Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är faktiskt lugn. Ett fall framåt i kväll. Med den här inställningen i VARJE MATCH är vi lugnt ett topp3lag. bik var inte bättre än oss men hade oförtjänt flyt. Detta måste tagga laget att fortsätta på samma sätt och inte börja tveka nu. Visst finns det mycket man kan kritisera i kväll, men om det studsat någorlunda rättvist i kväll hade vi vunnit och stämningen här hade varit positiv. Nu har de hittat en inställning i laget som jag inte sett på länge. Nu måste de göra rätt för att behålla den. Då är jag lugn.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Vi måste bort från inavelstänket hos tränarna.
Behåll Nyman.
Finns det några tänkbara namn förutom Harald Lückner eller Niklas Czarnecki (nej tack). Varför inte snegla på den nordamerikanska eller finska marknaden? Verkar fungera helt okej i KHL.
Miroslav Horava?
Behåll Nyman.
Finns det några tänkbara namn förutom Harald Lückner eller Niklas Czarnecki (nej tack). Varför inte snegla på den nordamerikanska eller finska marknaden? Verkar fungera helt okej i KHL.
Miroslav Horava?
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Ehn kanadensare har jag länge förespråkat, rakt på mål, fysiskt, jäklar anammapulverapa skrev:Vi måste bort från inavelstänket hos tränarna.
Behåll Nyman.
Miroslav Horava?
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
En ryss kanskepulverapa skrev:Vi måste bort från inavelstänket hos tränarna.
Behåll Nyman.
Miroslav Horava?

En av de stora utmaningarna är att knyta spelare till sig som är villiga att satsa på att stanna flera år hos oss. Att bygga laget runt ett par, tre spetsspelare kan vara lurigt eftersom de är mer lättfotade. De drar vidare till andra klubbar. Nu har vi ett gäng som troligtvis kan stanna ett längre tag och istället för att byta 50-60% av laget kanske vi kan få ner den % till 10-15%? Då kan vi bygga och stabilisera. Vet inte om jag svarar på din fråga men.. fråga igen om det är så.Jim Morrison skrev:En fråga, tycker du man kan bygga för framtiden med spelare som Åberg, Gustafsson eller Wennberg? Eller gäller det bara den här säsongen?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.
När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
En arg och elak jävla ryss skulle jag fan inte tacka nej till.#10 skrev:En ryss kanskepulverapa skrev:Vi måste bort från inavelstänket hos tränarna.
Behåll Nyman.
Miroslav Horava?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Slavomir Lener. Inte för att jag tror att han är villig att lämna Tjeckiska landslaget men jag tror att det är en profil som skulle passa som handen i handsken.pulverapa skrev:Vi måste bort från inavelstänket hos tränarna.
Behåll Nyman.
Miroslav Horava?
Jag tycker egentligen att Zabel gör ett hyfsat jobb och förtjänar att få löpa linan ut, det vi saknar är en jävla gud till ledare/lagkapten i stil med Sudden (om vi bortser från hans spelarkvalitéer) och en backklippa i stil med Ragge.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Problemet är ju att vi efter varje match där vi varit nära har påstått att det var ett fall framåt! Men sanningen är ju att tar vi ett steg framåt så backar vi två steg nästa match. Tycker personligen att detta lag är helt felbyggt och inte mycket klickar.
Våran utveckling som förening står helt stilla! Vart är våra så kallade duktiga juniorer? De är ju helt uddlösa i A-laget. Nåt är fel i denna förening, uppifrån och rakt ner till isen.
Jag tycker alla spelare ser alltför bekväma ut , det måste finnas en tävling spelarna i mellan, Gör du en dålig match ska du fan bli bänkad eller nedflyttad till sista kjedjan.
Våran utveckling som förening står helt stilla! Vart är våra så kallade duktiga juniorer? De är ju helt uddlösa i A-laget. Nåt är fel i denna förening, uppifrån och rakt ner till isen.
Jag tycker alla spelare ser alltför bekväma ut , det måste finnas en tävling spelarna i mellan, Gör du en dålig match ska du fan bli bänkad eller nedflyttad till sista kjedjan.
Nej, det är inte Timmys frånvaro som gör att vi lirar dåligt. Däremot har vi en potentiell långtidsskada på honom och då måste man nog hålla i pengarna tills det frågetecknet är utrett.ciirree skrev:Frågan är hur länge du orkar vara så positiv. Det är jättebra att ha såna här på forumet som är så positiva och glada hela tiden. Men hur länge, seriöst?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.
När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
Det finns en rejäl summa som DH samlat in med hjälp av fans. Och du kan väl omöjligt mena att Timmy är orsaken till att vi spelar dåligt nu?
Jag väljer att inte vara negativ för, i all ärlighet, att vara negativ och bitter gör ju inget ett smack bättre. Jag väljer att ge klubben svängrum och jag väljer att inte skita ner min förening när det går tungt för den.
Tålamod! Det är fan ett fint ord. Det och uttrycket "Skynda långsamt."
Jag är allvarlig. Jag tror inte det skulle vara helt fel med t.ex. en finne. Har dålig koll på marknaden. Aravirta verkar vara upptagen.#10 skrev:En ryss kanskepulverapa skrev:Vi måste bort från inavelstänket hos tränarna.
Behåll Nyman.
Miroslav Horava?
- -daniel-
Den stora skillnaden är att Karlskoga har ledare i laget som ser till att nykomlingar slussas in i gruppen, de får reda på vad som krävs av dem. De vet redan med sig innan att när spelare X försvann kommer du få ta hans plats och du kommer få chansen att briljera.pulverapa skrev:Karlskoga blir sönderköpta inför den här säsongen och leder nu ändå tabellen. Du har helt rätt i dina resonemang.Vikas skrev:Det går inte att "bygga för framtiden" när det gäller spelare i hockeysverige. Alla som visar någon framåtanda blir uppköpta direkt av kommundopade SHL-lag. Är det någon post man ska satsa på för framtiden så är det tränaren, och jag har aldrig trott på Zabel som huvudtränare sen han tog över.
I Djurgården finns ingen riktig stomme längre. Vi saknar identitet, vi hör liksom inte hemma i den här serien och det är där det stora dilemmat ligger. Först när vi på allvar inser att vi verkligen är ett Hockeyallsvenskt lag kommer vi få chansen på allvar igen, är rädd att det kommer dröja lite för länge bara...
Inte fan står det still. Jämfört med katastrofen som var de två förra säsongerna är detta rätt hyfsat med det material som erbjuds.promannen skrev:Problemet är ju att vi efter varje match där vi varit nära har påstått att det var ett fall framåt! Men sanningen är ju att tar vi ett steg framåt så backar vi två steg nästa match. Tycker personligen att detta lag är helt felbyggt och inte mycket klickar.
Det är inte DIF ala millennieskiftet där vi kan välja och vraka. De junisar man plockat upp och de spelare man plockat in är gräddan av vad som finns tillgängligt inom budget och regelverk.promannen skrev: Jag tycker alla spelare ser alltför bekväma ut , det måste finnas en tävling spelarna i mellan, Gör du en dålig match ska du fan bli bänkad eller nedflyttad till sista kjedjan.
Man måste tyvärr ge killarna istid och en chans att bli bättre, även att få göra bort sig. Det är lite obehagligt att Zabel redan nu går ner på folk för att han känner en press att få fart på spelet på kort sikt istället för att kunna jobba långsiktigt.
Man kan inte förvänta sig vinst mot serieledare när man gjort nyss gjort en kalkonmatch och har juniorer och burväktare med sargat självförtroende. Det måste in en trygghet i laget innan folk kan börja lira hyfsad hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SkönaDjurgårn
- Daniel942
Snart är vi där, då ser det ut såhär under match.
Det är kul med hockey nu osv.............

DIF!
Fan haru varit o plåtat en gnaget-match?Daniel942 skrev:Snart är vi där, då ser det ut såhär under match.