Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rallarn
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Rallarn »

Daniel942 skrev:Riddarn
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7954213.ab

Smart att spela med hjärnskakning? :shock:
Tänkte samma sak i morse när jag läste artikeln. Med facit i hand så var det väl inte så jävla coolt att stå, men han förstod väl inte att det var en hjärnskakning kanske. Dock så borde han då låtit Mark stå om han inte kände sig 100. Dåligt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ragge lirar pa lordag! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7959353.ab

Det star iaf sa i borjan av artikeln, men sen smyger de faktiskt in ett "nog" langre ned, hmmmm...
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

SkönaDjurgårn skrev:Ragge lirar pa lordag! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7959353.ab

Det star iaf sa i borjan av artikeln, men sen smyger de faktiskt in ett "nog" langre ned, hmmmm...
Aftonbladet skrev också att NASA har hittat liv på mars. De säger det mesta. Det är klart när det står på den här hemsidan.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

diffarn1 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ragge lirar pa lordag! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7959353.ab

Aftonbladet skrev också att NASA har hittat liv på mars. De säger det mesta. Det är klart när det står på den här hemsidan.
Det är sant, men hoppas kan vi alltid göra! ( http://www.hockeykanalen.se/1.1861540/2 ... _pa_lordag )
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag ska inte jinxa något här och jag håller alla mina tummar och tår för att Ragge ska förbli hel men jag är så orolig för ett "Foppa scenario"
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Bakslag för Riddarn inför träningen idag. Fortfarande ont i huvudet och en magnetröntgen väntar på onsdag.
– Jag blev pååkt på träningen några dagar före och det är förmodligen det som är huvudorsaken. Skottet gjorde det sedan värre, säger Ridderwall som alltså spelade en match plus en period med sviter av en hjärnskakning.

– Jag mådde dåligt hela veckan, men man vill ju inte klaga och vika ner sig. I efterhand var det kanske inte så smart.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7976464.ab
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Otroligt trist, mest för Stefan givetvis men även ett klurigt läge för DIF.
Det är väl oundvikligt att Sandberg lär få stå några matcher, tror inte Mark pallar att hålla koncentrationen uppe i 5-6 matcher i sträck

Så frågan är håller Sandberg på ES-nivå?
Har bara sett honom en halv match mot HV för nån säsong sedan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Sandberg bröt väl ett finger nyligen, vet inte om han är fit for fight
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enbom skrev:Sandberg bröt väl ett finger nyligen, vet inte om han är fit for fight
Njaa, var det verkligen så illa?
Trodde det var en stukning typ, dvs ingenting för en Järnkamin :wink:

Han har ju iaf vaktat båsdörren det sista matcherna med DIF, för inte kan man väl chansa med en skadad 2:a keeper?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Crashmash skrev:Bakslag för Riddarn inför träningen idag. Fortfarande ont i huvudet och en magnetröntgen väntar på onsdag.
– Jag blev pååkt på träningen några dagar före och det är förmodligen det som är huvudorsaken. Skottet gjorde det sedan värre, säger Ridderwall som alltså spelade en match plus en period med sviter av en hjärnskakning.

– Jag mådde dåligt hela veckan, men man vill ju inte klaga och vika ner sig. I efterhand var det kanske inte så smart.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7976464.ab
Nu kanske jag är väl optimistiskt MEN,
jag tror att skadan kommer i rätt tid.

Förstå mig rätt, det är aldrig positivt med skador. Men ska vi nu drabbas av en skada på en 1:a målis passar det bra nu. Mark har spelat bra och borde få fortsatt förtroende oavsett om Riddarn är skadad eller inte. På detta sätt slipper tränarna ställa Mark eller Riddarn åt sidan. Jag tror det är viktigt att Stefan ska känna sig som 1:a (åtminstonde fram till jul) för att kunna spela till sig ett bra självförtroende. Skulle han bli bänkad nu vore det mycket olyckligt då vi har uttalat honom som vår etta. Vad händer om Mark sedan börjar svikta?
Stefan känns ändå mer stabil trots Mark´s storspel.

På detta sätt kommer Mark att verkligen få chansen till att visa vad han går för och få nyttig rutin. Jag tror nämligen annars att tränarna hade satsat på en frisk Riddarn och Mark hade fått ställa sig vid sidan.

Denna argumentering blev rätt svår att förklara men jag hoppas att någon förstår.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Mark stoppar puckar, okej. Men det ser ut som att han har grym tur varenda gång. Det förstör mina nerver. :(
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Hellre stoppa ett skott o lämna retur än att släppa in det direkt. Nu tycker jag iofs att Mark höjt sig några snäpp även här och inte alls lämnat så mycket returer i de senaste matcherna.

Riddarn har fått så många chanser de senaste säsongerna, hyser ingen tilltro till honom längre som det känns nu.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Enbom skrev:Mark stoppar puckar, okej. Men det ser ut som att han har grym tur varenda gång. Det förstör mina nerver. :(
Det kan jag till viss del hålla med om. Å andra sidan har det blivit bättre för varje match. Så länge han släpper in 1 och 2 mål får man vara nöjd och ge honom några matcher till.

Det är aldrig helt fel med målvakter som räddar puckar och släpper in få mål.

Men han skulle gärna få uppträda säkrare och släppa mindre returer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tror att Marks inställning till träning, samt hans psyke, iaf vad jag har fått intrycket av, kommer att ge effekt denna säsong. Det blir spännande att följa kampen om 1a-spaden vartefter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Jag tycker faktiskt som BomBom att skadan kommer i rätt tid om man nu kan säga så. Jag vill se hur Mark Owuya klarar av att stå några matcher i rad. Jag hoppas han kan hålla sig stabil under en längre tid. Sen vill jag givetvis att Ridderwall ska komma tillbaka rätt snart för det känns en aning osäkert att ha Owuya/Sandberg som målvaktspar.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Skriv svar