Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

pulverapa skrev:
Ursäkta men missade du säsongen?
Nej!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mash

Inlägg av Mash »

Hahaha, man sitter och ler lite smått när LIFarna kallar oss fegisar som inte lirar i Globen. För det första är väl det Djurgården Hockey och inte Järnkaminerna som bestämmer vart matchen ska spelas och sen vad är det för poäng att lira i Globen / festarenan när det är kvalserie. Bättre tryck i Hovet, oftast..

Ja, efter att ha sett Västerås - Rögle är jag inte speciellt oroad längre, till och med Kyle kan göra mål nu!

En upprepning från 1981 säsongen när vi vann SM-guld efter att ha spelat kvalserie säsongen före vore inte helt fel.
FFFHTB
Säsongskort: Ja

Inlägg av FFFHTB »

Mash skrev:Hahaha, man sitter och ler lite smått när LIFarna kallar oss fegisar som inte lirar i Globen. För det första är väl det Djurgården Hockey och inte Järnkaminerna som bestämmer vart matchen ska spelas och sen vad är det för poäng att lira i Globen / festarenan när det är kvalserie. Bättre tryck i Hovet, oftast..

Ja, efter att ha sett Västerås - Rögle är jag inte speciellt oroad längre, till och med Kyle kan göra mål nu!

En upprepning från 1981 säsongen när vi vann SM-guld efter att ha spelat kvalserie säsongen före vore inte helt fel.
Vi försökte ju till och med spela på globen men det var upptaget och ändå klagar de.

Örebro , Bofors , Leksand är enligt mig klasser bättre än vad alla de andra lagen är i allsvenskan
Mash

Inlägg av Mash »

FFFHTB skrev:
Mash skrev:Hahaha, man sitter och ler lite smått när LIFarna kallar oss fegisar som inte lirar i Globen. För det första är väl det Djurgården Hockey och inte Järnkaminerna som bestämmer vart matchen ska spelas och sen vad är det för poäng att lira i Globen / festarenan när det är kvalserie. Bättre tryck i Hovet, oftast..

Vi försökte ju till och med spela på globen men det var upptaget och ändå klagar de.

Örebro , Bofors , Leksand är enligt mig klasser bättre än vad alla de andra lagen är i allsvenskan
De har faktiskt rätt i att Globen inte är uppbokat den nittonde men utan vett bakom pannbenet är det inte lätt att förstå att rensa från Top Gear samt att förbereda för II Divo tar sitt lilla tag :roll: Föredrar Hovet över Globen, mer tryck och mer fart.

Fem dagar kvar lite drygt, helvete vad nervös jag är...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

4 av 5 hemmasegrar, 3 av 5 bortasegrar varav en på OT/SO ger 20 poäng. Det räcker väl till ES? Det måste vi klara av.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

pulverapa skrev:4 av 5 hemmasegrar, 3 av 5 bortasegrar varav en på OT/SO ger 20 poäng. Det räcker väl till ES? Det måste vi klara av.
Skönt att höra någon som är positiv och tror på laget - den energin behöver vi förmedla!

Alla vet vi att det har varit en skitsäsong, men man blir så trött på allt negativt. Orkar inte med det - gräv graven djupare - gör det! Strö mer salt i såren - gör det!
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Västerås verkar spela bort sig från kvalserien i kväll. Inga korta resor alltså.

// 2012-03-07, dagen då resan mot nästa SM-guld startade //
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Västerås verkar spela bort sig från kvalserien i kväll. Inga korta resor alltså.

Just nu är det väl upplagt för Malmö i KS trots allt...spelar mot ett avsågat Västerås i sista matchen medan Rögle och IKO möts. Om resultaten just nu står sig:

Malmö-RBK
3-1

IKO-Västerås
2-0

EDIT: 3-2 i Malmö-Rögle nu.

EDIT: 4-2 Malmö-Rögle.

EDIT: 4-3 Malmö-Rögle nu. Typ 8 minuter kvar av 3:e.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-03-11 19:05:28, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Loreen är från Västerås. Allt jämnar ut sig i långa loppet :-)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

minalman skrev:Loreen är från Västerås. Allt jämnar ut sig i långa loppet :-)
Västerås vaknar kanske från de döda, vänder matchen i sista perioden, och på så sätt Reser sig igen...
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Salas skrev:
minalman skrev:Loreen är från Västerås. Allt jämnar ut sig i långa loppet :-)
Västerås vaknar kanske från de döda, vänder matchen i sista perioden, och på så sätt Reser sig igen...
Det är ju vår låt! En ramsa till den, någon?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Västerås verkar spela bort sig från kvalserien i kväll. Inga korta resor alltså.

Mycket tråkigt. Dels en enkel resväg, sedan ett klart svagare lag än Malmö. Klasen är riktigt lurig i pp och kan självklart ställa till det för oss om vi inte får utdelning av det förmodade spelövertaget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Rögle fick 4-4 bortdömt. Spelare i målgården. Men det får mig att undra, har de videogranskning i kvalet?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Mycket tråkigt. Dels en enkel resväg, sedan ett klart svagare lag än Malmö. Klasen är riktigt lurig i pp och kan självklart ställa till det för oss om vi inte får utdelning av det förmodade spelövertaget.
Rögle har dock bästa utgångsläget och har allt i egna händer när de möter IKO på hemmaplan i sista... men lite upplagt för Malmö trots allt eftersom de möter ett avsågat Västerås i sista.

EDIT: Och där var det klart. Malmö går med målet i tom kasse om Rögle på målskillnad / antal gjorda mål.

Västerås avsågat i sista således som möter Malmö, och Rögle möter IKO hemma.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-03-11 19:23:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Rögle fick 4-4 bortdömt. Spelare i målgården. Men det får mig att undra, har de videogranskning i kvalet?
Ja, det tror jag vart ändrat inför säsongen (eller möjligtvis förra).
Skriv svar