Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)
Fast varför diskutera en match i allsvenskan mot Leksand på stockholmsarenan? Eftersom arenan kommer inte vara klar under hela nästa säsong, och vi ska bara spela i allsvenskan nästa säsong. 

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)
Precis! Och inte blir det ajk heller då arenan är klar, för de åker ur ES.AnteK skrev:Fast varför diskutera en match i allsvenskan mot Leksand på stockholmsarenan? Eftersom arenan kommer inte vara klar under hela nästa säsong, och vi ska bara spela i allsvenskan nästa säsong.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Fatta grejen om de får kvala och vi slår ut dem.. Så jävla underbart det vore!minalman skrev:Precis! Och inte blir det ajk heller då arenan är klar, för de åker ur ES.AnteK skrev:Fast varför diskutera en match i allsvenskan mot Leksand på stockholmsarenan? Eftersom arenan kommer inte vara klar under hela nästa säsong, och vi ska bara spela i allsvenskan nästa säsong.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Dags att släppa säsongsplåtar nu?!?!? Packet hade fet annons med släppta säsongskort i Mitt i-tidningarna denna vecka. Rabatterade biljettpriser om man köper innan den 30/4. Vem som nu vill köpa de biljetterna... Fy faan!
-
Och samtliga ET-matcher blir på Hovet precis som föregående år. Dö...
Varför inte passa på att marknadsföra DIF genom att lira i Huddinge, Sollentuna, Farsta, Nacka, etc. istället? Då skulle stämningen i hallen bli mycket bättre också. Sen kan man göra en större satsning med EN match på Hovet, som antagligen skulle locka betydligt mer folk än vanligt.
Varför inte passa på att marknadsföra DIF genom att lira i Huddinge, Sollentuna, Farsta, Nacka, etc. istället? Då skulle stämningen i hallen bli mycket bättre också. Sen kan man göra en större satsning med EN match på Hovet, som antagligen skulle locka betydligt mer folk än vanligt.
Alltså, jag har i princip inte något emot individuell träning. Men vad kan det ta? 1½ timme för den spelare som bor längst bort att komma till träningen?Vi började med det 1998 och fördelen är att spelarna får en större frihet under sommaren i och med att alla inte som i Karlstad bor fem minuter från hallen. I Stockholm tar det tid att ta sig till träningarna. Vi tror mer på att det ska finnas drivkrafter hos spelarna att uppnå målen. Det blir en överenskommelse mellan spelarna, mig och sportchefen. Sen har vi kontinuerliga läger under sommaren och där kontrollerar vi om spelarna tränar eller inte
1½ timme dit
2 timmar träning
1½ timme hem
Total fem timmar.
Ni sparar tre timmar mot en vanlig arbetsdag och ni tjänar bra mycket bättre.
För den stora majoriteten tar det max 30 minuter kollektivt att ta sig till träningen.
Dåligt argument och är det det enda argumentet så förstår jag varför laget har gått dåligt.
Född till sportchef.
Gillar inte heller att det är så pass mycket individuell träning. Man såg ju tydligt denna säsong att vissa inte var i godkänd fysisk form. Undrar hur kontrollerna genomförs på spelarna, och vilka gränser som finns. Hoppas att dessa gränser och nivåer uppdateras var eller varannan säsong, känns lite som att vi jämför med värden från 10 år sen.
Varför "klagades" det inte ex. år 2000 osv men nu när vi åkte ur så ifrågasätts det på en gång, dessutom står det ju i texten att de har några läger varje sommar.
Haha ja herrejävlarJohanPez skrev:Fatta grejen om de får kvala och vi slår ut dem.. Så jävla underbart det vore!minalman skrev:Precis! Och inte blir det ajk heller då arenan är klar, för de åker ur ES.AnteK skrev:Fast varför diskutera en match i allsvenskan mot Leksand på stockholmsarenan? Eftersom arenan kommer inte vara klar under hela nästa säsong, och vi ska bara spela i allsvenskan nästa säsong.

- Doyle
Fan, spelarna borde interneras under sommaren likt militär disciplin och köra från 05.00 till solens nedång till säsongen startar. Likt en Rysk tradition. Vill se DIF gå som en stor jävla stenkross i allsvenskan o kvalserien och sedan fortsätta på den inslagna vägen och ta SM-Guldet 2013-2014.
- Andy
Nu talar vi min melodi....Doyle skrev:Fan, spelarna borde interneras under sommaren likt militär disciplin och köra från 05.00 till solens nedång till säsongen startar. Likt en Rysk tradition. Vill se DIF gå som en stor jävla stenkross i allsvenskan o kvalserien och sedan fortsätta på den inslagna vägen och ta SM-Guldet 2013-2014.
Seriöst: DIF har ju alltid haft bra värden när de utvärderat fysen. Jag måste dock säga att de sett lite segt och klent ut i år. Faktum är att vi förlorat många tredjeperioder och att det fysiska speklet varit bortblåst vissa matcher.
Kanske dags att testa den gamla forumräven Doyles recept (gärna i kombination med Borkens dödsmatcher, överlevnadsläger och Huggormsätande - på den tiden var grabbarna hårda i alla fall - det kan Matte Alba intyga)
Doyle kanske skall bli assisterande fystränare i år....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
För att utvecklingen går framåt? En cyklist,längdskidåkare eller vad du vill tränar inte idag som för 12 år sedan. Varför gör då en ishockeyspelare.Stadion skrev:Varför "klagades" det inte ex. år 2000 osv men nu när vi åkte ur så ifrågasätts det på en gång, dessutom står det ju i texten att de har några läger varje sommar.
Vi kanske har mer yngre spelare än då som inte känner sina kroppar lika väl?
Finns flera aspekter som gör att man inte klagade 2000. Främst för att vi var ett vinnande lag såklart.
Född till sportchef.
- -daniel-
Håller helt med i kritiken mot individuell träning, jag har fått för mig vissa latmaskar väljer att spela i DIF för att man får mycket egen tid på somrarna....nä skärpning för fan!
- SirDIFalot
Det är viktigt för teambuildingen också. Att slita ihop under sommaren och svetsa ihop laget.-daniel- skrev:Håller helt med i kritiken mot individuell träning, jag har fått för mig vissa latmaskar väljer att spela i DIF för att man får mycket egen tid på somrarna....nä skärpning för fan!
Expert.
Sv: Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)
Individuell träning är trams. Vi är flockdjur som utvecklas bäst tillsammans med andra.-daniel- skrev:Håller helt med i kritiken mot individuell träning, jag har fått för mig vissa latmaskar väljer att spela i DIF för att man får mycket egen tid på somrarna....nä skärpning för fan!
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.