Om du har problem med att folk bemöter det du skriver bör du kanske fundera på om du ska posta öht i ett forum.Metal Machine skrev:Fast vissa snackar mest skit. Typ som du och Salas, 17-åringarna som tror de har tillräckligt med livserfarenhet och kunskap för att tala om hur andra ska vara. Sånt stör mig, så därför ber jag er.... knip igen.
Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011
DIF!
-
Det finns olika sätt att bemöta, men det är nog för avancerat för att du ska förstå. I verkligheten hade du och Salas aldrig vågat ta till så stora ord. Gå och lägg dig nu, grabben, så att du orkar upp till skolan i morgon.Daniel942 skrev:Om du har problem med att folk bemöter det du skriver bör du kanske fundera på om du ska posta öht i ett forum.Metal Machine skrev:Fast vissa snackar mest skit. Typ som du och Salas, 17-åringarna som tror de har tillräckligt med livserfarenhet och kunskap för att tala om hur andra ska vara. Sånt stör mig, så därför ber jag er.... knip igen.
Ja, typ du. Medgångare brukar ha en förmåga att snacka en massa skit för att slippa undan så fort vinden piskar en i ansiktet.Metal Machine skrev:Fast vissa snackar mest skit.
Och ärligt talat, vad fan förväntar du dig, när du indirekt skriver: "Hej, jag är en medgångssupporter!"
Vilket svar hade du förväntat dig att få?
Ouch, vilken tuffing du måste vara. Ryser av skräck av fasa.Metal Machine skrev:I verkligheten hade du och Salas aldrig vågat ta till så stora ord.
Det här är ett forum, och om du idiotförklarar dig själv så bör du inte förvänta dig annat än att folk rycker på ögonbrynen. Att vara medgångssupporter är inget som man ska vara stolt över precis.
-
Idiotförklara? Undra vem det är som idiotförklarar sig själv här. Ni uppvisar en totalt brist på vad Pettersson och Abrahamsson brukar kalla 3D-tänk. Kolla upp det. Ni kanske kan lära er något.
Det finns inget tänk på djupet för fem öre i att vara medgångssupporter. Man ska aldrig svika när det går snett, och där har du uppenbarligen något att lära.Metal Machine skrev:Idiotförklara? Undra vem det är som idiotförklarar sig själv här. Ni uppvisar en totalt brist på vad Pettersson och Abrahamsson brukar kalla 3D-tänk. Kolla upp det. Ni kanske kan lära er något.
- DIF_Soldier
Jag älskar det här argumentet. Om det ens kvalificeras som ett. "Jag har varit med, va..."Metal Machine skrev:Fast vissa snackar mest skit. Typ som du och Salas, 17-åringarna som tror de har tillräckligt med livserfarenhet och kunskap för att tala om hur andra ska vara.
Hur har det överhuvudtaget med ålder att göra när man definierar en medgångare? Ålder är aldrig ett bra argument i någon form, speciellt inte när sakfrågan inte behöver någon vidare erfarenhet för att klura ut.
Du talar om för dem att de ska "sköta sitt", men ändå gör du det exakt motsatta genom att posta dina tankar på ett publikt forum. Storartat. Integritet på facebooknivå.
Att sedan toppa det med en klassisk mano y mano.... Priceless!
"Du komma till Kista, jag ska kutta rej, fattaru!"
Säg den glädje som varar
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Samtidigt, vi ligger fortfarande under slutspel. Nu möter vi seriens bästa hemmalag. Ser inte bra ut närmsta tiden.Salas skrev:Snacka om att snedvrida din självbild fullständigt, din jävla pessimist!BOMBOM BOUCHARD skrev:Men jag är bara försiktigt optimistiskt.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev:Jag älskar det här argumentet. Om det ens kvalificeras som ett. "Jag har varit med, va..."Metal Machine skrev:Fast vissa snackar mest skit. Typ som du och Salas, 17-åringarna som tror de har tillräckligt med livserfarenhet och kunskap för att tala om hur andra ska vara.
Hur har det överhuvudtaget med ålder att göra när man definierar en medgångare? Ålder är aldrig ett bra argument i någon form, speciellt inte när sakfrågan inte behöver någon vidare erfarenhet för att klura ut.
Du talar om för dem att de ska "sköta sitt", men ändå gör du det exakt motsatta genom att posta dina tankar på ett publikt forum. Storartat. Integritet på facebooknivå.
Att sedan toppa det med en klassisk mano y mano.... Priceless!
"Du komma till Kista, jag ska kutta rej, fattaru!"
-Man har väl varit mé vaah!
-Jag har varit med alla vaah!
-Jag har varit raggare som ung vaah!
-Har hängt med motorcykelgäng vaah!
-Har varit på fest på grekiska föreningen vaah!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Jag håller inte med. Jag är inte här för att diskutera mitt liv, utan för att ventilera mina tankar kring DIF hockey. Sedan finner jag det bara så fruktansvärt fascinerande att det alltid ska kaxas så fort man är anonym. Sådant tål jag inte. Om man ska kaxa får man fan göra det face to face. Visa lite j-a stake. Men det vågar man förstås inte. För då riskerar man ju att tvingas stå till svars för sina ord.
I övrigt tycker jag inte att någon har rätten att tala om för någon annan vad riktigt supporterskap handlar om. Speciellt inte om man är 17 år och har följt laget i en säsong eller två. Någon påstod på ett kommentarsfält att jag inte var en riktigt DIF-supporter för att "ingen riktig Djurgårdare kallar sig gårdare, sådeså!". Säger vem? Riktigt supporterskap handlar om passion och hjärta. Hur man väljer att manifestera detta är totalt irrelevant. Ingen j-a självutnämnd överstepräst ska plocka fram pekpinnen och slå folk på fingrarna för att man inte agerar helt i enlighet med dennes världsbild. Det är så långt ifrån riktigt suppertskap man kan komma.
Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.
I övrigt tycker jag inte att någon har rätten att tala om för någon annan vad riktigt supporterskap handlar om. Speciellt inte om man är 17 år och har följt laget i en säsong eller två. Någon påstod på ett kommentarsfält att jag inte var en riktigt DIF-supporter för att "ingen riktig Djurgårdare kallar sig gårdare, sådeså!". Säger vem? Riktigt supporterskap handlar om passion och hjärta. Hur man väljer att manifestera detta är totalt irrelevant. Ingen j-a självutnämnd överstepräst ska plocka fram pekpinnen och slå folk på fingrarna för att man inte agerar helt i enlighet med dennes världsbild. Det är så långt ifrån riktigt suppertskap man kan komma.
Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.
- Daniel942
Att det skulle spela någon roll är lika snedvridet som att man ska få kortare straff om man varit alkoholpåverkad när man begått ett brott.Metal Machine skrev: Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.
Och "gårdare" vet nog de flesta Djurgårdare om att man inte kallar sig.
DIF!
Så du är alltså förbannad när Djurgården vinner? Snart vet jag inte vad jag ska tro...Metal Machine skrev:Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.
-
Du skulle må bra att ställa dig framför spegeln lite oftare.Daniel942 skrev:Att det skulle spela någon roll är lika snedvridet som att man ska få kortare straff om man varit alkoholpåverkad när man begått ett brott.Metal Machine skrev: Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.
- Daniel942
Du skulle må bra av att inse när du förlorat en diskussion och kunna säga "ursäkta jag hade fel".Metal Machine skrev:Du skulle må bra att ställa dig framför spegeln lite oftare.Daniel942 skrev:Att det skulle spela någon roll är lika snedvridet som att man ska få kortare straff om man varit alkoholpåverkad när man begått ett brott.Metal Machine skrev: Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.
DIF!
-
Jag var nog mer förbannad över den tappade poängen än glad över de två vunna. Kalla mig gärna pessimist eller allmänt negativ, men tala inte om för mig att jag är mindre Djurgårdare för det (se inlägg ovan).Salas skrev:Så du är alltså förbannad när Djurgården vinner? Snart vet jag inte vad jag ska tro...Metal Machine skrev:Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.
-
Förlorat en diskussion? Det här handlar om värderingar. Våra värderingar sammanfaller uppenbarligen inte.Daniel942 skrev:Du skulle må bra av att inse när du förlorat en diskussion och kunna säga "ursäkta jag hade fel".Metal Machine skrev:Du skulle må bra att ställa dig framför spegeln lite oftare.Daniel942 skrev:Att det skulle spela någon roll är lika snedvridet som att man ska få kortare straff om man varit alkoholpåverkad när man begått ett brott.Metal Machine skrev: Sen... om ni hade haft lite j-a 3D-tänk hade ni fattat att det där skrevs i vredesmod. Jag var förbannad när jag skrev det. Ni vet F-Ö-R-B-A-N-N-A-D - känner ni till det ordet? Bra. Då vet ni också vad jag talar om här. Om jag sedan väljer att efterleva det eller inte är inte heller något som angår er.