Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Inlägg av Mindrocker »

Kall-El skrev:Börjar mer och mer tro att problemet är att tränarna inte får ut allt av spelarna kombinerat med att Hardy tillsammans med JJ byggt jävligt dåligt.
Jag är helt med på den tanken. Kunnandet och erfarenheten finns ju inom laget. Att spelarna inte plockar fram det och att de inte uppvisar någon som helst krigarinställning och motivation tyder på att det hela är ett ledarproblem i grund och botten. Kombinerat med ett sönderläst spelsystem ... ja, då kan det inte bli annat än det vi ser nu.
Avgå DJ Yes!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Sönderlästa har vi varit sen finalserien mot HV. Dags att plocka fram nånting nytt nu.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Lee Harvey Oswald skrev:Ni som fnittrat så det nästan kommit kiss i byxan åt Solnas usla publiksiffror, ge oss några omgångar till bara med detta spelet så är vi strax där.
Jag menar i längden, vem faaan betalar för att se sånt här?
Dom som betalar, är dom som är riktiga Djurgårdare, så enkelt är det bara.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Alltså, man kan ju undra vad fan Gustafsson sysslar med vid 2-1, och vad fan Bombom gör vid 2-2. Segare jävla back får man leta efter, han verkar ju inte ens försöka komma ikapp Johansson.

Och vid 2-3 är det återigen Gustafsson som tabbar sig.

Näee, det här var tungt..
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Skamstruten fortsatt på... Var många år sen jag såg Djurgården såhär dåliga. Jag satt med en polare och innan varje situation så berättade jag exakt vad som skulle hända. Jag hade inte ett fel! Lättlästa, lata, feta och allmänt jävla talanglösa. Nya slogan här på hemsidan: Mycket fetare, för mycket OLW.

Var fan har vi hittat denna Gustafsson? Är detta vad mina pengar går till? Var längesedan jag skådade en sådan värdelös debut. Stefan Lassen såg inte så illa ut när ni tänker efter nu va? Får jag se honom i Djurgårdströjan en gång till så går jag ut genom dörren, och kräver pengarna tillbaka. Vill jag se Korpen så vänder jag mig till dem, och det kostar fan ingenting att se heller. Skäms på dig Erik!

Sen är Hardy Nilssons coachning återigen en gåta och jag undrar fan om han inte bara driver med oss? Kan han vara såhär fel ute, efter alla hans år inom Ishockey? Är ju som han är från en annan planet. Första gången jag säger detta, men tror det är dags att kicka en Djurgårdstränare!

Här är några av hans misstag bara denna match: Att inte splitta på Claesson och Gustafsson när de redan i första perioden visade att det här kan bara gå på ett sätt, att inte lira Kempe i powerplay när han var klart hetast på isen, att för hundrade gången sätta fettokedjan ihop, VAFAN GÖR OTTO I EN FÖRSTAKEDJA I ELITSERIEN 11/12? Ta bort Almtorp från förstakedjan då han var den enda fungerande länken, spela Carlsson överhuvudtaget, men framförallt spela honom i toppningen på slutet istället för Tjärna Jr, skojar du med mig på riktigt?

Äckligt besviken på det här jävla spelarna och ledarna, och är så förbannat trött på att ha rätt hela tiden. Chocka mig Djurgården nån jävla gång, snälla!!!

Nu blire whisky i mörkret....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev: Nu blire whisky i mörkret....
Jag har redan börjat. Skål.

Efter den här säsongen kommer vi vara riktiga alkisar, du & jag Jock...
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Hawk skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ni som fnittrat så det nästan kommit kiss i byxan åt Solnas usla publiksiffror, ge oss några omgångar till bara med detta spelet så är vi strax där.
Jag menar i längden, vem faaan betalar för att se sånt här?
Dom som betalar, är dom som är riktiga Djurgårdare, så enkelt är det bara.

Jag går på varje match även fast vi förlorar (bortsett från idag då jag är sjuk) men förstår dock folk som inte vill betala för att se den hockey vi spelar just nu. Det ända man kräver av dessa spelare är att dem åtminstone kämpar tills dem stupar för skölden på bröstet. Det lilla tycker jag att man kan kräva. Men inte ens det gör våra spelare just nu...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ett annat skrämmande faktum är att vi tycks vara det enda lag som är helt oförmögna att spela på ledning samt att få till ordentliga anstormningar i slutet på matcherna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Ett annat skrämmande faktum är att vi tycks vara det enda lag som är helt oförmögna att spela på ledning samt att få till ordentliga anstormningar i slutet på matcherna.
Vi är väl lika dåliga på det som vi är på att ta ledningen. Eller att hålla tätt bakåt. Eller passa... Det är liksom inte ett skvatt som fungerar just nu så det känns tämligen meningslöst att försöka peka ut något speciellt som vi är dåliga på.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Undviker vi nedflyttning så är jag nöjd...
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Det enda jag kan se som förklaring är att det har något med försäsongsträningen att göra.. dvs att det är tänkt att vi ska vara lite slöare nu för att komma upp i tempo senare i höst... men det känns ju bara som man letar efter minsta lilla strimma hopp från ingenstans!

Hade gråtit av lycka ifall Wikegård ville komma tillbaka och skrämma livet ur spelarna så de slutar glida runt så jävla lojt. Det är något som är brutalfel med alla spelares inställningar i år (förrutom ett par, typ Kempe, Sillen och några till). Någon MÅSTE göra något åt saken och det lär ju fan inte vara Montén eller Micke... Hardy skulle ju teoretiskt kunna vara den personen men han verkar ju mer tänka på sin framtida pension än hockey just nu och det svider i mitt DIF-hjärta att se.

Så ja, tyvärr ställer jag också mig i raden till dem som börjar trycka lite på en ny ledarstab, ingen av de 3 som står där kan leda ett lag, så enkelt är det... bara Hardy (när han är i gammal Hardy-form) är en "proper" tränare, men i nuläget är alla 3 helt 100% meningslösa och ännu värre, idé-lösa!

FBK lär ju lätt, lätt, LÄTT ta sin första vinst för säsongen när vi sover omkring i Karlstad om nån dag... finns inte en chans på jorden att vi tar hem den matchen... däremot tror jag vi reser oss och flaxar hem årets första 3poängare på Hovet mot Växjö. Inte för att vi kommer spela bra utan för att Växjö kommer spela ännu sämre... Kanske gör vi tom ett mål i PP mot Växjö, haha?!

.... känns jävligt sorgset just nu.. är fan inte ens arg... bara deppig och allt känns så hopplöst.... :(
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Som det känns nu kan vi ju bara drömma om slutspel. Vet inte om det är så att vi har haft för höga krav på den här truppen då vi åtminstone saknar en del spets framåt. Bakåt ser det bra ut om man tar bort Boumedienne som jag tycker är förbannat usel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

De av er som tror att vi kommer traska rakt över Växjö nu på lördag lär få tänka om efter dagens uppvisning.

Växjö hemma-mosade MODO med 4-1. De gör fyra och släpper in ett. Står vi inte upp och spelar hockey blir det stryk mot Växjö. Det är jag säker på. Underskattning av motståndet blir ödesdigert.

Ojoj.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Bedrövligt. jag orkar inte. Hur svårt ska det vara
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:
Metal Machine skrev:Ett annat skrämmande faktum är att vi tycks vara det enda lag som är helt oförmögna att spela på ledning samt att få till ordentliga anstormningar i slutet på matcherna.
Vi är väl lika dåliga på det som vi är på att ta ledningen. Eller att hålla tätt bakåt. Eller passa... Det är liksom inte ett skvatt som fungerar just nu så det känns tämligen meningslöst att försöka peka ut något speciellt som vi är dåliga på.
Jo, fast om vi tittar på föregående säsong, som denna säsongsinledning är skrämmande lik, var vi ju helt oförmögna att spela på ledning då, trots att vi ofta var det lag som tog den. Varför denna oförmåga?
Skriv svar