Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

ciirree skrev:Några inklusive mig själv ville ha hit Smotherman från KHK.
Han är nu klar för Pelicans så han kan man bara stryka!
Jupp, och mer kommer dra från Coco, de verkade gått lite all-in och har tunga finansiella problem nu... så nu har nog hjärtat slutat glöda där och tillbaka till "Division 564 västraöstra-skogsbyvillaboda"!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Märks tydligt att säsongen snart är slut. Nu börjas Silly rykterna fick nyss höra av en kompis i Falun att Djurgården ska vara ute efter Johan Alcén Mora IK, men även Timrå, Södertälje, och Karlskoga ska vara klubbar som jagar honom. Väljer han nu oss skulle jag tacka och ta emot han med glädje. Frågade hur han vet det här, hans svar.. Jag har prata med min kompis som spelar i Moras A-J och Johan har sagt det till honom men att Mora helst vill att han stannar kvar hos dom. Silly rykterna är igång!! :)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Robin Gartner
Alexander Ribbenstrand

Två backar jag gärna skulle plocka in nästa säsong, båda är i bra ålder och har gott om erfarenhet av HA-spel.
Spela fult
Staten

Inlägg av Staten »

Fem fullsatta matcher måste betyda något för budgeten nästa år, annars är det ju skandal. Man kan inte ha budgeterat med fem fullsatta kvalseriematcher?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattebo skrev:
applebay skrev:Slovakiska ligan menar ni? Kan inte tänka mig att den tjeckiska är mellan AS och div 1.
Tänkte detsamma. Den nämnda spelaren kör väl i den slovakiska ligan.

Vi mötte ju två tjeckiska lag i ET på försäsongen. Kanske minns fel, men jag har för mig att vi spelade ganska jämnt mot dem och vann med uddamålet (på Hovet åtminstone). Slovakiska ligan är säkert snäppet sämre än den tjeckiska.
Jag åsyftade på den Tjeckiska ligan. Topplagen är som sagt ganska bra men det är inte allsvensk klass överlag, därav att ligan som sådan inte håller AS klass.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Praetori skrev:
Mattebo skrev:
applebay skrev:Slovakiska ligan menar ni? Kan inte tänka mig att den tjeckiska är mellan AS och div 1.
Tänkte detsamma. Den nämnda spelaren kör väl i den slovakiska ligan.

Vi mötte ju två tjeckiska lag i ET på försäsongen. Kanske minns fel, men jag har för mig att vi spelade ganska jämnt mot dem och vann med uddamålet (på Hovet åtminstone). Slovakiska ligan är säkert snäppet sämre än den tjeckiska.
Jag åsyftade på den Tjeckiska ligan. Topplagen är som sagt ganska bra men det är inte allsvensk klass överlag, därav att ligan som sådan inte håller AS klass.
Ja, jag såg själv helt fel när jag sökte på spelaren.

De har alltså inte jämnheten som AS har. Jag tycker inte laget vi mötte på Hovet i ena matchen imponerade alls, trots att vi bara vann med uddamålet. Försäsong i för sig, och har ingen aning om hur det gick för dem i serien.

Har de stor rinksize som vi eller är den mindre? Tror definitivt en spelare därifrån, förutsatt att det svenska spelet passar denne, kan göra mycket bra ifrån sig i AS.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Intressant läsning om Challe i Sportbladet. Han har alltså 1 år kvar på kontraktet, tror ni han får/kommer stanna?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8666504.ab
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lite mer intressant läsning från MrMadhawk. Intervju med Nisse.

"Kan du tänka dig att stanna kvar i Djurgården om ni inte tar steget upp?
– Jag har alla dörrar öppna men den enda jag har dialog med nu är Djurgården. Jag kommer sätta mig ner efter säsongen och värdera för och nackdelar. Djurgården är oavsett serie den klubb jag lyssnar på först. Sedan är det mycket som spelar in utöver det. Därför är det så svårt att säga nu innan det är avgjort. Jag och Challe Berglund kommer ha ett snack."
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

ciirree skrev:Lite mer intressant läsning från MrMadhawk. Intervju med Nisse.

"Kan du tänka dig att stanna kvar i Djurgården om ni inte tar steget upp?
– Jag har alla dörrar öppna men den enda jag har dialog med nu är Djurgården. Jag kommer sätta mig ner efter säsongen och värdera för och nackdelar. Djurgården är oavsett serie den klubb jag lyssnar på först. Sedan är det mycket som spelar in utöver det. Därför är det så svårt att säga nu innan det är avgjort. Jag och Challe Berglund kommer ha ett snack."

Låter ganska lovande. Hoppas Challe kan tänka sig att höja hans lön får att ha kvar honom (vid spel i HA)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

diftobbe89 skrev:Robin Gartner
Alexander Ribbenstrand

Två backar jag gärna skulle plocka in nästa säsong, båda är i bra ålder och har gott om erfarenhet av HA-spel.
Jag hoppas du skämtar eller?
Nog sjutton måste vi försöka sikta lite högre än så där även om vi blir kvar i Allsvenskan?
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8670310.ab

Vet inte var det här passar in men vafan! Om (!!!) vi skulle gå upp så skulle vi alltså få 7 miljoner mindre än alla andra lag och ajk 7millar mer än alla andra i allsvenskan?
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Acke83 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8670310.ab

Vet inte var det här passar in men vafan! Om (!!!) vi skulle gå upp så skulle vi alltså få 7 miljoner mindre än alla andra lag och ajk 7millar mer än alla andra i allsvenskan?
Det är så urbota dumt alltså.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Acke83 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8670310.ab

Problemet är väl inte att laget om åker ur får lite ekonomisk hjälp.

Problemet är ju att laget som går upp får stå för hela notan när den borde delas av samtliga SHL-lag.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vore dock "roligt" om vi missar uppflyttning för att sedan se Solna få sno lika mycket pengar av Rögle som vi kommer ha i spelarbudget.

Sportsligt rättvist?
Användarvisningsbild
Skotte

Inlägg av Skotte »

Vikas skrev:Vore dock "roligt" om vi missar uppflyttning för att sedan se Solna få sno lika mycket pengar av Rögle som vi kommer ha i spelarbudget.

Sportsligt rättvist?
Det är ju så urbota dumt att det saknar motstycke. SHL får väl ge ersättning i form av en materialares årslön och en kaffemaskin om tanken är att övrig personal inte ska få sparken vid degradering.
Låst