Skitsnack. Har aldrig dömt ut Bom Bom.Magnutz skrev:Noterade din kappvändning därMäklaren skrev:Någon förresten som såg att jag berömde Boumedienne som en av seriens backar? Näe, det enda Mäklaren säger är ju skit.. "#78an Löken" har spelat upp sig och är ganska bra i en match här och en match där. Hoppas han kan fortsätta spela så som han gjort på sista tiden bara. De första 30 omgångarna har han inte rosat isen.
Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Världen rasar snabbare, slagen av panik!Magnutz skrev:Jag tycker det är lite roande att se två individer tappa fästet så innerligt.![]()
Utgången av matchen är exakt det som jag hade förväntat mig, förutom det där sista flaxmålet av Widing. Man får inte ge Färjestad någonting, speciellt inte hemma och när vi heter Djurgården. Därför visste jag att 3 poäng var kört när Mario gör sin grej.
Jag håller med om att han spelar plottrigt i egen zon, men det gör också Mackan, Printz, Kronwall, Oscar, Boumedienne med flera. Har sett 100 liknande situationer i år från många olika spelare där vi lyckligtvis haft en Djurgårdare som hunnit före med en hårsmån, men till slut straffar det sig. Just idag blev det Mario.
Hoppas att alla, inte bara han, lär sig av det misstaget. Liknande spel har inträffat, bara att de inte resulterat i mål.
Jävligt synd att det hände just ikväll dock - den poängen kan vara helt avgörande. Idag gjorde Widing ett flytmål som vi ska vara tacksamma för. Observera - målet. Backcheckingen och uppåkningen däremot blir man våt av. Tack Widing.
Säg den glädje som varar
Då uppdaterar jag min inställning till det. Jag hade inte tänkt på saken på det sättet, men Hannula kan vara den som lyfter #4 upp ur sörjan han släpar sig själv runt i nu. Norman skulle nog passa riktigt bra där. Som han spelade ikväll vill jag se honom som center mellan mackan och hannula kanske.DIFVästertorp skrev:Magnutz: Ja det kan väcka Mackan. Känns som rätt givet att han och Hannula ska spela i samma kedja. Med Norman som center kanske?

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jodå, det har du och det har jag också. Han är riktigt kronusel i en del matcher så han döms ut med rätta.Mäklaren skrev:Skitsnack. Har aldrig dömt ut Bom Bom.Magnutz skrev:Noterade din kappvändning därMäklaren skrev:Någon förresten som såg att jag berömde Boumedienne som en av seriens backar? Näe, det enda Mäklaren säger är ju skit.. "#78an Löken" har spelat upp sig och är ganska bra i en match här och en match där. Hoppas han kan fortsätta spela så som han gjort på sista tiden bara. De första 30 omgångarna har han inte rosat isen.

Jag har kritiserat honom efter vissa matcher, men aldrig dömt ut honom som spelare. Just nu tycker jag att han är helt makalöst bra.
Håller med dig delvis om Kempe. Men har man gjort 5 GWG så bör väl dom målen varit skapligt viktiga. Men det är ju bara min åsiktMäklaren skrev:Jag kan förklara hur jag ställer mig till Kempe. Han är en vass skridskoåkare och har ett ganska hyfsat skott som ibland leder till att han gör mål. Men han har däremot en fullkomlig avsaknad av spelsinne och känsla för att avväga situationer. Han stannar ofta upp spelet på grund av att han ska dribbla istället för att passa nån som är fri, skjuta från hörnet istället för att skydda pucken. Han passar inte in i vårt spelsätt. Visst, han har gjort nio mål, men jag anser inte att dessa mål har hjälpt oss särskilt mycket och hans nackdelar överväger fördelarna.
Om man jämför Kempe med en spelare som Tim så anser jag att det är stor klasskillnad till Erikssons fördel. Han passar in i spelsystemet med hjälp av sina kvicka vändningar och fina spelsinne som gör att vi ofta blir kvar länge i anfallszonen när han är inne. Likaså Fimpen. Kempe saknar dessa egenskaper och då spelar det ingen roll att han gör fler mål än dessa killar - de är ändå bra mycket nyttigare för laget.
Kempe verkar dessutom vara väldigt beroende av att just han ska stå i centrum och verkar inte vara nöjd även fast vi vinner, om inte han gör mål eller poäng. Det är förvisso bara en känsla jag får, men jag tycker det är ganska uppenbart. Kempe är en typisk pojkidolsspelare som gör snygga grejer men som egentligen inte är det minsta nyttig för laget.

Tagga ner Kempe hatet. 9 kassar är 9 kassar och lika mycket som Cehlin, Brodin, Fimpen och Printz tillsammans gjort. Och där har ni problemet den här säsongen: Bara Widing, Tjärnqvist, Honken och Kempe har på 40 matcher gjort 8+ mål.
Han (Kempe) har dessutom blivit bättre och bättre med tiden.
Han (Kempe) har dessutom blivit bättre och bättre med tiden.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
"Återigen en stor fet jävla SKANDAL! Jag HATAR Andreas Holmqvist av hela mitt hjärta. Han är så fruktansvärt katastrofalt äckligt jävla fittdålig att jag får fysiskt ont i kroppen av att se honom. Honken, din sorgliga jävla luffare, gör mig en tjänst och pensionera dig från hockeyn. Jag tål dig inte.Mäklaren skrev:Kan du någonstans hitta var jag har svurit mig blå över Bom Bom? Förtal bör man inte hålla på med. Jag har kritiserat honom efter vissa matcher, men aldrig sagt något mer. Har alltid gillat honom. Otto har jag sagt inte är en förstacenter, det är han inte heller, men likväl vår bästa. Krüger säger jag är godkänd, men inte mer.SirDIFalot skrev:Men du har ju svurit dig blå över honom också. Tror de flesta blir sur på dig för de antingen är "seriens bästa" eller "fullständigt jävla katastrofusel", som typ BomBom och Otto pendlat mellan. Och Krüger. Att du har en förmåga att se allting i antingen svart eller vitt, ingen gråzon.Mäklaren skrev:Någon förresten som såg att jag berömde Boumedienne som en av seriens backar? Näe, det enda Mäklaren säger är ju skit.
För övrigt gillar jag BomBom skarpt.
Se inte allt så svart och vitt.
Ungefär samma beskrivning till Boumedienne. "
Du har slängt in honom i Honken-kategorin ett par gånger och lackat över att han lätt tjänar 200 kakor i månaden och att du pröjsar hans jävla lön.
Hursomhelst är vi väl rätt överens om BomBoms ojämnhet. Du tar till lite större ord när han inte är på topp bara.
Expert.
Derbyt är ett undantag.
För övrigt måste Ridderwall ta 3:an...
bara han inte tar den i 2an..Fricke skrev:För övrigt måste Ridderwall ta 3:an...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Hahaha...Ridderwallskämt kommer bli en klassiker.Magnutz skrev:bara han inte tar den i 2an..Fricke skrev:För övrigt måste Ridderwall ta 3:an...
Skön bild på Mitman från dagens match. (Kommentarer om hur dålig han är osv undanbedes, eftersom det blivit en hit på forumet.)
http://farm6.static.flickr.com/5007/537 ... acc0_b.jpg
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Ja, för att ishockey går ju bara ut på att göra mål... eller?Fricke skrev:Tagga ner Kempe hatet. 9 kassar är 9 kassar och lika mycket som Cehlin, Brodin, Fimpen och Printz tillsammans gjort.
Ridderwallskämten är härliga.Snazzi skrev:Hahaha...Ridderwallskämt kommer bli en klassiker.Magnutz skrev:bara han inte tar den i 2an..Fricke skrev:För övrigt måste Ridderwall ta 3:an...
Skön bild på Mitman från dagens match. (Kommentarer om hur dålig han är osv undanbedes, eftersom det blivit en hit på forumet.)

Sen tycker Mitman ser skön ut men skönasst ser ändå skogstrollet Wallin ut uppe i vänsterkant.. vilken padda.

- Daniel942
Här släpptes Ridderwall av efter dagens match;)Snazzi skrev:Hahaha...Ridderwallskämt kommer bli en klassiker.Magnutz skrev:bara han inte tar den i 2an..Fricke skrev:För övrigt måste Ridderwall ta 3:an...

DIF!