Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011
Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet. Märkligt...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Håller helt med. Vi kan inte ta in en tränare som släpade med sig sin älskarinna på landslagsträffar då kan vi lika bra ta in Roger "Swinger" Melin-daniel- skrev:Den dagen BÅG sätter sig i DIF båset är den dagen jag gör en Breivik.super djurgårn skrev:Bengt Åke Gustafsson har ju fått sparken, ring han men det lär inte hända.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
Sen finns det även en del som glider omkring men jag har börjat förlika mig med det nu, hjälper inte att sitta här och såga degklumparna tyvärr...
- -daniel-
Bengt Åke kan släpa med sig vem fan han vill, om det så är den tibetanska drottningen men han sätter fanimig inte sin task i DIF båset. Då föredrar jag Hardy alla dar i veckan tills karljäveln trillar av pinn självmant.Donkels skrev:Håller helt med. Vi kan inte ta in en tränare som släpade med sig sin älskarinna på landslagsträffar då kan vi lika bra ta in Roger "Swinger" Melin-daniel- skrev:Den dagen BÅG sätter sig i DIF båset är den dagen jag gör en Breivik.super djurgårn skrev:Bengt Åke Gustafsson har ju fått sparken, ring han men det lär inte hända.
Att vi släppte Nicky D är för mig helt galet. Han framstår ju som självaste Wayne Gretzky i jämförelse med valfri spelare i vår trupp.
- -daniel-
Jag tycker som läget var då att DIF gjorde helt rätt att släppa Danielsson.Djurgårn skrev:Att vi släppte Nicky D är för mig helt galet. Han framstår ju som självaste Wayne Gretzky i jämförelse med valfri spelare i vår trupp.
Däremot finns det en del övrigt att önska när det gäller andra värvningar, och vissa specifika förlängningar (*host* M.Tjärnqvist *host*).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kanske att de ska vara med från start nästa match, försöka hålla uppe spelet längre perioder, sätta dit.....GÄSP....puck.....*somnar*.....Donkels skrev:Gick Montén in på vilka "dom små detaljerna var". Typ dumpa Dum Dum till valfri klubb för en symbolisk summa a' 1 krona...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker att det bitvis såg ganska bra ut. Första och tredje perioder var helt ok. Jag vidmakthåller dock att det är försvarsspelet som är det stora problemet. Våra backar spelar för lojt, vilket gör att det är rena cirkusen i egen zon och uppspelen är ett skämt.
Är dock försiktig optimist. Tycker att det går åt rätt håll. Vi åker mer skridskor och skapar mer. Och vi är bara tre poäng upp till slutspelsplats med en match mindre spelad.
Är dock försiktig optimist. Tycker att det går åt rätt håll. Vi åker mer skridskor och skapar mer. Och vi är bara tre poäng upp till slutspelsplats med en match mindre spelad.
-
Problemet är att ledningen inte ser det alla andra ser. Man lever i en fantasivärld och ser inte hur makabert jävla uruselt dessa kreatur spelar. Detaljer? Det är dag och natt mellan DIF och Brynäs. Det är bara ren och skär orättvisa att dem plockar en pinne överhuvudtaget. Tänker inte ens använda ordet "vi" längre, vill inte på något sätt sammankopplas med dessa talanglösa idioter. Det är bara pinsamt! Jag är Djurgårdare, mend det här laget tänker jag inte stödja. Aldrig varit såhär förbannad på ett så kallat Djurgårdslag någonsin.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet. Märkligt...
Känns som ett gäng aikare som spelar i våra tröjor. Och framförallt, så känns det som ett gäng aikare som leder laget just nu....
100% DJURGÅRDSJ***L
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Visst, men det ser ut som en kombination just nu. Men att detta lag har för dåliga spelare står väl helt klart för alla va? Ja, utom Järlan då.....-daniel- skrev:Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
Sen finns det även en del som glider omkring men jag har börjat förlika mig med det nu, hjälper inte att sitta här och såga degklumparna tyvärr...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frågan är hur fan vi skall börja vinna. Går det ? Alla sk experter pratar om "potentialen" i vårt lag. Men det enda som syns av potentialen är att den lyser med sin frånvaro.
Nä...Bottenfinal mot Timrå på lördag. Vårt hopp står nu till de blå tröjorna. Vidskepligheter tar över när allt annat slutat fungera.
Nä...Bottenfinal mot Timrå på lördag. Vårt hopp står nu till de blå tröjorna. Vidskepligheter tar över när allt annat slutat fungera.
Senast redigerad av kalle99 den 2011-11-03 22:21:59, redigerad totalt 1 gånger.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
...och Hardy ska tilläggasBOMBOM BOUCHARD skrev:Visst, men det ser ut som en kombination just nu. Men att detta lag har för dåliga spelare står väl helt klart för alla va? Ja, utom Järlan då.....-daniel- skrev:Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
- SirDIFalot
Angående "publikskandalen" i Gävle som det rapporteras om i media. En polare på plats skrev detta
"Innan nedsläpp drog någon en (1) blink i vår klack. Precis innan Brynäs 1-0-mål, alltså sex spelminuter och 10-15 "riktiga" minuter efter att blinken släpptes tömmer de hela vår sektion. Några vägrar gå ut men blir utforcerade av ordningsvakterna. Efter att ha stått nedanför läktaren i närmare tio minuter utan att bli insläppta på läktaren lämnade drygt tio av oss och tog taxi till Old Saints för att se resten av matchen där. Summa sumarum, Gävlesnuten är efterblivna och tar till totalt onödiga åtgärder tio minuter efter ett icke-problem."
"Innan nedsläpp drog någon en (1) blink i vår klack. Precis innan Brynäs 1-0-mål, alltså sex spelminuter och 10-15 "riktiga" minuter efter att blinken släpptes tömmer de hela vår sektion. Några vägrar gå ut men blir utforcerade av ordningsvakterna. Efter att ha stått nedanför läktaren i närmare tio minuter utan att bli insläppta på läktaren lämnade drygt tio av oss och tog taxi till Old Saints för att se resten av matchen där. Summa sumarum, Gävlesnuten är efterblivna och tar till totalt onödiga åtgärder tio minuter efter ett icke-problem."
Expert.
- -daniel-
Det är några saker som ställer till det så som jag ser det:BOMBOM BOUCHARD skrev:Visst, men det ser ut som en kombination just nu. Men att detta lag har för dåliga spelare står väl helt klart för alla va? Ja, utom Järlan då.....-daniel- skrev:Det är lite så jag tycker också; det saknas så sjukt mycket just i det där sista (något viktiga) momentet i hockey som heter avslut på mål.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte hur vissa kan tycka att det framförallt är inställningen som brister när det så uppenbart är kvaliteten/spetskompetensen som egentligen är det största problemet...
1) Den eviga prestationsångesten; det låser sig mentalt för en del spelare vilket gör att det ibland ser betydligt sämre ut än vad det bör kunna göra.
2) Vi har helt enkelt inte den riktiga kompetensen när det gäller avseende GÖRA MÅL.
3) Vissa tar inte det här på allvar tillräckligt mycket för att vilja ge 110% varje byte.
4) Vi har ingen aktiv coach. Tror faktiskt inte Hardy har fullt förtroende från spelarna längre.
5) Bajs.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-11-03 22:24:09, redigerad totalt 1 gånger.
HEJA DJURGÅRN OCH DET ÄR HALVFART FRAMÅT, DJURGÅRN HEJA DJURGÅRN.