Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av -daniel- »

När kan man förvänta sig att Djurgården Hockey själva kommer med en sammanfattning från mötet? Eller sopas allt under mattan och det låtsas som att inget möte skett pga inga fel begåtts (samma inställning styrande herrar verkade vilja anamma igår)?
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

-daniel- skrev:När kan man förvänta sig att Djurgården Hockey själva kommer med en sammanfattning från mötet? Eller sopas allt under mattan och det låtsas som att inget möte skett pga inga fel begåtts (samma inställning styrande herrar verkade vilja anamma igår)?
Jag tror inte du skall räkna med någon direkt sammanfattning utav Djurgården vad gäller mötet.
Upfattningen av mötet var att detta hölls för att få en öppen dialog och detta är nu gjort.

Det är min uppfattning utav det hela förutom där ML sa att "kan vi göra" om att gå ut och skriva unders JK's text om att man tar stort avstånd från våldet på derbyn och speciellt under det senaste som är det mest relativa i sammanhanget.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Efter man läst allt här så blir man ju ledsen i ögat hur föreningen styrs.
Kanske man sku gå till dom styrande på jobbet och snacka över en kopp kaffe om sponsring, jobbar på _ _ _ _ _ detta märke finns på spelarnas byxor=)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Taskman skrev:
-daniel- skrev:När kan man förvänta sig att Djurgården Hockey själva kommer med en sammanfattning från mötet? Eller sopas allt under mattan och det låtsas som att inget möte skett pga inga fel begåtts (samma inställning styrande herrar verkade vilja anamma igår)?
Jag tror inte du skall räkna med någon direkt sammanfattning utav Djurgården vad gäller mötet.
Upfattningen av mötet var att detta hölls för att få en öppen dialog och detta är nu gjort.

Det är min uppfattning utav det hela förutom där ML sa att "kan vi göra" om att gå ut och skriva unders JK's text om att man tar stort avstånd från våldet på derbyn och speciellt under det senaste som är det mest relativa i sammanhanget.
Det var mest en retorisk fråga; jag vet mycket väl att DIF inte kommer återge någon information eftersom de själva anser att det hela är överspelat, nergrävt, undanskuffat och glömt. Finns inget att informera om. Allt är frid & fröjd. Alla mår underbart i vår fina förening.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kort fråga, fanns det någon journalist på plats?
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

crike skrev:Kort fråga, fanns det någon journalist på plats?
Inga journalister fanns på plats, nej. Helt enkelt för att de inte fick vara på plats eftersom det var ett infomöte riktat enbart till medlemmar och supportrar.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mats Larsson frågade det första han gjorde om det fanns någon på plats och sa sedan att detta var ett internt möte samt att pressen kunde få sitt efteråt.

Så om ingen var där i smyg fanns det ingen journalist på plats!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

soundboy skrev:
Inga journalister fanns på plats, nej. Helt enkelt för att de inte fick vara på plats eftersom det var ett infomöte riktat enbart till medlemmar och supportrar.
Ok, man vet ju aldrig. hade jag varit Ros (tacka gud för att jag inte är det) så hade jag pröjsat avgiften just för att bli inbjuden på sådana här möten.
Användarvisningsbild
soundboy

Inlägg av soundboy »

För övrigt var det väldigt tur att Fonzen var där och styrde upp allt, annars hade det spårat ur totalt. Rena rama anarkin i början innan han tog ordet första gången och verkligen inte välstrukturerat från DIFs sida.

Sedan var det JÄVLIGT fegt att Abbe inte vågade gå upp på scenen, ML mumlade något om att det inte var bra att "hänga ut individer". Om något hade han stans chans att försvara sig mot diverse "rykten".
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

soundboy skrev:
Vilket var ganska skevt och nästan skamligt. Vad har DIF att dölja, förutom den värdelösa attityden?

Det hade varit nyttigt om journalister och media skulle bry sig om sånt här.
Användarvisningsbild
soundboy

Inlägg av soundboy »

AMMC skrev:
soundboy skrev:
Vilket var ganska skevt och nästan skamligt. Vad har DIF att dölja, förutom den värdelösa attityden?

Det hade varit nyttigt om journalister och media skulle bry sig om sånt här.
Kan bara hålla med. De hade ju ändå fått förfrågning från Expressen (tror jag det var) men gav blankt nej till svar.
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tack Taskman, Salas, pulverapa med flera för denna information! Tur att ni finns att förklara vad som sades eftersom Jerker Dammbro & co. är lika inkompetenta och tjurskalliga som ledningen, med lyhördhet och självkritik som en påse hundskit. Med undantag för Jimmy som faktiskt både lyssnar och förklarar.

Kamaraderiet och fifflet i DIF Hockey verkar ha nått kokpunkten. Verkar som att självinsikten nått en ny lägstanivå då man efter 09/10 tog sig själva på ett (ännu) för stort allvar.

Känns nu som "succésäsongen" på sikt blev "katastrofsäsongen". Man blev asnöjda, satte sig till ro och konstaterade att "det går bra nu" istället för att sikta mot en ny höjd.

Utöver de som lämnade för NHL förstår jag inte varför man gjorde av sig med pjäser som bevisligen mäktade med att ta ett lag till final. Efter en finalsäsong bör man ju sikta på så mycket kontinuitet som möjligt (tänker på Danielsson och Zigomanis).

Man trodde man var i toppen och var inte beredd att betala priset för att stanna där, och nu tycker man synd om sig själva.
Säg den glädje som varar
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Lite reflektioner från gårdagen.
DIF Hockey gräver sin egen grav. Vår ordförande är en sömnig gubbe som bjuder in till ett informationsmöte som varken var förberett eller bra. Frågorna han fick valde han att inte ge några raka svar på. Det enda jag minns från säkerhetsdelen var att vi supportrar går på DIF Hockeys matcher på egen risk. Styrelsen kan inte och vill inte ta ansvar för att folk blir behandlade som djur.

Abbe är en fegis. Stor kritik riktades mot honom men han valde att inte ställa sig upp och svara på frågorna. Han tar inte sitt jobb seriöst!

Sportdelen gav mig inte ett skit. Inte en enda fråga klarnade. Djupt beklagligt.

Styrelsens attityd vad bedrövlig att skåda. Personer som inte formulerade sin fråga på ett utomordentligt sätt blev hånade. Det påminner mig om mobbing från skolan. När kritik riktades mot dem sa de att vi helt enkelt fick byta ut dem. PINSAMT!
Staten

Inlägg av Staten »

Hur ska man gå tillväga för att byta ut dem då?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det är synd att ingen supporter jobbar som snut. Hade varit kul om den killen tog på sig att övervaka alla matcher och varje match gick och bad styrelsemedlemmar att följa med för pisstest. "Den där slipsen hänger jäääävligt snett, bäst att du följer med här".
Om dom råkar stanna till i trappan mer än fem sekunder för att prata med någon är man där direkt och rappar till dom över benen. Hade varit väldigt kul.
Född till sportchef.
Skriv svar