SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tack, en totalt oväntad men lika dyngskön 3 poängare.
Bara Sir DIF visste att den låg i röret

Jaah!

Hur kunde Lauritzen först knappt stödja på benet för att 2 min senare spela igen?
Han är den enskilt viktigaste spelaren för DIF nu när det gäller att hålla kvar pucken i offensiv zon...på bortais.
Helt unikt i dagens DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Ledin blev knuffad. Stackarn
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Haha ledin fuckar ur på domaren i studion

från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bästa bortamatchen så långt. Sedan var vi fullständigt nedtryckta i sista.

Men sköna 3 p.

Ledin gråter ut i vanlig ordning. Inknuffad? Jo jag tackar......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ledin har en poäng i intervjun men han med all sin rutin borde veta bättre och helt enkelt hålla käft och inte göra bort sig i TV. Det är hårfint och sånt som händer i hockey. I det läget så VET precis alla spelare att domarna hellre fäller än friar just på grund skaderisken på målvakterna på senaste.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jag njuter inombords när Ledin gråter som en liten flicka i intervjun... åhh vad obalans den lilla kärringen befinner sig i just nu, MYS!!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Luleå imponerar inte alltså. Dom kommer inte återfinnas på högre halvan om dom fortsätter såhär. Trots att vi backade hem och bjöd dom in i matchen flera gånger började dom inte pumpa förrän sista fem minuterna.

Tyvärr ingen spelmässig uppryckning, vi skjuter 19 skott, släpper till 39.. Återigen mer än dubbelt så många som vi skjuter. Och verkligen AKTIVT ber om att Luleå ska pressa ner oss i tredje trots att dom inte tar kommando alls.

Idag krävdes det att två målvakter gjorde bort sig hos motståndarna och att vår målvakt gör en riktigt bra match för att vi ska ta tre poäng. Det tackar vi såklart för men hoppas laget inser att det inte kommer hålla i längden.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Tack, en totalt oväntad men lika dyngskön 3 poängare.
Bara Sir DIF visste att den låg i röret
Icke, jag var helt säker på 3p även om jag faktiskt spelat på 2-4 så lite grinig ändå. 8)

Lee Harvey Oswald skrev: Hur kunde Lauritzen först knappt stödja på benet för att 2 min senare spela igen?
Han är den enskilt viktigaste spelaren för DIF nu när det gäller att hålla kvar pucken i offensiv zon...på bortais.
Helt unikt i dagens DIF
Skulle gissa på en sträckning på ledband, det gör ont så in i helvete precis när det händer (och framförallt är det sjukt jävla obehagligt) men man repar sig rätt fort, speciellt om man är vältränad i övrigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Glad för första bortatrean, tack. Nervpirr var gång, suck, men så skönt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Luleå imponerar inte alltså. Dom kommer inte återfinnas på högre halvan om dom fortsätter såhär. Trots att vi backade hem och bjöd dom in i matchen flera gånger började dom inte pumpa förrän sista fem minuterna.

Tyvärr ingen spelmässig uppryckning, vi skjuter 19 skott, släpper till 39.. Återigen mer än dubbelt så många som vi skjuter. Och verkligen AKTIVT ber om att Luleå ska pressa ner oss i tredje trots att dom inte tar kommando alls.

Idag krävdes det att två målvakter gjorde bort sig hos motståndarna och att vår målvakt gör en riktigt bra match för att vi ska ta tre poäng. Det tackar vi såklart för men hoppas laget inser att det inte kommer hålla i längden.
Skotten är lite skeva dock. Ett skört, defensivt i grunden, lag som har en tvåmålsledning i tredje perioden. 14-1 i den perioden va?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-10-16 20:34:56, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014

Inlägg av minalman »

4.9.5 skrev:Haha ledin fuckar ur på domaren i studion

Hans lögn fastnade i halsen när han såg reprisen!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Slarv och vår vanliga passivitet bjuder in Lule i den här matchen! Det hade inte behövt bli så här spännande!
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Luleå imponerar inte alltså. Dom kommer inte återfinnas på högre halvan om dom fortsätter såhär. Trots att vi backade hem och bjöd dom in i matchen flera gånger började dom inte pumpa förrän sista fem minuterna.
Tycker du undervärderar vår insats lite. Luleå gjorde ändå ett hyfsat jobb när de fick spelet att stämma och gav ju inte direkt bort pucken till oss i tid och otid. Vi spelar disciplinerat i kanske 50min av 60 totalt och har en bra målvakt längst bak som gör att vi tar hem detta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Sv: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 16/10 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
4.9.5 skrev:Haha ledin fuckar ur på domaren i studion

Hans lögn fastnade i halsen när han såg reprisen!
Men storhet nog att ändra sig?

Nej.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:Oerhört bra krigat i sextio minuter!
Viktigt trea och förhoppningsvis kan vi nu börja bygga på detta.
Ett sånt kollektivt hjärta killarna skapat. Ryser när jag tänker på hur det sett ut om killarna inte gillat varandra...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar