Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5
Rädda våra liv, rädda våra barn - bort med Claesson från hockeyplan!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Finns inte div 7 hockey.brsk skrev:Förstår mig inte på er som skrattar, ni som myser för att ni hade rätt med era förutsägelser om hur dåligt det skulle gå, ni som gömmer era souvenirer.
För mig gör det här fan fysiskt ont, jag är född djurgårdare och kommer dö djurgårdare. Jag kommer följa och stödja djurgården ner till division 7 om det behövs. Inte för att jag väljer det, utan för att det är så man är djurgårdare.
Men jag förstår er som är bittra på personerna som just nu har ledande roller i föreningen. Kasta gärna skit på dom, men missta inte deras personer för skölden. Skölden kommer alltid vara lika vacker. Alltid , oavsett.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Alltså, jag håller ju med dig i det mesta, men fattar inte varför du ständigt totalsågar vår enda riktigt riktigt duktiga hockeyspelare Daniel Tjärnqvist. Han är för fan helt överlägsen i vårt lag.Jockmaniac skrev:Absolut inte nöjd, dock så kunde en jävla värmepanna räkna ut det inför säsongen. Fast hybrisen finns inte längre kvar i Solna utan har sakta men säkert glidit mot Skansen-hållet. Daniel Tjärnqvist är en dålig, trög och mätt back. Hans karriär är så gott som över, han ska bara leka lite med polarna och suga i sig lite stålar så han kan försörja familjen när allt är över. Klubertanz är en besvikelse som jag inte kan förklara, jag trodde på honom, Tälje-spetsen är det självklaraste av allt. Ungefär som om Barcelona skulle sparka Puyol och Messi och värva Mikael Dahlberg och Emil Bergström på deras platser. Heja Järlan!SirDIFalot skrev:Trevligt att du verkar nöjd över att få rätt.Jockmaniac skrev:Hahahahahhahahahaa
Tror nog jag har hittat mitt karriärval. Jag sa redan i augusti att vi kommer spela kvalserien! Jag förutsåg att det här lagets brist på spets och tanke skulle bli vårt fall. Järlefeldt och många tomtar härinne hojtade dock om SM-Guld och det bästa laget vi haft på åratal. Tjärnqvist är ju säkert inte mätt, Ottosson kommer göra sin livs bästa säsong som pensionär och Marcus Nilson kommer sprida positiva vibbar som lagkapten trots att han är latare än en jävla 14-årig soffpotatis.
Fick en räkning om förnyat medlemskap idag på posten. Kan meddela att den för närvarande ligger i en fyrtalet bitar i papperskorgen. Samtliga Djurgårdssouvenirer på mitt rum har hamnat i garderoben och jag tänker inte låtsas om att någonting som heter Djurgården existerar enda fram tills Järlan avgått, Claesson och Tjärnqvist är sparkade och styrelsen ser annorlunda ut. Trodde aldrig det skulle gå såhär långt men av hälsoskäl finns det ingen annan väg att gå. Kan man inte besegra Aik:s reservlag är det något som är allvarligt fel.
Jag skäms å er allas räkning på isen, ni förtjänar tomma klackar varje match och jag hoppas att ni med säsongskort fortsätter bojkotta även i fortsättningen. Nu är det något så mycket större i rörelse, nämligen vissa slips-herrar som försöker sabba föreningen vi älskar så mycket de bara hinner. Bajare och kanske Aikare vem vet? Vad vi vet är att det är sant. Det finns inge som helst hjärta kvar i föreningen, alls.
Ni kan ta mitt medlemsskap och köra upp i analgången era äckliga pundarfetton
Detta är riktat till:
En stor del av spelarna
Järlefeldt
Larsson
Engström
och hela jävla styrelsen
PINSAMMA DJURGÅRN (Hockey)
Ge mig Linkan, Bäcker, Andre Mattsson, Jesper Björck, Pelle Eklund, Lamberg och Ryman igen. Skulle byta våra nuvarande spelare mot detta lag på stående fot. Dessa herrar knarkade sig åtminstone inte igenom en Elitseriesäsong.
ANDRE MATTSSONS JÄRNKAMINER
Nu börjar det bli mer konstruktivt. Tack för det!Jim Morrison skrev:Stå bakom sitt lag, visst. Men vem fan kan stå bakom en styrelse som så uppenbart inte vill att Djurgården ska spela i högsta serien? Eller stå bakom spelare i laget som SKITER i Djurgården helt och hållet?
Anledningen till att jag (säkert flera) är upprörda är för att DJURGÅRDEN håller på att åka ur elitserien. Jag älskar Djurgården, annars skulle jag skita i vilket. Men jag tänker fan inte stå bakom spelarna eller styrelsen som ordnar det åt oss.
Du har all rätt att vara besviken. Det är jag med. Likaså är det många spelare och styrelsemedlemmar som jag vill ha bort. Men i det läget vi befinner oss i nu så måste vi hålla ihop för att klara oss kvar. Att ställa sig och skratta, slita sitt hår eller bojkotta är att hjälpa DIF att falla över kanten ner i allsvenskan.
Minns när vi stod enade och trotsade allt och alla för ett par år sedan i fotbollsallsvenskan, trots att allt var värdelöst rakt igenom föreningen. Den passionen ser jag ingenstans just nu.
Avgå Jocke.
Ingen som uppmärksammat att herrarna mitt i klacken är vår kära styrelse? Undrar om de kan stå för konsekvenserna detta medför.. Ett jävla hån mot JK och ALLA supportrar som köpt biljett men bojkottar. De ska nog inte räkna med en klack nästa säsong om de fortsätter såhär och speciellt om vi inte spelar kvar i ES....
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Mäklaren skrev:Rädda våra liv, rädda våra barn - bort med Claesson från hockeyplan!
Skönt med lite poesi mitt i berövelsen...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
*ALLA* skott går fan precis i mitten av målet... AIK kunde haft en jäkla soptunna där och vi hade fan inte gjort fler mål!
Inte en enda målchans första sju... mina damer och mina herrar, har vi sett det förut?
Kan vi se Djurgår'ns anfallsspel? Näe, näe!

Kan vi se Djurgår'ns anfallsspel? Näe, näe!
- Lee Harvey Oswald
Hade DIF inte nån Iranier som var bra?
Hahaaaaaa
Junioren äger tjocka diff
Hahaaaaaa
Junioren äger tjocka diff
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var länge sen han var duktig. Många många månader sen, började säsongen bra men sen liksom alla andra som kommer till DIF så dras man ner i någon sorts Zombie trans där det är helt omöjligt att visa passion och ett kroppsspråk som speglar momentet. Jag tycker att det finns tre spelare som har något att komma med i dagens lag: Zibbe, Brodin och Wesslau. Sen är det fan i mig stopp. Tröttsamt att se gubbarna så viljelösa och totalt ointresserade. Där räknar jag in just Tjärnqvist, Otto, Nilson mfl.Mäklaren skrev:Alltså, jag håller ju med dig i det mesta, men fattar inte varför du ständigt totalsågar vår enda riktigt riktigt duktiga hockeyspelare Daniel Tjärnqvist. Han är för fan helt överlägsen i vårt lag.Jockmaniac skrev:Absolut inte nöjd, dock så kunde en jävla värmepanna räkna ut det inför säsongen. Fast hybrisen finns inte längre kvar i Solna utan har sakta men säkert glidit mot Skansen-hållet. Daniel Tjärnqvist är en dålig, trög och mätt back. Hans karriär är så gott som över, han ska bara leka lite med polarna och suga i sig lite stålar så han kan försörja familjen när allt är över. Klubertanz är en besvikelse som jag inte kan förklara, jag trodde på honom, Tälje-spetsen är det självklaraste av allt. Ungefär som om Barcelona skulle sparka Puyol och Messi och värva Mikael Dahlberg och Emil Bergström på deras platser. Heja Järlan!SirDIFalot skrev:Trevligt att du verkar nöjd över att få rätt.Jockmaniac skrev:Hahahahahhahahahaa
Tror nog jag har hittat mitt karriärval. Jag sa redan i augusti att vi kommer spela kvalserien! Jag förutsåg att det här lagets brist på spets och tanke skulle bli vårt fall. Järlefeldt och många tomtar härinne hojtade dock om SM-Guld och det bästa laget vi haft på åratal. Tjärnqvist är ju säkert inte mätt, Ottosson kommer göra sin livs bästa säsong som pensionär och Marcus Nilson kommer sprida positiva vibbar som lagkapten trots att han är latare än en jävla 14-årig soffpotatis.
Fick en räkning om förnyat medlemskap idag på posten. Kan meddela att den för närvarande ligger i en fyrtalet bitar i papperskorgen. Samtliga Djurgårdssouvenirer på mitt rum har hamnat i garderoben och jag tänker inte låtsas om att någonting som heter Djurgården existerar enda fram tills Järlan avgått, Claesson och Tjärnqvist är sparkade och styrelsen ser annorlunda ut. Trodde aldrig det skulle gå såhär långt men av hälsoskäl finns det ingen annan väg att gå. Kan man inte besegra Aik:s reservlag är det något som är allvarligt fel.
Jag skäms å er allas räkning på isen, ni förtjänar tomma klackar varje match och jag hoppas att ni med säsongskort fortsätter bojkotta även i fortsättningen. Nu är det något så mycket större i rörelse, nämligen vissa slips-herrar som försöker sabba föreningen vi älskar så mycket de bara hinner. Bajare och kanske Aikare vem vet? Vad vi vet är att det är sant. Det finns inge som helst hjärta kvar i föreningen, alls.
Ni kan ta mitt medlemsskap och köra upp i analgången era äckliga pundarfetton
Detta är riktat till:
En stor del av spelarna
Järlefeldt
Larsson
Engström
och hela jävla styrelsen
PINSAMMA DJURGÅRN (Hockey)
Ge mig Linkan, Bäcker, Andre Mattsson, Jesper Björck, Pelle Eklund, Lamberg och Ryman igen. Skulle byta våra nuvarande spelare mot detta lag på stående fot. Dessa herrar knarkade sig åtminstone inte igenom en Elitseriesäsong.
ANDRE MATTSSONS JÄRNKAMINER
100% DJURGÅRDSJ***L
Bajen Janne <3
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Lakes och Lhc har nog gjort upp att spela oavgjort.
Inte säkert att han hade gjort någon skillnad men Tim kände sig själv spelklar men nekades av lagledningen. Vad var det värsta som kunde ha hänt? Att han hade spytt ner Ahlströmarna?
Sköna Djurgår´n.
FUCK THIS SHIT!