KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Jim Morrison »

northbluestriped skrev:just nu känns det som att det kan spåra vilken sekund som helst
Och jag tycker att det är sittplats som aggrar mest. Klacken visar sin ilska enbart mot styrelsen. Sittplats hetsar mot Djurgårdens IF fans. Mot vår publik. Tycker det är förjävligt hur dom sviker världens bästa klack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
HejaDIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av HejaDIF »

Berra skrev:
HejaDIF skrev:Till alla er som skriker ut ert hat mot spelare och Styrelse, förstå följande: NI ÄR MEDGÅNGSSUPPORTRAR OCH LEVER INTE EFTER DEVISEN "ALLTID OAVSETT". Ni är kappvändare. Punkt.

Däremot verkar det faktiskt trots allt börjat skönja en hel del sunt förnuft bland flera av oss, som faktiskt motsätter sig hot och våld på läktaren. Jag är stolt över er. Men er andra kappvändare bör ta en funderare på vad ni är ute efter.
Kappvändare och medgångssupportrar? Ett litet tips i all välmening. Hitta ett lexikon och slå upp ordet frustration och dess synonymer. Alltid oavsett betyder inte att man tyst ska sitta i den sjunkande båten och ropa alltid oavsett. Man har rätt att ställa krav och utrycka sin besvikelse. Hot och våld är såklart fel men det är väl ändå inte så mycket fråga om sådant på matchen i kväll.
Jag vänder mig inte emot de som protesterar. Läs vad jag skrev. Ett tips: Hot och våld är två nyckelord.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Längtar till det ögonblick när man får läsa att spelare börjar lämna.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Är verkligen kluven i denna frågan ang bua ut spelare, ledare osv och banderoller.
Visst anser jag att styrelse osv ska få reda på vad DIF fansen tycker om dem. Och sätta lite "press" på dem där uppe, att det är dags kanske att vissa av dem söker nya jobb. Eller rentav inser själva att deras insatser i föreningen inte gör nytta för DIF.

Men inget fansen gjort under säsongen då de sjungit ang värva Linkan, janne ska avgå, kämpa DIF osv osv, har gjort att ledningen lyssnat eller?

Borde inte årsmötet va ett bättre tillfälle?
Samla alla medlemmar och Kräv vissa personers avgångar, Kräv svar och kräv att DIF återigen har krav på spelare och att det värvas spelare som tillför LAGET något och inte bara spelare som råkar ha en djurgårdsbakgrund.
Senast redigerad av Bigge den 2012-04-03 19:30:17, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
HejaDIF

Inlägg av HejaDIF »

Jim Morrison skrev:
HejaDIF skrev:Till alla er som skriker ut ert hat mot spelare och Styrelse, förstå följande: NI ÄR MEDGÅNGSSUPPORTRAR OCH LEVER INTE EFTER DEVISEN "ALLTID OAVSETT". Ni är kappvändare. Punkt.

Däremot verkar det faktiskt trots allt börjat skönja en hel del sunt förnuft bland flera av oss, som faktiskt motsätter sig hot och våld på läktaren. Jag är stolt över er. Men er andra kappvändare bör ta en funderare på vad ni är ute efter.
KAPPVÄNDARE? ÄR DU DUM I HUVUDET? HAR DU FÖLJT DEN HÄR SÄSONGEN? HAR DU SETT PUBLIKLIGAN? VI HAR SJUNGIT VARJE MATCH, VI HAR STÖTTAT VARJE MATCH. DET ÄR FOLK SOM DU SOM ÄR ANLEDNINGEN TILL DEN HÄR FÖRENINGEN ÄR PÅ VÄG NED I SKITEN. FÖRSTÅR DU DET? VÅGA INTE ANVÄNDA ORDET KAPPVÄNDARE EN GÅNG TILL.
Är lite osäker på om du är läskunning, men jag utgår ifrån att du är det. Jag pratar om hot och våld och menar att det är inga supportrar som håller på med det. Du, Jim, håller väl inte på med hot?
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

northbluestriped skrev:just nu känns det som att det kan spåra vilken sekund som helst
Please/Snälla
Låt det inte ske!
Vill inte läsa om det i skvallerblaskorna, men det som sker det sker och det är bara tragiskt att se hur vi bryts samman inifrån.
debben

Inlägg av debben »

HejaDIF skrev:
debben skrev:

Seriöst. Vad fan är det för fel på er undermänniskor som tror att "alltid oavsett" innebär att man ska stödja varenda anställd inom föreningen? Det är Djurgården som förening jag älskar. Inte vaktmästare, styrelseordförande eller en enskild spelare. Alltid oavsett betyder snarare att man alltid följer och stödjer DJURGÅRDENS IF. Inte Janne, inte Mats och inte Almtorp.

Komiskt, "avgå styrelsen" möts med busvisslingar. Hur kommer det sig att så många vänder sig emot?
Men snälla lille vän, vem tror du utgör Djurgården? Jo, just vaktmästare, materialförvaltare, styrelse, spelare, fans etc. Nej, tänk om och tänk rätt.
Hur kommer det sig att det förekommer ruljans på alla typer av anställda samtidigt som det finns de som stannar och stödjer föreningen ständigt, både i form av tid (närvaro) samt ekonomiskt. Alltid oavsett betyder att man följer föreningen förevigt (alltid) och man gör detta oavsett vad som händer. Ingenting annat. Djurgården säsongen 2011/2012 är inte samma Djurgården som när jag växte upp.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:
Och jag tycker att det är sittplats som aggrar mest. Klacken visar sin ilska enbart mot styrelsen. Sittplats hetsar mot Djurgårdens IF fans. Mot vår publik. Tycker det är förjävligt hur dom sviker världens bästa klack.
Hur mycket bättre hockey har det blivit med världens bästa klack? Vi spelade fan bättre utan klack i Globen. Jag älskar klacken, men det handlar om hockey ingen djävla sångtävling. Ibland blir denna hyllning till klacken och kritik mot laget för mycket för mig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Berra

Inlägg av Berra »

HejaDIF skrev:
Berra skrev:

Kappvändare och medgångssupportrar? Ett litet tips i all välmening. Hitta ett lexikon och slå upp ordet frustration och dess synonymer. Alltid oavsett betyder inte att man tyst ska sitta i den sjunkande båten och ropa alltid oavsett. Man har rätt att ställa krav och utrycka sin besvikelse. Hot och våld är såklart fel men det är väl ändå inte så mycket fråga om sådant på matchen i kväll.
Jag vänder mig inte emot de som protesterar. Läs vad jag skrev. Ett tips: Hot och våld är två nyckelord.
Skrika ut sitt missnöje, eller hat som du väljer att kalla det, är dock inte det samma som hot och våld. Men jag tolkade ditt inlägg som att du opponerade dig mot de som stod med banderollerna. Banderoller är ju varken våldsamma och inte heller var de särskilt hotfulla.
Senast redigerad av Berra den 2012-04-03 19:34:34, redigerad totalt 2 gång.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

HejaDIF skrev:
Jim Morrison skrev:

KAPPVÄNDARE? ÄR DU DUM I HUVUDET? HAR DU FÖLJT DEN HÄR SÄSONGEN? HAR DU SETT PUBLIKLIGAN? VI HAR SJUNGIT VARJE MATCH, VI HAR STÖTTAT VARJE MATCH. DET ÄR FOLK SOM DU SOM ÄR ANLEDNINGEN TILL DEN HÄR FÖRENINGEN ÄR PÅ VÄG NED I SKITEN. FÖRSTÅR DU DET? VÅGA INTE ANVÄNDA ORDET KAPPVÄNDARE EN GÅNG TILL.
Är lite osäker på om du är läskunning, men jag utgår ifrån att du är det. Jag pratar om hot och våld och menar att det är inga supportrar som håller på med det. Du, Jim, håller väl inte på med hot?
Hot och våld? Menar du sittplats agerande mot klacken?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Vad kallar du det? Ser inte ett ord om våld där.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
debben

Inlägg av debben »

Så jävla mycket bajen och solna över det här.
Grisfot vs fabr/ucs!!
Tragiskt.
HejaDIF

Inlägg av HejaDIF »

Jim Morrison skrev:
HejaDIF skrev:
Jim Morrison skrev:

Hot och våld? Menar du sittplats agerande mot klacken?
Om du vill så kan vi gå igenom historiken här på forumet, ja din också Jim, och ta och bena ut vad som, rent juridiskt, skulle kunna klassificeras som hot och uppvigling till matcher och mot enskilda individer. Detta forum skall användas till att utrycka sin glädje och sorg, frustation och eufori samt sin besvikelse över motgångar. Detta forum skall inte användas till att starta upplopp eller att hota. Har du något att invända?
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Vart sitter styrelsen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Pinsamma sittplats, ni förstår verkligen inte hur viktig supporterkulturen är för DIF.
Lika okunniga som random-bondepajas i klapphatt i Läkerol Arena..
Losing all hope was freedom.
Skriv svar