Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Olon

Inlägg av Olon »

Larsson stannar i DIF ett år till enligt Ros!
Ska tydligen skriva kontrakt med Detroit, och bli utlånad till oss nästa år - Hörnqvist-style.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag läste också det. Det känns skönt att Djurgården varit på honom ett tag, och krävt ett svar.

Tror nästa säsong kan bli riktigt kul, med Tjärnqvist och Ekman som realistiska värvningar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Lysande att Larsson blir kvar en säsong till! Målvakter av hans kaliber växer inte direkt på träd. Hoppas Ridderwall ser sin chans nu och lägger in en extra växel, helt enkelt visar att ledningen inte behöver köpa in ett nytt första val när Larsson lämnar utan att Stefan håller.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Det var skönt att slå upp aftonblads sidan nu när man är hemkommen från skolan det första man ser är att larsson skrivet på :D Hoppas på en lyckad säsong
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Fast i chatten just nu står det att läsa;

"Hur är funderingarna inför nästa säsong? Du är förstemålvakt i DIF, och jag kan säga att alla DIF-fans vill att du ska göra en "Lundqvist" och stanna kvar i Elitserien ett år och utvecklas. Det skulle kännas underbart tryggt att veta att du står även nästa säsong i DIF även om jag tror på Riddarn också. Så, hur känner du? Vill du ta chansen och kanske få spela i AHL over there?

Daniel Larsson
- Jag vet inte än vad som kommer hända nästa år... måste väl snart ta och börja fundera på det. Men det är helt klart ett alternativ att vara kvar ett år till. "

Som vanlig ska man inte lita ett skit på aftonhoran. Dock låter det väl rimligt att det blir som dom skriver. Hoppas DIF ledning jobbar hårt på att det blir en "Hörnqvist-lösning"

Mår nog både Danne och DIF bäst av.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

LHC är tydligen intresserade av Dick... hrmm, varför inte bara byta klubbemblem?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Rocker skrev:LHC är tydligen intresserade av Dick... hrmm, varför inte bara byta klubbemblem?
Lägger in notisen i helhet:
Enligt källor till LHCFans så ska LHC ha anmält sitt intresse för Djurgårdens ungtupp, Dick Axelsson som har gjort stor succé i Elitserien och även fått spela i landslaget.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Crashmash skrev:
Rocker skrev:LHC är tydligen intresserade av Dick... hrmm, varför inte bara byta klubbemblem?
Enligt källor till LHCFans så ska LHC ha anmält sitt intresse för Djurgårdens ungtupp, Dick Axelsson som har gjort stor succé i Elitserien och även fått spela i landslaget.
LHC verkar be om att vilja få bråk. Skulle de sno en spelare till från oss ser jag det hela som en krigsförklaring. Det där jävla äckellaget verkar inte kunna få fram några spelare på egen hand. Har dock svårt att se Dick gå till dem. Killen blir säkerligen kvar hoss oss och får mycket speltid eller sticker över till NHL direkt. Varför chansa på en osäker framtid i LHC? Tror inte heller att Dicken ser sitt slutmål i LHC och då kan han lika gärna bli kvar och få mycket speltid hos oss. Räcker ju med att se hur många spelare LHC fostrat till NHL....

Viktigast idag är dock att Larsson verkar bli kvar över en säsong till. Läge att signa riddarn på långtidskontrakt samt låna ut han hela nästa säsong. Därefter bör han vara redo för spel i elitserien lagom till när Larsson sticker över till andra sidan pölen. Ett ganska optimalt upplägg om ni frågar mig.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev:
Crashmash skrev:
LHC verkar be om att vilja få bråk. Skulle de sno en spelare till från oss ser jag det hela som en krigsförklaring. Det där jävla äckellaget verkar inte kunna få fram några spelare på egen hand. Har dock svårt att se Dick gå till dem. Killen blir säkerligen kvar hoss oss och får mycket speltid eller sticker över till NHL direkt. Varför chansa på en osäker framtid i LHC? Tror inte heller att Dicken ser sitt slutmål i LHC och då kan han lika gärna bli kvar och få mycket speltid hos oss. Räcker ju med att se hur många spelare LHC fostrat till NHL....

Viktigast idag är dock att Larsson verkar bli kvar över en säsong till. Läge att signa riddarn på långtidskontrakt samt låna ut han hela nästa säsong. Därefter bör han vara redo för spel i elitserien lagom till när Larsson sticker över till andra sidan pölen. Ett ganska optimalt upplägg om ni frågar mig.
Snor de en till spelare är det krig, det håller jag absolut med om. För övrigt borde Dick ha märkt vad vi tycker om Fernholm, och därför hellre stanna.

Låna ut Riddarn hela nästa säsong? Vem ska då vara andremålvakt? Han får ju inte vara namngiven junior (heter det så?) 08/09, alltså inte vara tillgänglig för spel i två olika lag (som han t.ex. varit i Nyköping och DIF i år)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Diffe89 skrev:
Kall-El skrev:
Crashmash skrev:

Snor de en till spelare är det krig, det håller jag absolut med om. För övrigt borde Dick ha märkt vad vi tycker om Fernholm, och därför hellre stanna.

Låna ut Riddarn hela nästa säsong? Vem ska då vara andremålvakt? Han får ju inte vara namngiven junior (heter det så?) 08/09, alltså inte vara tillgänglig för spel i två olika lag (som han t.ex. varit i Nyköping och DIF i år)
Mark kan öppna båsdörren.

Kan vara en liten chansning kanske, men riddarn behöver många matcher kontinueligt för att utvecklas och om Larsson skulle bli sjuk för Mark helt enkelt hoppa in och göra sitt bästa. Riddarn lär inte utvecklas m han inte får spela mycket nästa säsong och hss oss lär han bara få göra kortare inhopp. Detta räcker knappast.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:
Crashmash skrev:

Jag är ytterst tveksam till att se Dick i NHL nästa säsong, han är inte tillräckligt bra än och behöver definitivt utvecklas mer.
Satt och kollade lite på LHCs spelare och det är faktiskt så att merparten av deras spelare kommer från stockholmstrakten. Varför vänta mer krigföringen? Varför inte låta hela det laget få veta vad vi tycker om dom nästa match? :D
espen21

Inlägg av espen21 »

Lhc är vidriga. Mer profillös klubb får man leta efter. Ett jäkla ihop plock. Tar de Dick vet jag inte vad jag gör. Hoppas han visar känsla och kör vidare med oss. Är så less på linköping så det finns inte.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tvivlar dessvärre på att Dick har speciellt stort hjärta för DIF. Kan naturligtvis ha fel, men det känns så av det man sett.

Klart att linköping visar intresse för en väldigt talangfull spelare som det gått trögt för på slutet. Ett miljöombyte skulle kunna göra honom gott, samtidigt som han skulle tjäna en hel del mer hos dem.

I slutändan hoppas jag att han gör det som är bäst för sin karriär. Och förhoppningsvis gynnar det oss.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Nästan så att jag unnar Dick att gå till ett bättre lag. Vår riksclown "Säcken" har fullständigt misshandlat honom. Visst hamnade han i en svacka, men det är ju då han behöver känna att han har tränarnas förtroende. Istället blev det bänknöt direkt till förmån för betydligt sämre spelare.
rikkard

Inlägg av rikkard »

espen21 skrev:Lhc är vidriga. Mer profillös klubb får man leta efter. Ett jäkla ihop plock. Tar de Dick vet jag inte vad jag gör. Hoppas han visar känsla och kör vidare med oss. Är så less på linköping så det finns inte.
Säcken var, enligt säkra rykten, väldigt nära att skriva på för LHC. Han var andravalet efter Lener. De saknas verkligen fantasi i LHC lägret.
Låst