Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Lugnet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Lugnet »

Att låta junisarna spela är inte helt fel, det är jäkligt bra fart på dem, samtidigt tycker jag att Linkan skulle vara väldigt nyttig.
Jag som åskådare har aldrig förstått det där snacket om att han är lat och inte jobbar hårt. Linkan är (var i alla fall för 2 år sedan) en av de bästa spelarna i serien på att hålla balansen och när han samtidigt är stark på att täcka pucken blir han livsfarlig.
Jag har hela tiden velat ha hem Linkan och resonerat som Fd skuggan (varför det namnet förresten, Luleå för i h-lvete!) :) Han är ju grymt bra i PP, sedan är han ju inte fy skam i offensiven och inte risig i defensiven som vissa vill ha det till.
Återigen denna avvägning. Stålar, släppa fram yngre spelare, ta hem en hjälte.
Eh efter mycket velande, ta hem Linkan så får han ett guld som gubbe också…
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av AlltidDIF »

En Nils Ekman i form är i form med vad Mackan var förra året.. Han har den nivån.

Jag är dock kluven över att värva en ny. I sådant fall ska det vara en topp 5 spelare i vårat lag. Jag tror fortfarande att vi kan ta guld med detta laget.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Ja, alltså, jag tror att folk har lite glömt bort hur bra Cehlin kan vara. Kanske lite dumt uttryckt, men "vi kan ju åtminstone försöka" med det här laget. Förresten så har ju Ekman varit borta större delen av säsongen redan, så spela utan honom det kan vi.

Kämpa Ekman!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Bara jag som tycker att det är konstigt att diskutera nyförvärv samma dag som man fått info om att en spelare - en i DIF familjen fått en stroke? Då ingen av oss här är ansvarig för att ta hit nya spelare så tycker jag att allas tankar idag ska gå till Nisse och hans familj.

Ni gör ju givetvis som ni vill, ville bara förmedla mina känslor en dag som denna.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror att en förening som DIF är tillräckligt professionella att redan innan en sån här sak inträffar så har man en plan för vad som ska göras ifall något händer. Om Jimmie bryter benet imorgon så ska man redan veta vilken spelare man ska ha in. Samma sak gäller Otto, Nilson osv. Men jag tror att DIF resonerat så att "tappar vi en forward nu så värvar vi inte" för att man redan sitter på för många forwards.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Jag tror att en förening som DIF är tillräckligt professionella att redan innan en sån här sak inträffar så har man en plan för vad som ska göras ifall något händer. Om Jimmie bryter benet imorgon så ska man redan veta vilken spelare man ska ha in. Samma sak gäller Otto, Nilson osv. Men jag tror att DIF resonerat så att "tappar vi en forward nu så värvar vi inte" för att man redan sitter på för många forwards.
När vi tappar 250-300k/månaden i löner så är det ju självklart att vi ska förstärka, allt annat vore ju fruktansvärt korkat.
Jag själv är övertygad om att vi får se Mika Hannula i Djurgården inom kort. Det finns mycket som talar för att han gör comeback nu.

Annars vore det väl inte helt fel att se Satan himself i Djurgården. Det vore fan sjukt mäktigt.
http://eliteprospects.com/player.php?player=666
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror att en förening som DIF är tillräckligt professionella att redan innan en sån här sak inträffar så har man en plan för vad som ska göras ifall något händer. Om Jimmie bryter benet imorgon så ska man redan veta vilken spelare man ska ha in. Samma sak gäller Otto, Nilson osv. Men jag tror att DIF resonerat så att "tappar vi en forward nu så värvar vi inte" för att man redan sitter på för många forwards.
När vi tappar 250-300k/månaden i löner så är det ju självklart att vi ska förstärka, allt annat vore ju fruktansvärt korkat.
Jag själv är övertygad om att vi får se Mika Hannula i Djurgården inom kort. Det finns mycket som talar för att han gör comeback nu.

Annars vore det väl inte helt fel att se Satan himself i Djurgården. Det vore fan sjukt mäktigt.
http://eliteprospects.com/player.php?player=666
Men vi låg ju redan över budget? och sen är det ju inte för ens om tre månader försäkringskassan successivt börjar ta över mer och mer av lönen. Så inte får vi loss 300k att leka med bara sådär. Dessutom är Hannula fortfarande skadad.

Sjukt kul att Satan är player=666 på eliteprospects för övrigt :) Mindre kul att solna är team=1
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev: Men vi låg ju redan över budget? och sen är det ju inte för ens om tre månader försäkringskassan successivt börjar ta över mer och mer av lönen. Så inte får vi loss 300k att leka med bara sådär. Dessutom är Hannula fortfarande skadad.

Sjukt kul att Satan är player=666 på eliteprospects för övrigt :) Mindre kul att solna är team=1
Vad pratar du om? http://eliteprospects.com/team.php?team=1149 ;)
DIF!
V-sign

Inlägg av V-sign »

Men har inte Djurgården tilläggsförsäkringar som gör att de får ut ersättning innan Försäkringskassan börjar betala? Det borde de väl ha?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Vad gör Zigomanis nu för tiden?
i
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror som du, dock med reservationen att man kanske kan tänka sig Hannula i truppen, åtminstone om han kan tänka sig spela billigt resten av säsongen för att så att säga "komma igång" igen.

Någon annan har jag väldigt svårt att se vi tar in, speciellt nu när man inte heller vet hur länge Nisse blir borta (även fast det naturligtvis skall otroligt mycket till om han ska spela nå mer hockey den här säsongen).
Användarvisningsbild
made0714
Kontakt:

Inlägg av made0714 »

Varför inte försöka få hem Bremberg?
How do you feel mjölk?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

isolerad skrev:Vad gör Zigomanis nu för tiden?
Lirar AHL i Toronto Marlies, 5+14 på 26 matcher.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev: Men vi låg ju redan över budget? och sen är det ju inte för ens om tre månader försäkringskassan successivt börjar ta över mer och mer av lönen. Så inte får vi loss 300k att leka med bara sådär. Dessutom är Hannula fortfarande skadad.

Vad pratar du om? http://eliteprospects.com/team.php?team=1149 ;)
#3 Texas-Kid Egertz (C/F) 22 1988-11-28 AIK

Vad i helvete är det för namn?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
hocki

Inlägg av hocki »

Öströms agent om Hannula, det förs diskussioner
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ioner.html
Låst