European Trophy 2013

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: European Trophy 2013

Inlägg av 18DIF91 »

dutti skrev:
Isabo skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:"Djurgården brände för mycket krut i ET..."

Den frasen tror jag blir årets version av "Man borde spelat mot andra lag på försäsongen än varit med i ET" som var poppis ifjol.
Pallar vi inte med ET på försessen så har vi inget i dom högre serierna att göra. Spela mot bra motstånd med bra resultat kan aldrig vara en dålig uppladdning.
Tycker det helt klart är bättre att vi spelar ET mot lag från högstaligor runtom i Europa, än att vi typ matchar mot Tröja-Lugnby, inget jag är jätteintresserad av att gå och se i varje fall om det bara är träningsmatch. Och att dessutom få in ett tävlingsmoment redan innan Allsvenskan drar igång är ett plus också.
Tror inte vi brände för mycket krut, det känns inte så. Vi har istället visat att vi har en bra mentalitet för att vinna matcher när det behövs.
Syftar inte sirDIFalot mest på det kommande slutspelet dock? Att krutet bränns i december alltså.

Det jag funderar mest på över är hur utgången av slutspelet påverkar mentalt. I ärlighetens namn tror jag vi kommer bli totalt överkörda i december, när de "riktiga" topplagen faktiskt hunnit spela ihop sig under hösten. Försäsong är alltid försäsong, men i ett slutspel i december kommer det behövas mer än den inställning vi har visat nu under ET.

Om vi blir TOTALT överkörda i december, kan det sätta sig i huvudet på spelarna?
Det här med inställning kommer man långt med också iofs.

Det är ju bara att se hur pass överkörda vi vart av diverse bondelag i HA förra säsongen, där mycket handlade om inställning från deras sida. De skulle slå oss, kosta vad det kosta ville, och därför vann man matcherna.

ET har varit kul att följa denna säsongen, inte bara för att det gått relativt bra, men är alltid så jävla underbart när hockeyn drar igång igen.

Tror inte man planerat att ta sig till ET final, och man har därför inte heller några direkta visioner om hur det kommer gå. Man åker ner dit och gör sitt bästa. Tror dessutom det kan bli en rätt rolig grej för spelarna, ett avbräck från den vanliga serielunken där i mörkaste december. Och säga vad man vill, men detta laget vi har nu har i mina ögon förtjänat slutspelsplatsen.

Dessutom skall vi vara försiktiga med snacket om kval etcetra uppåt, tror inte tanken med detta laget egentligen var avancemang upp till SHL igen, utan det ligger på framtiden. Detta lag är tänkt att byggas på för framtiden, och undvika ytterligare turer nedåt i divisionerna för att sedan om några år satsa på att gå upp.

Dock så skulle jag ju inte bli ledsen om vi faktiskt lyckades ta oss tillbaka i år, men tror inte det är tanken eller avsikten under denna säsongen, och skulle det hända blir det en oväntad jävligt underbar bonus.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Är det klart vilka dagar kvart/semi/final spelas på i ET-slutspelet? Är alla matcher på samma arena men olika tider? Eller är det två olika arenor och samma tid? Försöker planera in en resa så om någon vet får ni gärna uppdatera mig angående dagar/tider/arenor osv.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag misstänker att spelschema och allt blir klart vid lottningen i morgon. Men det är ju inte kvart- semi- och final som förra året, utan två stycken trelagsgrupper och en final mellan gruppsegrarna.
Ganska knasigt om du frågar mig. Har man fyra grupper så ska väl antingen fyra eller åtta gå vidare till slutspel.
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Isabo skrev:Jag misstänker att spelschema och allt blir klart vid lottningen i morgon. Men det är ju inte kvart- semi- och final som förra året, utan två stycken trelagsgrupper och en final mellan gruppsegrarna.
Ganska knasigt om du frågar mig. Har man fyra grupper så ska väl antingen fyra eller åtta gå vidare till slutspel.
Så det blir ingen semi heller?

19 dec - Gruppspel
20 dec - Gruppspel
21 dec - Ledigt
22 dec - Final (alternativt semifinal och final)

Något sådant borde det väl se ut kan jag tänka mig. Ryanair kör bara flyg från Berlin den 22a på morgonen :/ Ähh skitsamma, Arlanda får funka...vi är i Europa! Alla till Berlin!
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kungen skrev:
Isabo skrev:Jag misstänker att spelschema och allt blir klart vid lottningen i morgon. Men det är ju inte kvart- semi- och final som förra året, utan två stycken trelagsgrupper och en final mellan gruppsegrarna.

19 dec - Gruppspel
20 dec - Gruppspel
21 dec - Ledigt

Något sådant borde det väl se ut kan jag tänka mig. Ryanair kör bara flyg från Berlin den 22a på morgonen :/ Ähh skitsamma, Arlanda får funka...vi är i Europa! Alla till Berlin!
Med bara 4 dagar att spela på (ursäkta ordvitsen) känns det inte som att det finns utrymme för semifinal. 6 matcher på samma arena bara för gruppspelet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kungen skrev:

19 dec - Gruppspel
20 dec - Gruppspel
21 dec - Ledigt

Fast dom kan ju omöjligtvis ha ledigt den 21a, om dom ska köra gruppspel. Det hade i så fall inneburit att ett lag spelat två gånger samma dag.

Det är ju tre matcher per grupp som totalt ska spelas, så det blir en match för respektive grupp varje dag, följt av en final.
Lottningen kan alltså nog vara viktig, att inleda med att spela den 20e är nog ingen höjdare. Tar man sig till final då är det tre matcher på tre dagar. Hela upplägget känns jävligt tight, men med tanke på att man ska få in turneringen utan att röra om i det inhemska spelschemat, så har man väl inte mycket till val.

Frågan är också vilken grupp man vill hamna i. Vill man ha enklaste möjliga, eller den roligaste gruppen?

Enklaste: JYP, Eisbären Berlin, Djurgården
Svåraste: Färjestad, Luleå, Djurgården
Roligaste: Eisbären Berlin, Djurgården, Färjestad

Jag hoppas stenhårt på Eisbären Berlin som motståndare i alla fall. Då lär matchen spelas inför fulla läktare, samt ett jävla ös och en läktarkamp.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Salas skrev:
Frågan är också vilken grupp man vill hamna i. Vill man ha enklaste möjliga, eller den roligaste gruppen?

Enklaste: JYP, Eisbären Berlin, Djurgården
Svåraste: Färjestad, Luleå, Djurgården
Roligaste: Eisbären Berlin, Djurgården, Färjestad

Jag hoppas stenhårt på Eisbären Berlin som motståndare i alla fall. Då lär matchen spelas inför fulla läktare, samt ett jävla ös och en läktarkamp.
Skönaste skulle väl nästan vara DIF-Eisbären i final. Men det är ju en riktig utopi.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Isabo skrev:Skönaste skulle väl nästan vara DIF-Eisbären i final. Men det är ju en riktig utopi.
Ja, det är nog en utopi. Men det hade varit sjukt spårat, runt 500 (?) mentala Djurgårdare mot värdlaget Eisbären. Hade ju varit den helt klart roligaste matchen för turneringen, stämningsmässigt. Övriga lag lär knappast ha stora bortaföljen.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Verkligen helt mentalt!

11 minuter kvar tills lottningen börjar.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bara jag som får upp

Stream Error: This stream is not available in your region (-1)
?
DIF!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Är väl bara tillgängligt i Tyskland eller nåt :?
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag får också den. Riktigt uselt om det är så att inte alla kan få se lottningen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Vikas skrev:Är väl bara tillgängligt i Tyskland eller nåt :?
Haha vafan.
DIF!
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

haha genomtänkt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Fick den här: "Config XML Error!"

Trodde tyskar var bra på det där med ordning men det var tydligen fel.
:lol:
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Skriv svar