jag mer forumist än dig!minalman skrev:Man får väl tröska kvar i mackan-debatten ett tag till då. Eller ska jag klippa forumkortet?Frasse skrev:Finns anledning till att ny matchtråd ej kommit upp ännu.minalman skrev:Jag tror alla skulle må bra av en ny matchtråd nu och avlasta mackan-tråden!

Upp med en matchtråd nu