Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Kan det inte bli Claesson-Honken som backpar? De spelade mycket tillsammans i slutet förra året. Kyle-DT och BomBom-Printz känns jävligt bra också!
Undrar fall vi har satsat å mycket på duktiga defensiva centrar för att ge våra spelskickliga backar mer utrymme? Nån tanke från hardy för känns som alla våra centrar är starka defensivt nu men kanske saknar lite framåt
Undrar fall vi har satsat å mycket på duktiga defensiva centrar för att ge våra spelskickliga backar mer utrymme? Nån tanke från hardy för känns som alla våra centrar är starka defensivt nu men kanske saknar lite framåt
Samanfattning av det jag såg på träningen idag:
Dagens stjärna: Kempe
Dagens virrhöna: Lassen
Dagens räddning: Sandbergs nick på Holmqvist slagskott - såg ut att göra ont.
Dagens stjärna: Kempe
Dagens virrhöna: Lassen
Dagens räddning: Sandbergs nick på Holmqvist slagskott - såg ut att göra ont.
Dagens bästa skott: Åberg, satan i gatan vilket skott han har!
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Instämmer, Honkens bössa såg också fin ut i vanlig ordning...Kentta skrev:Dagens bästa skott: Åberg, satan i gatan vilket skott han har!
Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Eh hallå, du såg en straffträning i slutet av den vanliga träningen. Bra underlag för att tro att dom inte ska leverera i vinter?Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Det ordnar sig ska du se!Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tänkte samma sak, ser riktigt illa ut. Tror inte bara det var slumpen som gjorde så att vi förlorade så många straffläggningar förra säsongen. Hälften av spelarna tappar ju pucken innan de kommer till avslut. De kanske bör lägga några timmar till på straffträning. Eller i alla fall bestämma 5 spelare som får träna straffar lite extra.Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Straffar läggs i slutet av matcher och då är spelarna också trötta... dock kanske de försöker lite mer.Kentta skrev:Eh hallå, du såg en straffträning i slutet av den vanliga träningen. Bra underlag för att tro att dom inte ska leverera i vinter?Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
Grabbarna gick på is för en vecka sedan, känns nästan löjligt att folk redan pratar om vem som inte kommer leverera, speciellt baserat på en film från hemsidan.. Jag som var där såg en hel del härlig potential
-
Måste säga att jag blir orolig när jag såg vilken kass uppslutning det var på läktaren... Känns väldigt avlägset att publiken kommer leverera i vinter!Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
100% DJURGÅRDSJ***L
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Ironi-poäng: 3/3Jockmaniac skrev:Måste säga att jag blir orolig när jag såg vilken kass uppslutning det var på läktaren... Känns väldigt avlägset att publiken kommer leverera i vinter!Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 2011/2012
Haha, härlig jämförelseJockmaniac skrev:Måste säga att jag blir orolig när jag såg vilken kass uppslutning det var på läktaren... Känns väldigt avlägset att publiken kommer leverera i vinter!Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...

Ja kanske det. Men redan när nyss nämnda tog första skäret mot mål kändes mål väldigt avlägset. Till skillnad, ska nämnas, från när Kempe, Norman, Nilson och Carlsson (kliniskt) skrinnade fram.Kentta skrev:Eh hallå, du såg en straffträning i slutet av den vanliga träningen. Bra underlag för att tro att dom inte ska leverera i vinter?Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Tjärnqvist styr och bökar nog in 10+ men i övrigt är jag öppet för ett vad: Tim, Fimpen, Ottos eller Ström kommer inte över (edit) 7. Almtorp kanske några fler.
Fram med lädret Kenta. Vad sätter du?
Vem är denna Ström?Fricke skrev:Ja kanske det. Men redan när nyss nämnda tog första skäret mot mål kändes mål väldigt avlägset. Till skillnad, ska nämnas, från när Kempe, Norman, Nilson och Carlsson (kliniskt) skrinnade fram.Kentta skrev:Eh hallå, du såg en straffträning i slutet av den vanliga träningen. Bra underlag för att tro att dom inte ska leverera i vinter?Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Tjärnqvist styr och bökar nog in 10+ men i övrigt är jag öppet för ett vad: Tim, Fimpen, Ottos eller Ström kommer inte över (edit) 7. Almtorp kanske några fler.
Fram med lädret Kenta. Vad sätter du?
Dessutom gjorde ju ingen av de andra spelarna över sju mål förra säsongen, så vadet känns lite konstigt. Det är ju knappast de spelarna som ska producera mål.