Det här med inställning kommer man långt med också iofs.dutti skrev:Syftar inte sirDIFalot mest på det kommande slutspelet dock? Att krutet bränns i december alltså.Isabo skrev:Tycker det helt klart är bättre att vi spelar ET mot lag från högstaligor runtom i Europa, än att vi typ matchar mot Tröja-Lugnby, inget jag är jätteintresserad av att gå och se i varje fall om det bara är träningsmatch. Och att dessutom få in ett tävlingsmoment redan innan Allsvenskan drar igång är ett plus också.#10 skrev:Pallar vi inte med ET på försessen så har vi inget i dom högre serierna att göra. Spela mot bra motstånd med bra resultat kan aldrig vara en dålig uppladdning.SirDIFalot skrev:"Djurgården brände för mycket krut i ET..."
Den frasen tror jag blir årets version av "Man borde spelat mot andra lag på försäsongen än varit med i ET" som var poppis ifjol.
Tror inte vi brände för mycket krut, det känns inte så. Vi har istället visat att vi har en bra mentalitet för att vinna matcher när det behövs.
Det jag funderar mest på över är hur utgången av slutspelet påverkar mentalt. I ärlighetens namn tror jag vi kommer bli totalt överkörda i december, när de "riktiga" topplagen faktiskt hunnit spela ihop sig under hösten. Försäsong är alltid försäsong, men i ett slutspel i december kommer det behövas mer än den inställning vi har visat nu under ET.
Om vi blir TOTALT överkörda i december, kan det sätta sig i huvudet på spelarna?
Det är ju bara att se hur pass överkörda vi vart av diverse bondelag i HA förra säsongen, där mycket handlade om inställning från deras sida. De skulle slå oss, kosta vad det kosta ville, och därför vann man matcherna.
ET har varit kul att följa denna säsongen, inte bara för att det gått relativt bra, men är alltid så jävla underbart när hockeyn drar igång igen.
Tror inte man planerat att ta sig till ET final, och man har därför inte heller några direkta visioner om hur det kommer gå. Man åker ner dit och gör sitt bästa. Tror dessutom det kan bli en rätt rolig grej för spelarna, ett avbräck från den vanliga serielunken där i mörkaste december. Och säga vad man vill, men detta laget vi har nu har i mina ögon förtjänat slutspelsplatsen.
Dessutom skall vi vara försiktiga med snacket om kval etcetra uppåt, tror inte tanken med detta laget egentligen var avancemang upp till SHL igen, utan det ligger på framtiden. Detta lag är tänkt att byggas på för framtiden, och undvika ytterligare turer nedåt i divisionerna för att sedan om några år satsa på att gå upp.
Dock så skulle jag ju inte bli ledsen om vi faktiskt lyckades ta oss tillbaka i år, men tror inte det är tanken eller avsikten under denna säsongen, och skulle det hända blir det en oväntad jävligt underbar bonus.