sensei skrev:
Det ligger lite i spelets natur att kamper sker kring sarger, och Challe värvar ju ogärna forwards som är villiga att använda kroppen. Flera 2-mot-1 lägen i deras zon avvärjs enkelt av en enskild back, som om de mötte ett pojklag.
Tycker det är skitroligt att du alltid tar till samma snack när DIF förlorar. När vi vinner och spelar bra (och du är tyst), har våra små forwards växt då och skäggat på sig över en kväll?
Don't feed the troll -daniel-
Gulligt dock att han kallar Jakobs för praktfiasko Snygga frillor, vad är det för fel på Hanks frilla?
Senast redigerad av Manijock den 2014-01-14 22:04:33, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock skrev:Tveksam på playoff med det här spelet. Så sjukt djupa dalar att det är skrämmande. Vi har ett par spelare som dessutom ensamma kan förlora matcher åt det här laget och det måste åtgärdas direkt. Lofquist är en spelare som jag inte skulle vilja ha ens om han spelade gratis. En loser rätt igenom som dessutom Zabel slänger ut när matchen ska avgöras? Det är du som sätter nivån Tony.
Reideborn är en annan. Två mål som han ska ha. Det första målet går Sam visserligen bort sig på men återigen så tappar Adam stolpen. Det enda han behöver fokusera på i det läget. Ser ut som en treåring som leker bandy på gatan. Andra målet är enbart Reideborns!!! Mer än det första, det inser en jävla bakvänd toaborste. Återigen, han tappar stolpen, en lös sketen backhand från ingen vinkel alls. Brist i att läsa spelet. Hans grundspel är ju rent katastrofalt. Titta på honom, han täcker inte en jävla tredjedel av kassen när han kryper ihop som han gör. Där har vi en kille som utstrålar andrakeeper i Allsvenskan. Släpper in ett par lätta. Tar det han ska ta i övrigt. Vinner inga matcher åt laget!
I övrigt, Karlskrona är fantastiska att se. Vilken skridskoåkning! Tekniska lirare som bara sköljer över, gång på gång på gång. Blir fanskapen aldrig trötta? Även ett lag som, liksom Luleå gjort de senaste åren, visat att man kan hamna i toppen med små spelare och utan att spela direkt fysiskt. Man åker, åker, åker och med smartness och timing vinner puckarna utmed sargerna och på så sätt bibehåller farten i spelet. Häftigt att se, sådant spel det känns som Djurgården har alla medel till att spela. Men av någon anledning gör vi inte det. Vi spelar fantasilöst, stångar oss blodiga signerat Hank utmed sarghörnen. Tar ner farten på våra egna spelare genom att spela på riktningspass istället för att lira direkt på rättvända spelare. Är matchplanen galen? Eller är våra spelare bara så vansinnigt mycket sämre tränade än Karlskronas?
Tror det är matchplanen. Man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå att man inte ska spela längst sargen när man förlorar 90 % av alla sargdueller. Att anpassa planen efter sina spelare är nog lättare än tvärtom. Det är sällan vuxna män växer nån decimeter mitt i säsongen.
Det ligger lite i spelets natur att kamper sker kring sarger, och Challe värvar ju ogärna forwards som är villiga att använda kroppen. Flera 2-mot-1 lägen i deras zon avvärjs enkelt av en enskild back, som om de mötte ett pojklag.
De laget som är längst i serien är i snitt 184.29 cm och det kortaste laget är 181.23 cm. Hur avgörande tror du egentligen att dessa tre centimeter som skiljer mellan de längst och kortaste laget i hela serien är?
Magnutz skrev:Är vi ett lag för kvalserien? Ja, för satan. I kvalserien är det mer nerver än skills som avgör. Det är tombola där till viss del. Kan vi ta oss till kvalet har vi en god chans att skrälla. #vägrargeupp
Det här är så sorgligt.. Men det verkar vara vår enda chans!
-daniel- skrev:
Tycker det är skitroligt att du alltid tar till samma snack när DIF förlorar. När vi vinner och spelar bra (och du är tyst), har våra små forwards växt då och skäggat på sig över en kväll?
Nja, jag har tagit upp andra saker också även om tyngdpunkten så klart ligger i det faktumet att de främre formationerna enligt mig är olyckligt sammansatta. Är så otroligt trött på Ljungh & Co.
Du har också vart tystare än normalt senaste tiden. Kanske luften har gått ur lite, det tenderar att drabba både hyllandet vid vinst och klagandet vid sämre insatser.
Magnutz skrev:Slarv och sjukt långsamt spel fäller oss idag.
Passningarna är inte på bladet ikväll. Flera skott som tas går i rundeln och blir till öppnande passningar till KHK-spelare. Sam gör lite knepiga grejer ibland. Han gjorde lite konstiga saker mot Löven senast och går bort sig vid KHKs första mål. Adam spelar bra men vi gör allt för lite skada offensivt. Vi saknar tyngden? att bita oss fast där. I alla fall mot lag som kan åka skridskor.
Är vi ett lag för kvalserien? Ja, för satan. I kvalserien är det mer nerver än skills som avgör. Det är tombola där till viss del. Kan vi ta oss till kvalet har vi en god chans att skrälla. #vägrargeupp
Jepp, för DIF är ju kända för att ha nerver av stål i avgörande lägen, verkligen.
Har vi ens vunnit en sån match denna säsong, där det står lite mer på spel?
(säg inte VIK borta, dom hade 5 tongivande spelare ur spel den matchen)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bara att gratulera och lyfta hatten åt KHK, de var tyvärr bättre än oss på alla plan. Tycker egentligen inte att vi gör en dålig match (Kom iof till läktaren 5s. innan vårt 2-1mål, så kan inte refera första perren) men andra och tredje var en solid insats av oss, bara det att de som sagt var bättre än oss. Deras forechecking var ju helt sjukt bra! Förstår varför de slår bottenlagen varenda match som har ännu osäkrare backar än vi.
Nyss hemkommen ifrån en lektion klasshockey signerad Janne Karlsson utförd av ett perfekt ihopsatt maskineri av lagdelar. Det var operett på skridskor ikväll och Djurgården försökte spela med, men blev tyvärr avslöjde som de tondöva solister vi är.
Kalla mig dock överpositiv, men jag tyckte i alla fall att vi kämpade i andra och tredje. Totalt chanslösa självklart, men hårt kämpande. Ett litet host...host..fall framåt. Dock klargjort att i Kvalserien har vi inget att göra. Den är till för klasslag.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
sensei skrev:
Don't feed the troll -daniel-
Gulligt dock att han kallar Jakobs för praktfiasko Snygga frillor, vad är det för fel på Hanks frilla?
Ehh.. va?
Förresten, kan du inte berätta för oss varför du bytte nick en gång i tiden? Den storyn är ju skitkul!
-daniel- skrev:
Nja, jag har tagit upp andra saker också även om tyngdpunkten så klart ligger i det faktumet att de främre formationerna enligt mig är olyckligt sammansatta. Är så otroligt trött på Ljungh & Co.
Du har också vart tystare än normalt senaste tiden. Kanske luften har gått ur lite, det tenderar att drabba både hyllandet vid vinst och klagandet vid sämre insatser.
Känns det bra att du är helt ensam om att tjata om detta? Njaa nu var jag visserligen orättvis, brukar komma in en eller annan testosteronare och förstagångsskribent som drar till med "Jaa fy fan.. måste slåss mer!!! jyrgården e en massa käringar som inte tacklas" osv. Där har du din publik! Men för all del fortsätt med dessa evighetsinlägg om fläsk och muskler så tar jag och de andra och diskuterar eventuella övriga punkter som kan vara it så att säga. Även om du såklart har rätt, vi har säkert två tre spelare som bryter brunkarmönstret och faktiskt försöker att med klubba puck spela sporten. Avgå alla!!!
EDIT: angående ditt senaste inlägg Sensei, greppar herrn halmstrån??
Senast redigerad av Manijock den 2014-01-14 22:15:03, redigerad totalt 2 gång.
sensei skrev:
De laget som är längst i serien är i snitt 184.29 cm och det kortaste laget är 181.23 cm. Hur avgörande tror du egentligen att dessa tre centimeter som skiljer mellan de längst och kortaste laget i hela serien är?
Jag vet inte vad som föranleder din mystiska fråga, eller svaret på den. Jag påperkar ju bara fromt att KHK ofta avvärjde våra forwards på ett till synes väldigt komfortabelt sätt.
-daniel- skrev:
Känns det bra att du är helt ensam om att tjata om detta? Njaa nu var jag visserligen orättvis, brukar komma in en eller annan testosteronare och förstagångsskribent som drar till med "Jaa fy fan.. måste slåss mer!!! jyrgården e en massa käringar som inte tacklas" osv. Där har du din publik! Men för all del fortsätt med dessa evighetsinlägg om fläsk och muskler så tar jag och de andra och diskuterar eventuella övriga punkter som kan vara it så att säga. Även om du såklart har rätt, vi har säkert två tre spelare som bryter brunkarmönstret och faktiskt försöker att spela sporten. Avgå alla!!!
Nej, jag tycker det är relevant att du berättar om varför du bytte nick, då det ger läsare en möjlighet att få lite perspektiv på dina "troll angklagelser" och allmänt nedlåtande inlägg. Låter inte det vettigt?
Du satte igång pajkastningen, men du vill alltså inte leka..?
Tredjemålet bevisar i stort vilket skämt den här serien är: "Näe, vi slår av offsiden. Han var ju nästan ute"..
Riktigt tråkigt att vi inte kom ut bättre i förstaperioden. Riktigt tråkigt att vi inte har något svar på Karlskronas, som uppenbart gjort deras läxa, forecheck och riktigt tråkigt att det är stolpar ivägen idag.
Nick Angell, #7 va? Vilken liten fitta som ligger ner som en liten skolflicka tills domarn blåser och reser sig några sekunder efter. Äckligt.
Bra fart på KHK dock. Andra och tredje perioden står vi upp bra. Märks dock att vi saknar kompetensen att ta oss igenom mittzonen emot lag som dessa. När vi väl kommer fram och jobbar oss in så skapar vi en två-tre chanser innan vi tappar puck, men att komma dit tar ju 15 minuter åt gången, tyvärr.
Skönt också att 4.9.5s inlägg kan lysa upp i mörkret. Skrattat högt åt flera stycken. Comical relief.
-daniel- skrev:
Känns det bra att du är helt ensam om att tjata om detta? Njaa nu var jag visserligen orättvis, brukar komma in en eller annan testosteronare och förstagångsskribent som drar till med "Jaa fy fan.. måste slåss mer!!! jyrgården e en massa käringar som inte tacklas" osv. Där har du din publik! Men för all del fortsätt med dessa evighetsinlägg om fläsk och muskler så tar jag och de andra och diskuterar eventuella övriga punkter som kan vara it så att säga. Även om du såklart har rätt, vi har säkert två tre spelare som bryter brunkarmönstret och faktiskt försöker att spela sporten. Avgå alla!!!
Nej, jag tycker det är relevant att du berättar om varför du bytte nick, då det ger läsare en möjlighet att få lite perspektiv på dina "troll angklagelser" och allmänt nedlåtande inlägg. Låter inte det vettigt?
Du satte igång pajkastningen, men du vill alltså inte leka..?
Ta det någon annanstans istället. Helt orelaterat och dessutom är väl inbördeskrig på forum ingenting vi behöver.
sensei skrev:
Jag vet inte vad som föranleder din mystiska fråga, eller svaret på den. Jag påperkar ju bara fromt att KHK ofta avvärjde våra forwards på ett till synes väldigt komfortabelt sätt.
Kanske för att du tjatat om bristen på längd på forwardsen under väldigt lång tid.