Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av Mattias_87 »

Det är svårt just nu, men försök att tänka positivt. Vi har varit otroligt mycket bättre efter förnedringen i derbyt. Det verkar som att något är på gång nu, vi har det sämsta bakom oss nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

Vi ligger 9:a. Hur i helvete kan man vara nöjd med det?
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gurra »

Mattias_87 skrev:Det är svårt just nu, men försök att tänka positivt. Vi har varit otroligt mycket bättre efter förnedringen i derbyt. Det verkar som att något är på gång nu, vi har det sämsta bakom oss nu.
Exakt! Idag var vi riktigt jävla tunga stundtals. Fan vilken rolig match det var att titta på. Jävligt synd att vi tappade poäng men sådant händer. Nu såg det ut som Djurgårn igen och fortsätter trenden, dvs att vi växer varje match så kommer det bli riktigt bra!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Va? förlorade vi igen på straffar? och tappade en ledning? Ska vi börja spela med träningströjorna nu istället och vända det här?
Bild
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lägg därtill att vi plockar en poäng mot seriens bästa hemmalag som spelar med pojkspolingar i två av fyra kedjor. Vi torskade alltså i stort sett mot Göteborgs juniorlag. De behövde inte heller spela särskilt bra, utan det dög med att man ställer ut skridskorna och står lite i vägen när våra fetton snubblar fram.

Mmmmm, underbart med ett poäng eller vad säger ni? Bara 0-5 mot Gnaget, se det positivt, det kunde blivit 0-6! Sen tog vi faktiskt två poäng mot ett lag som har Heikkinen och Iggulden i. Dessa spelare spelade visserligen inget vidare och var knappt svettiga efter matchen i Växjö. Men två poäng av tre är verkligen inte kattpiss. Trots att vi spelar ut dem, leker med dem, för att helt plötsligt säga: "Nee nu orkar jag inte spela mer" efter 40 minuter och vips så ryker ett poäng. Avdelning, shit happens!

I vår kommer vi grunna jävligt mycket på vart dessa poäng tog vägen. Vi har fortfarande inte tagit sex poäng på två matcher. Fattar ni hur dåligt det är! Senast jag kollade var det poängsystem i Elitserien, jag har iaf aldrig varit med om att ett lag gått till slutspel med en motivering: "De spelade ibland bättre än ett av de 8 lagen som hade mest poäng"..
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Bild

Va? förlorade vi igen på straffar? och tappade en ledning? Ska vi börja spela med träningströjorna nu istället och vända det här?
Alltså varför har folk fått för sig att vi brukar förlora på straffar??? Hänt en gång i år och vi har vunnit tre eller nåt?

Idioter.

Fokusera på de 65 minuterna hockey som spelades istället för tre straffar som lades.
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

Sline skrev:Vi ligger 9:a. Hur i helvete kan man vara nöjd med det?
Vi ligger 7:a och med tanke på att vi har spelat dåligt hela säsongen så är man faktiskt ganska nöjd ändå. Det är ju först nu de senaste matcherna vi börjar lira bra.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Pilla upp en dubbelmacka och kolla på Karatefylla blir en fin avrundning på denna kväll! Poäng i alla fall! Man får vara glad för poängen.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

7a sist jag kollade men du kanske har en annan tabell?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Jockmainiac föreslår att du håller dig borta från hockeyn ett tag. Du verkar ha en skruv lös någonstans..
Verkar bara som hockeyn gör dig ilsken, äcklad och besviken..Varför kollar du för? :roll:
Senast redigerad av Raus den 2011-11-22 22:07:05, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jockmaniac skrev:Lägg därtill att vi plockar en poäng mot seriens bästa hemmalag som spelar med pojkspolingar i två av fyra kedjor. Vi torskade alltså i stort sett mot Göteborgs juniorlag. De behövde inte heller spela särskilt bra, utan det dög med att man ställer ut skridskorna och står lite i vägen när våra fetton snubblar fram.

Mmmmm, underbart med ett poäng eller vad säger ni? Bara 0-5 mot Gnaget, se det positivt, det kunde blivit 0-6! Sen tog vi faktiskt två poäng mot ett lag som har Heikkinen och Iggulden i. Dessa spelare spelade visserligen inget vidare och var knappt svettiga efter matchen i Växjö. Men två poäng av tre är verkligen inte kattpiss. Trots att vi spelar ut dem, leker med dem, för att helt plötsligt säga: "Nee nu orkar jag inte spela mer" efter 40 minuter och vips så ryker ett poäng. Avdelning, shit happens!

I vår kommer vi grunna jävligt mycket på vart dessa poäng tog vägen. Vi har fortfarande inte tagit sex poäng på två matcher. Fattar ni hur dåligt det är! Senast jag kollade var det poängsystem i Elitserien, jag har iaf aldrig varit med om att ett lag gått till slutspel med en motivering: "De spelade ibland bättre än ett av de 8 lagen som hade mest poäng"..
Ett mycket bra inlägg.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
gurra

Inlägg av gurra »

Raus skrev:Jockmainiac föreslår att du håller dig borta från hockeyn ett tag. Du verkar ha en skruv lös någonstans..
Verkar bara som hockeyn gör dig ilsken, äcklad och besviken..Varför kollar du för? :roll:
Eller byta lag och hålla på det laget som ligger överst i tabellen hela tiden. Då behöver man ju inte känna pressen av att stå upp för sitt lag i motgång.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Herregud var tog ambitionerna vägen. Känns skamligt att se inlägg som: "Härligt med pinnen" samt ett evigt tjat "Vi mötte seriens bästa hemmalag".. Men visst, jag kräver att vi har styrkan att spela färdigt en självklar seger mot ett B-lag, silly me! Jag nöjer mig inte med en trepoängare var sjätte match och lite halvbra spel i delar av matcherna.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

DIFVästertorp skrev:
7a sist jag kollade men du kanske har en annan tabell?
Jag kollade och litade på Hockeyligan http://estat.hockeyligan.se/c/LTable.aspx?LId=248

Sen skulle man ju kunna tillägga att Frölunda hade sina kanske 3 bästa spelare borta idag. Pyörälä, Lundqvist och Kahnberg.
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
MGC

Inlägg av MGC »

Visst är det för jävligt vad dåliga vi fortfarande är.. men hur är det med resten av ES då :roll:
http://estat.hockeyligan.se/c/LTableLas ... px?LId=248
Skriv svar