SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014
- Lee Harvey Oswald
Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014
Tack, en totalt oväntad men lika dyngskön 3 poängare.
Bara Sir DIF visste att den låg i röret
Jaah!
Hur kunde Lauritzen först knappt stödja på benet för att 2 min senare spela igen?
Han är den enskilt viktigaste spelaren för DIF nu när det gäller att hålla kvar pucken i offensiv zon...på bortais.
Helt unikt i dagens DIF
Jaah!
Hur kunde Lauritzen först knappt stödja på benet för att 2 min senare spela igen?
Han är den enskilt viktigaste spelaren för DIF nu när det gäller att hålla kvar pucken i offensiv zon...på bortais.
Helt unikt i dagens DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ledin blev knuffad. Stackarn
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Haha ledin fuckar ur på domaren i studion
från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bästa bortamatchen så långt. Sedan var vi fullständigt nedtryckta i sista.
Men sköna 3 p.
Ledin gråter ut i vanlig ordning. Inknuffad? Jo jag tackar......
Men sköna 3 p.
Ledin gråter ut i vanlig ordning. Inknuffad? Jo jag tackar......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ledin har en poäng i intervjun men han med all sin rutin borde veta bättre och helt enkelt hålla käft och inte göra bort sig i TV. Det är hårfint och sånt som händer i hockey. I det läget så VET precis alla spelare att domarna hellre fäller än friar just på grund skaderisken på målvakterna på senaste.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag njuter inombords när Ledin gråter som en liten flicka i intervjun... åhh vad obalans den lilla kärringen befinner sig i just nu, MYS!!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
Luleå imponerar inte alltså. Dom kommer inte återfinnas på högre halvan om dom fortsätter såhär. Trots att vi backade hem och bjöd dom in i matchen flera gånger började dom inte pumpa förrän sista fem minuterna.
Tyvärr ingen spelmässig uppryckning, vi skjuter 19 skott, släpper till 39.. Återigen mer än dubbelt så många som vi skjuter. Och verkligen AKTIVT ber om att Luleå ska pressa ner oss i tredje trots att dom inte tar kommando alls.
Idag krävdes det att två målvakter gjorde bort sig hos motståndarna och att vår målvakt gör en riktigt bra match för att vi ska ta tre poäng. Det tackar vi såklart för men hoppas laget inser att det inte kommer hålla i längden.
Tyvärr ingen spelmässig uppryckning, vi skjuter 19 skott, släpper till 39.. Återigen mer än dubbelt så många som vi skjuter. Och verkligen AKTIVT ber om att Luleå ska pressa ner oss i tredje trots att dom inte tar kommando alls.
Idag krävdes det att två målvakter gjorde bort sig hos motståndarna och att vår målvakt gör en riktigt bra match för att vi ska ta tre poäng. Det tackar vi såklart för men hoppas laget inser att det inte kommer hålla i längden.
Expert.
Icke, jag var helt säker på 3p även om jag faktiskt spelat på 2-4 så lite grinig ändå.Lee Harvey Oswald skrev:Tack, en totalt oväntad men lika dyngskön 3 poängare.

Skulle gissa på en sträckning på ledband, det gör ont så in i helvete precis när det händer (och framförallt är det sjukt jävla obehagligt) men man repar sig rätt fort, speciellt om man är vältränad i övrigt.Lee Harvey Oswald skrev: Hur kunde Lauritzen först knappt stödja på benet för att 2 min senare spela igen?
Helt unikt i dagens DIF
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Glad för första bortatrean, tack. Nervpirr var gång, suck, men så skönt.
- Jim Morrison
Skotten är lite skeva dock. Ett skört, defensivt i grunden, lag som har en tvåmålsledning i tredje perioden. 14-1 i den perioden va?SirDIFalot skrev:Luleå imponerar inte alltså. Dom kommer inte återfinnas på högre halvan om dom fortsätter såhär. Trots att vi backade hem och bjöd dom in i matchen flera gånger började dom inte pumpa förrän sista fem minuterna.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-10-16 20:34:56, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
Re: Sv: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014
Hans lögn fastnade i halsen när han såg reprisen!4.9.5 skrev:Haha ledin fuckar ur på domaren i studion
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Slarv och vår vanliga passivitet bjuder in Lule i den här matchen! Det hade inte behövt bli så här spännande!
Tycker du undervärderar vår insats lite. Luleå gjorde ändå ett hyfsat jobb när de fick spelet att stämma och gav ju inte direkt bort pucken till oss i tid och otid. Vi spelar disciplinerat i kanske 50min av 60 totalt och har en bra målvakt längst bak som gör att vi tar hem detta.SirDIFalot skrev:Luleå imponerar inte alltså. Dom kommer inte återfinnas på högre halvan om dom fortsätter såhär. Trots att vi backade hem och bjöd dom in i matchen flera gånger började dom inte pumpa förrän sista fem minuterna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Re: Sv: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014
Men storhet nog att ändra sig?minalman skrev:Hans lögn fastnade i halsen när han såg reprisen!4.9.5 skrev:Haha ledin fuckar ur på domaren i studion
Nej.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ett sånt kollektivt hjärta killarna skapat. Ryser när jag tänker på hur det sett ut om killarna inte gillat varandra...Frasse skrev:Oerhört bra krigat i sextio minuter!
Viktigt trea och förhoppningsvis kan vi nu börja bygga på detta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.