Djurgårdens IF - Solna Allmänna IK 11/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna Allmänna IK 11/1 2011

Inlägg av Jepe »

Å EN SÅDAN HÄRLIG DAG!

Tänker inte gnälla på nån spelare idag, får väl ta det imorgon. Men det var härligt att se Widing idag hoppas att han fortsätter få utdelning för sitt slit.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bild
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Edin skrev:
Caveman skrev:God Fortsättning...

Man får väl tacka Mackan för att han "testade" att spela till sig ett kontrakt i NHL, det var väl därför Widing kom, Widing som är klasser bättre än Mackan, är det så att Mackan är sjuk(vilket hör till vanligheterna när det gäller honom) så ska han inte spela ALLS. Det är inte direkt så att han bär det här laget just nu.

Annars, TACK DIF!
Mackan var inte alls bra idag. Fullständigt under isen i första perioden och han verkade helt ointresserad. Det var nästan smärtsamt att skåda...

Det är uppenbart att killen inte mår bra, hoppas det löser sig snart.
I spel 5-5 är han under isen just nu. Men har är trygg att ha i pp. Var riktigt bra där idag.

Annars vill jag ge extra plus till:
- Cehlin, står för hög offensiv kvalite, gång på gång
- Widing, sliter som ett djur, men varför tog han inte avslutet själv?
- Tjärna, gör det han är bäst på mycket bra
- Boumedienne, en av de bättre insatserna denna säsong
- Owuya, en jävel på att stoppa puckar

Så jävla skönt....

Nu tar vi SM-guldet av bara farten :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mash

Inlägg av Mash »

Sitter och njuter av denna underbara vinst! Sjöng ut dom på läktaren och laget skötte resten på isen. Besviken på Printz som inte fick Blomdahl att blöda, dock så gick Printz vinnande ur striden och slaktade ner honom.

Alla till Globen den 15 Feburari, fullklack, och så tycker jag vi ska försöka få ihop många på sittplats. Inte rättvist att tattarna ska få tre derbyn när dom inte ens kommer från Sthlm...
Wayne

Inlägg av Wayne »

SUPER-DJURGÅR´N!!!

Smuts-gnaget.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jag kan glatt meddela att jag satt på B läktaren ganska nära rått klacken och ni hördes betydligt bättre än dem större delen av matchen, Fortsätt så. Widing får gärna fortsätta så här också.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Fyfan vilken HÄRLIG SEGER! Så jävla underbart när vi kör över AIK på läktaren speciellt i andra perioden.

Var på Valhalla grillen innan jag tog bussen hem efter matchen, och vem om inte Mathias Tjärnqvist kliver in och tar en Burgare med oss? :D Vi satt och snacka i en kvart om hur han upplevt stämningen, om sin broder Daniel och hur mycket kärlek han känner för oss fans! Måste bara säga det, han fick nästan tårar i ögonen när han respektfullt berättade hur mycket spelarna tycker om oss fans! Har fått mycket stor respekt för Tjärna! Han meddelade även att Tjärnqvist SR är påväg hem! Ska även hälsa från hela laget och tacka för stödet till er (oss) fans! :D
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Perfekt dag. kan inte beskriva den på något annat sätt. Tack Djurgårdsfamiljen!! och gänget uppe i hörnet som drog av sig tröjorna var helt fantastiska. vilket drag i andra perioden främst :D Kan inte klaga på något idag. Perfekt! tack tack tack!!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ja vad ska man säga. Jag brukar försöka hålla mig någorlunda professionell i mina bedömningar av matcherna men nu vill jag bara skriva av mig min glädje. Aldrig någonsin varit med om någon liknande råttslakt. Framförallt på läktaren! Nöjet att få håna de få råttorna som tog sig dit och kanske framförallt de som inte tog sig dit är bland det bästa som finns. Fan vad glad jag är över att vara född Djurgårdare!

Sen är det ju omöjligt att inte kommentera Widing. Herregud, idag ser han ju ut som Ölvestad på isen. Full rulle, allt för skölden. Bara att njuta av killen, för han är tamefan Sveriges bästa legosoldat. Känns som en Djurgårdare i själen!

Övriga plus ska delas ut till Oscar Eklund, Boumedienne, Owuya, Cehlin, Tjärnqvist, Kempe och Brodin. Tim Erikssons första period var också enorm men tyvärr orkade han inte hålla det tempot uppe fullt ut. Dock en väl godkänd match från hans sida.

Minus till Kronwall, Lassen och även Nilson som har oerhört mycket kvar att ge. Sen fattar jag inte att man lirar Falk på backen istället för Lassen. Eller åtminstone Claesson som även han är bra mycket vassare. Lassen är helt klart de svaga länken i detta lag.

Får räcka så för stunden... Måste avsluta med att Solna-fansen verkligen var värdelösa. Större bedrift att sjunga ut Clubens supportrar ju haha :lol: Men skit ska skit ha, var ett sant nöje att få delta på kortsidan idag. Precis som alla andra dagar i veckan, i månaden vartenda jävla år. Vi är tamefan bäst helt enkelt!

PS Vem fan är Zednik? DS
100% DJURGÅRDSJ***L
Wayne

Inlägg av Wayne »

Raus skrev:Fyfan vilken HÄRLIG SEGER! Så jävla underbart när vi kör över AIK på läktaren speciellt i andra perioden.

Var på Valhalla grillen innan jag tog bussen hem efter matchen, och vem om inte Mathias Tjärnqvist kliver in och tar en Burgare med oss? :D Vi satt och snacka i en kvart om hur han upplevt stämningen, om sin broder Daniel och hur mycket kärlek han känner för oss fans! Måste bara säga det, han fick nästan tårar i ögonen när han respektfullt berättade hur mycket spelarna tycker om oss fans! Har fått mycket stor respekt för Tjärna! Han meddelade även att Tjärnqvist SR är påväg hem! Ska även hälsa från hela laget och tacka för stödet till er (oss) fans! :D
Kul som fan att höra!

ÅH, EN SÅDAN HÄRLIG DAG - DJURGÅR´N VANN, DJURGÅR´N VANN!
Wayne

Inlägg av Wayne »

För övrigt ska Fabriken återigen ha ordentligt med cred! Mycket vackert tifo även denna match.

Film:
Senast redigerad av Wayne den 2011-01-12 01:47:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Raus skrev:
Satt och kollade på råttornas ödes match i kvalet förra säsongen på olearys östermalm och blev mäkta förvånad när plötsligt Tjärnqvist satt brevid. Vi både bet ihop surt när det råttorna i slutet målade och vi lämna båda kvickt stället. Oerhört trevlig kille har jag alltid tyckt
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Förresten, anledningen till att Owuya slog på arslet vid ett par tillfällen ganska tätt inpå varandra var att det var nått knas med hans ena benskydd. Syntes tidigt att han grejade med det under spelets gång. Var riktigt orolig där ett tag att han skulle vurpa mitt under ett pågående aik-anfall. Tur att det löste sig den här gången!

Är det bara jag som ser fram emot nästa avsnitt av 08 Hockey? Widing som gäst?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jockmaniac skrev:Förresten, anledningen till att Owuya slog på arslet vid ett par tillfällen ganska tätt inpå varandra var att det var nått knas med hans ena benskydd. Syntes tidigt att han grejade med det under spelets gång. Var riktigt orolig där ett tag att han skulle vurpa mitt under ett pågående aik-anfall. Tur att det löste sig den här gången!

Är det bara jag som ser fram emot nästa avsnitt av 08 Hockey? Widing som gäst?
Fimpen är gäst.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Skriv svar