Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av pulverapa »

Janzoo skrev:
Millwall skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Den "hedern" tar du inte tillbaka genom att slå ett korplag från solna.
Grattis! Du har tydligen inte fattat nånting.

Det är så jäkla uppenbart att majoriteten av skribenterna här är av bondestam och bor i lansbygd samt att man inte har en susning om vad DIF-hatet mot AIK innebär.

Jag kan förklara för er bönder som håller på DIF Hockey i Elitserien, på inget i Allsvenskan men på Barcelona, Inter eller något annat fotbollsturistlag i annan fotbollsserie att man endast kan hålla på DIF i allt, annars är man PLAST i mina ögon och att en förlust mot AIK är det värsta i sportsliga sammanhang man kan uppleva.

Dagens DIF Hockey efter förlusten mot AIK är därför att betrakta som fittor eftersom dom lirade som sådana.
Tyvärr så bor jag i Stockholm, jag har varit på fler fotbollsmatcher med DIF än vad 10 personer kan räkna på fingrarna tillsammans (har du?). Jag håller inte på något utländskt fotbollslag, jag håller på Djurgården i fotboll. Jag hatar fotboll, jag kollar inte längre på fotboll, men jag följer resultaten. Det är mitt jävla val, jag må älska mitt lag, men jag får väl fan skita i att glo på en långtråkig sport om jag nu vill det?

Här diskuterar vi dock hockey, så ta ditt fotbollssnack och stick. En derbymatch i fotboll är inte revansch, det är helt annan sak.

Ska vi gå in på dubbelmoral kanske. Jag kan anta (eftersom att du berättar andras livshistorier för dem) att du inte kollat på hockey senaste åren. Kanske har du gått på någon match i slutspelet, för att det gick så bra då. Kanske har du bara kommit hit nu - för att se på matcher mot aik. Du är iallafall en fotbollssupporter - en sådan som skulle få för sig att komma på en hockeymatch i en fotbollströja "bara för att det är en DIF-tröja" och inte förstår hockey överhuvudtaget. Du buar ut varenda motståndare som tacklar en DIFspelare, för att du tror att det är emot reglerna.

Jag har ingen lust att fortsätta, och jag skiter i din comeback. Ge fan i att tracka ner på andra Djurgårdare för att de inte är en fotbollsfantast och spenderar alla varma månader på året till att följa en liga som knappt kan ligga på top50 i världen. Tracka istället ner på sånna som dig själv som kommer till en hockeyarena och tror att det är okej att kasta bengaler och förstöra saker i sin egna jävla arena.
Håller helt med. Bra skrivet. En seger på söndag är självklart uppskattat men det är naturligtvis inte en revansch för den här förlusten och vår säsongsöppning.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Millwall skrev:
lilleman skrev:Fruktansvärt trött på ditt tjat angående hur dålig fotbollen i.

De är just nu de enda som räddat oss från två derbyförluster detta år, de är också just nu en klubb som kan rädda oss från två derbyförluster på en vecka.
Vill du svika DIF på Söndag? Du ska vara där och sjunga för DIF.
Väl talat. Tyvärr skiter DIF Landsort i detta eftersom dom endast bryr sig om fotbollsturism a´la Barcelona, Inte, Man U m.fl. inte om DIF Fotboll.

ÄLSKA DIF - HATA AIK!
Lägg av, det är väl klart att man kan brinna olika mycket för olika sektioner. Eller stöttar du och följer Djurgårdens IF Boule, Konståkning, Orientering, Fäktning, och Bordtennis med samma entusiasm? Är man en svikare utan rätt att kalla sig Djurgårdare om man inte är på plats i Vårby Bowlinghall och sjunger och stöttar bowlinglaget i vått och torrt? (Om du svarar JA, så tror jag att du ljuger)

Jämförelsen är väl lite överdriven, men ni förstår... och ja, jag brinner mer för hockeylaget. Betydligt mycket mer.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev:
Millwall skrev:
lilleman skrev:Fruktansvärt trött på ditt tjat angående hur dålig fotbollen i.

De är just nu de enda som räddat oss från två derbyförluster detta år, de är också just nu en klubb som kan rädda oss från två derbyförluster på en vecka.
Vill du svika DIF på Söndag? Du ska vara där och sjunga för DIF.
Väl talat. Tyvärr skiter DIF Landsort i detta eftersom dom endast bryr sig om fotbollsturism a´la Barcelona, Inte, Man U m.fl. inte om DIF Fotboll.

ÄLSKA DIF - HATA AIK!
Lägg av, det är väl klart att man kan brinna olika mycket för olika sektioner. Eller stöttar du och följer Djurgårdens IF Boule, Konståkning, Orientering, Fäktning, och Bordtennis med samma entusiasm? Är man en svikare utan rätt att kalla sig Djurgårdare om man inte är på plats i
Vårby Bowlinghall och sjunger och stöttar bowlinglaget i vått och torrt? (Om du varar JA, så tror jag att du ljuger)

Jämförelsen är väl lite överdriven, men ni förstår... och ja, jag brinner mer för hockeylaget. Betydligt mycket mer.

Hahaha, där har man slagit några strike i ungdomsåren :)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

De här "DFG"-svinen visste vi sen förut fanns, hoppas vi kan ignorera fanskapen så vi kan koncentrera oss på sporten istället för dessa våldsfixerade småpojkar.

Jag mår faktiskt riktigt illa, på allvar, efter den här matchen. Allt sket sig totalt känns det som. Fan. Fan. Fan.

DIF....vart är ni egentligen? Kvar i April i SM-finalen, eller ligger ni på någon plajja med en bira i näven och pillar er i naveln? Serien har börjat och vi har precis blivit förnedrade av bottengänget Solna Aik.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Lite märkligt hur Djurgårdare kan ta en förlust mot AIK och istället gnälla på någon som inte kan det.

ÄLSKA DIF - PISSA PÅ AIK!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Millwall skrev:Lite märkligt hur Djurgårdare kan ta en förlust mot AIK och istället gnälla på någon som inte kan det.

Kanske för att "någon som inte kan det" fått för sig att diktera villkoren för att vara Djurgårdare?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Såg matchen en gång till direkt när jag kom hem, det är sanslöst så lite skridskor vi åker! Och så hade dom mage att innan matchen snacka om att inte bli för övertända, ha is i magen osv. Skitsnack!

JÄRLAN! En ny back, helst två, så är det ingen fara på taket längre. Eller vafan, vad vet jag, sitter här och försöker se ljust på framtiden. Ibland är det svårt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Med dagens match och dess förspel, mellanspel och avslutning i minnet kommer jag INTE att ta med grabben på derbyt den 4 november. Han kommer att bli livrädd (6år gammal) och sluta tycka om hockey. Jag tänker inte chansa men om jag skulle det så skulle jag komma jävligt tidigt och åka i mitten av 3:e. Bara för att några neandertalare till Djurgårdsfans (och aik-PACK) förstör allt.

Vad ska jag göra med mina två derbybiljetter då? Dem river jag i bitar. Sälja dem? Nej. Varför stödja sån här skit?!
Senast redigerad av Magnutz den 2010-09-28 22:35:27, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Det är ett brett område det här,och vissa uppfattar saker folk skriver anorlunda än andra. jag personligen klagar inte på folk här inne som är besvikna osv.. bara på dom som beter sig som idioter,förstör och bråkar och sviker. Det här med att man måste hålla starkt på alla sporter inom djurgården lika mycket är väll lite väl och ta i... Min farfar var brottare i djurgården å inte fan intresserar jag mig av det... Nej hockeyn är det som gäller och sen får fotbollen komma på eftersläp.
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

Om man inte vet hur en förlust känns, uppskattar man inte en vinst.

Aik har inte en susning den 4 oktober...
DIF
alext

Inlägg av alext »

Så jävla besviken, upprörd och fan ledsen. Oerhört tung förlust det här. Lämnade vid 5-2 målet, klarade inte av att se mitt DIF bli så jävla utskämda. Mot det vidrigaste utav allt dessutom. Kalla mig medgångare/fotbollssupporter (vilket jag förvisso är, men är ju ett skällsord här inne :wink: ), bryr mig inte.

Nya tag på torsdag, hoppas på en rejäl jävla uppryckning ifrån samtliga i DIF.

Och fokusera på rätt grejer i tråden nu.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Vilket jävla skämt till match, inställning och prestation. AIK gjorde det dock ruggigt bra och var verkligen värda segern.

- Mario Kempe. Vad är det för jävla spelare? Han åker runt och försöka glänsa och tror att han är världens bästa spelare. Resultatet blir skrämmande uruselt. Låna ut till allsvenskan.

- Widing. Ge bort han till Brynäs. Alternativt försök ett byte med Hv71 där vi får tillbaks Linkan.
Det är ingen idé att spelare spelar i "fel" lag. Det blir ju bara pannkaka av allt.

- Printz. Skicka iväg han i bytet också. Men så korkade kanske inte Hv71 är att de skulle gå med på det. Passningen till 4-2 är Linkan-klass.

- Ridderwall tog ju inte ett enda skott.

+ till Krüger, Brodin, Norman och Cehlin.

Kan man inte ens få se lite kämparanda? De glider endast runt och tror att de är världsmästare. Vi vann ju inte ens förra året så de borde vara ännu hungrigare i år. Inte ens i numerärt överläge lyckas vi få till något spel.

God natt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Millwall skrev:Lite märkligt hur Djurgårdare kan ta en förlust mot AIK och istället gnälla på någon som inte kan det.

"Du är en tvär och bitter liten man. Jag tycker synd om dig - farväl."
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Magnutz skrev:Med dagens match och dess förspel, mellanspel och avslutning i minnet kommer jag INTE att ta med grabben på derbyt den 4 november. Han kommer att bli livrädd (6år gammal) och sluta tycka om hockey. Jag tänker inte chansa men om jag skulle det så skulle jag komma jävligt tidigt och åka i mitten av 3:e. Bara för att några neandertalare till Djurgårdsfans (och aik-PACK) förstör allt.

Vad ska jag göra med mina två derbybiljetter då? Dem river jag i bitar. Sälja dem? Nej. Varför stödja sån här skit?!
Du har visserligen redan stött det hela ekonomiskt genom att du köpt biljetterna.

För övrigt kan alla som gnäller på att fansen gick föra slutsignalen bara hålla käft. De som skall sågas i afton är spelare som tjänar mellan 100-300k i månaden och inte ens orkar åka lite skridksor utan glider omkring som en hoper kärringar. Det enda som saknades var väl sminket och handväskan på flera av dem.

Vet inte om det är rätt läge att hänga ut enskilda spelare, men väldigt många bärande spelare är rent utsagt bedrövligt dåliga i afton. Widing och Ekman som är nya ilaget och sitter på jättelöner visar i princip ingenting. Ölvestad glider istället för att åka skridksor och så länge han gör det kan han likagärna nöta bänken. Tjärnqvist får inte ut mycket av sitt spel heller för den delen och detsamma kan sägas om flera andra spelare också.

Mest skit skall dock en ansvariga för värvningarna till denna säsong ha; man kan inte bara skippa att ersätta tre smarta centrar och tro att forwards skall kunna gå in och täcka upp här. Det fungerar inte på det viset och det fungerar framför allt inte när Falk dessutom används som back.

1 center och 1 back är ett absolut måste att plocka inoch det omedelbart. Markus NIlsson kan vi stryka ett fett streck över för vi behöver inte några flera forwards, om vi inte kan göra oss av med Widing, men vilken klubb vill ha den snubben?

JJ du är högst ansvarig; Jag vill veta hur ni tänkt här?
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

DIF_Soldier skrev:

"Du är en tvär och bitter liten man. Jag tycker synd om dig - farväl."
Det är möjligt, men jag älskar DIF!

Skriv svar